Mac Pro 5,1 en HD7950

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 12:00

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik heb een mac pro 5,1 (2012) en zit weer in zo'n fase van mijn leven dat ik weer lekker vol wil knallen met games als CoD en de nieuwe Battlefield Hardliner etc.

Ik heb er nu de standaard HD5770 inzitten die op CoD Ghosts nog aardig zijn werk doet, maar ik wil natuurlijk meer.

Nu wil ik er een 7950 kaart in hebben (minimaal) en uiteraard ook de bootscreen etc. willen hebben en nu vroeg ik mij af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben?

Ik heb de tool van Netkas al in mijn bezit, maar is mij niet helemaal duidelijk hoe ik dit nu zou moeten aanpakken. Iemand van jullie die dit heeft gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 10:17

Pjotr

Altijd van je af snijden

Als je de HD 7950 overweegt, kijk dan ook eens naar de R9 280. Dat is een rebrand van de HD 7950.
pricewatch: Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost

Waar denk je het bootscreen voor nodig te hebben? Zonder bootscreen werkt het allemaal prima.
(De HD 7950 heeft minimaal 10.8.3 nodig.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
De enige reden waarom ik dat nodig hebik simpelweg omdat het erbij komt als je hem flashed en mod om 5Ghz bandbreedte te krijgen. Doe ik dat niet dan loopt hij op 2.5Ghz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 10:17

Pjotr

Altijd van je af snijden

Niet als je 10.8.3 (of nieuwer) gebruikt. Alleen onder Boot Camp heb je daar nog last van.
The PC cards used to be forced to only use PCIe 1.0 (2.5GT/s), but the most recent drivers from NVIDIA for Mountain Lion appears to remove this restriction under Mac OS X. The PC cards will still run at PCIe 1.0 speeds under Boot Camp, however. Note that this only affects the MacPro4,1 and MacPro5,1 models, earlier systems will still only run at PCIe 1.0 speeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-10 08:59
Om eenvoudig Bootcamp (windows te booten, met video kaart nog zonder geflashde EFI) maakt bootchamp het leven makkelijker !
hier gratis te downloaden : http://www.macupdate.com/app/mac/28468/bootchamp

Overigens zijn er mogelijkheden om de ATI 7950 en R280 te voorzien van EFI firmware hoor !

[ Voor 24% gewijzigd door FlorisVN op 11-04-2015 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
FlorisVN schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 21:04:
Om eenvoudig Bootcamp (windows te booten, met video kaart nog zonder geflashde EFI) maakt bootchamp het leven makkelijker !
hier gratis te downloaden : http://www.macupdate.com/app/mac/28468/bootchamp

Overigens zijn er mogelijkheden om de ATI 7950 en R280 te voorzien van EFI firmware hoor !
Dank je voor de tip. Ik weet dat er een mogelijkheid is om de firmware te flashen, maar er is iets gebeurt op Netkas, want alle tutorials zijn verdwenen en de mods doen er ineens behoorlijk geheimzinnig over.

En zover ik weet moet ik een transistor op de kaart verwijderen om hem op 5Ghz te kunnen draaien toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-10 08:59
klopt idd wat betreft die transistor, ik weet niet of dat overigens ook nog geld voor nieuwe kaarten.
hier een wat ouder artikel, die het een en ander uitlegt : http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1547340

overigens kun je op macrumors en xlr8yourmac.com ook erg veel info vinden over deze onderwerpen !

Maar ik zou gaan voor een wat nieuwere kaart, bijv. een R280 of zo.
hier een voorbeeld van iemand, die hem volledig werkende heeft met instrucies wat betreft flashen etc :
ooit gevonden op youtube : YouTube: Mac Pro video card upgrade - How I flashed a R9 280X for a Mac Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05:44
Ik heb een jaartje geleden mijn Sapphire HD7950 Boost voorzien van EFI firmware.. Zal vanavond thuis eens kijken of ik de uitleg er nog van kan vinden.

De transistor heb ik laten staan.. Ik zag het zelf niet zitten om die te verwijderen. :p

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Pagina: 1