TNT2 of G Force 2 MX ?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik wil graag een nieuwe videokaart voor weinig geld. Ik ben namelijk geen gamer, en wil gewoon een goede videoplank hebben voor normaal werk.

Belangrijk kriterium: Brede OS-ondersteuning.
Ik heb nu een S3 Trio 3D :r AGP 4 MB en onder Linux en BeOS loopt dat werkelijk voor geen ene meter.

Op deze bak wil ik ook nog OS/2 en misschien QNX gaan draaien. Oftewel: Brede OS ondersteuning zeer belangrijk. Het gaat trouwens om een Dual Celeron 500.

Ik loop te denken aan een G Force 2 MX, of z'n voorganger, de TNT2.
Beide niet duur en wel goed.

De G Force 2 MX lijkt mij de beste prijs-kwaliteit verhouding hebben, maar daar staat tegenover dat de oudere TNT2 veel meer wordt ondersteund door operatingsystems.

Hoe zit het met beide kaarten onder OS/2 4, BeOS 5 en Linux (XFree 4) ?
Welke is het meest geschikt naar jullie idee?

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
waarom niet een matrox g200 volgens mij wordt dat ding door echt alles ondersteund (zelfs door winme ;) ) als je geen gamer bent is dit volgens mij een ideaal kaartje

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb zelf ook een Matrox gehad (kapot door bliksem) en ik ben er dan ook zeer tevreden mee geweest. Tis geen gamemonster maar de 2D kwaliteit is echt retegoed.

Dus als iemand er nog 1 heeft liggen voor weinig???

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Denk dat je et beste voor TNT2 kunt kopen... is stabiel kaartje word bijna overal ondersteunt... en Gfmx2 is meer een gamekaartje en is net nieuw duzz heeft nog niet zo'n brede OS ondersteuning...
ik zou de TNT2 nemen...

Verwijderd

Rage fury

• Reiko
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 12:08
Een simpele Ati Radeon 32mb SDR.
Goeie 2D kwaliteit en als je dan al eens een spelletje wilt spelen gaat hij nog heel goed mee momenteel.

5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080

• SvMp
  • Niet online
ATI is idd niet slecht.
Op school heb ik een Linuxbak ingericht, waar een eenvoudige ATI PCI 1 MB kaart zit.
En die presteert beter dan mijn S3 Trio 3D onder Linux |:( (heeft natuurlijk wel grotendeels met support te maken, maar die S3 Trio 3D wordt gewoon door bijna niks ondersteund)

Ik heb wat compatibility lists doorgebladerd, en ik zie dat de TNT2 werkelijk overal in kan werken (Windows 3.x, alle 32-bit Windows versies, OS/2, BeOS, XFree en QNX) dus een perfecte kaart voor mij. BIj een computerboer hier in de stad heb ik voor 130 piek zo'n kaartje gezien met 32 MB, die haal ik denk ik maar ff op.

• SvMp
  • Niet online
Een vraagje:

Die kaart heb ik nog niet gehaald. Winkel was dicht. Maar op de prijslijst staat dat het een Daytona RIVA TNT 2 is. Waar staat dat RIVA voor?

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
Op zaterdag 16 juni 2001 17:54 schreef svdmeer het volgende:
Een vraagje:

Die kaart heb ik nog niet gehaald. Winkel was dicht. Maar op de prijslijst staat dat het een Daytona RIVA TNT 2 is. Waar staat dat RIVA voor?
Volgens mij geeft dat aan dat de geheugenbus 64bit is ipv 128 bit maar als je er niet mee gaat gamen maakt dat oeigenlijk niks uit

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:42
Op zaterdag 16 juni 2001 17:54 schreef svdmeer het volgende:
Een vraagje:

Riva staat voor de serie
de Riva Serie heb je dus van Nvidia
(riva 128, tnt1, tnt2)
en de Geforce serie van Nvidia
(geforce 1,2,3)

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• SvMp
  • Niet online
Bedankt voor de antwoorden op mijn vragen!

Heb ik er nog 2:
- Je ziet veel verschillende merken kaarten met dezelfde chip. Er zitten behoorlijke verschillen in prijzen tussen kaarten met dezelfde specs. Is er dan toch een verschil aanwezig? (ondanks dezelfde chip, geheugen en aansluitingen?)

- Je hebt een aantal verschillende TNT2's, die zich onderscheiden door kenmerken mbt. de snelheid. Op de nvidia site heb ik een lijstje bekeken en dat kaartje dat ik wil kopen behoort tot de traagste TNT 2's. Alle goedkopere TNT 2's hebben dat, en zo gemakkelijk zijn ze ook al niet te krijgen (ivm G'Force kaarten)
Die specs zeggen me niet zo heel veel, ik heb altijd die S3 gehad. Ga ik er qua snelheid toch wel op vooruit? (ik ken de specs van de S3 Trio 3D verder niet, maar die kaart is vooral problematisch wegens gebrekkige support voor BeOS en XFree)

Verwijderd

TNT2 en Geforme MX, hebben dezelfde chipmaker van Nvidia, en dus dezelfde drivers. Deze drivers worden door Nvidia breed ondersteunt, qua OS. Kiez dan dan voor de Geforce MX.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dan die S3 van jouw niet ondersteunt wordt. Als die oeroude S3 al niet ondersteunt wordt, dan die nieuwere chipsets niet??

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Dan zou ik de TNT2 nemen, stabiel, goede ondersteuning, goede kwaliteit.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• SvMp
  • Niet online
Op zondag 17 juni 2001 22:26 schreef Wekkel het volgende:
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dan die S3 van jouw niet ondersteunt wordt. Als die oeroude S3 al niet ondersteunt wordt, dan die nieuwere chipsets niet??
De S3 wordt algemeen ondersteund, maar de ene S3 chip beter dan de andere. Er zijn nogal wat verschillende S3 chips in omloop.
Ik heb de S3 Trio 3D, dat is een wat minder ondersteunde S3. Als je hardware compatibility lists doorleest van bv. BeOS, QNSX en XFree, blijkt dat er geen support is voor deze kaart. Onder XFree kun je een virge driver gebruiken, maar lekker loopt dat niet :r

Ik ga voor de TNT2..lekker goedkoop, en toch wel goed voor wat ik wil.

Verwijderd

Als je niet gaat gamen maakt het niet uit dat je een verlangzaamde tnt2 hebt. En waarom ga je anders niet voor een s3 virge, die dingen worden ook bijna overal ondersteund en ze kosten erg weinig.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Kep er nog een liggen. PCI 4m S3 virge 325

• SvMp
  • Niet online
Op dinsdag 19 juni 2001 13:12 schreef Wekkel het volgende:
Kep er nog een liggen. PCI 4m S3 virge 325
LOL...ik wil toch nog wel een beetje kwaliteit hebben. Zo'n ding is leuk voor in een oude Pentiumbak. Mijn OS-en PC (een P200 met standaard hardware en 15 OS-en er op) heeft een Diamond Stealth 3D kaart, een S3 PCI 4 MB kaart, die door voor zover ik weet _ieder_ OS muv ATheOS wordt ondersteund. :)

Ik heb die TNT2 er nu net in gezet en hij bevalt goed tot nu toe :)
Pagina: 1