Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:02
Ik werk bij een groot bedrijf als applicatieontwikkelaar, zowel front-end (Javascript, CSS) als backend (PHP) op een eigen framework.

Er wordt straks gesproken over verlenging van m'n jaarcontract, en krijg dan weer een nieuw jaarcontract. Ik verdien 1900 bruto. Als ik elders kijk in de vacaturesites, valt mij op dat ze allemaal een vast contract bieden. Mogelijk is dat schijn, en krijg je slechts een jaarcontract aangeboden.

Maar ik heb geen inzicht in hoe de markt voor de PHP-developers ervoor staat. Zijn er hier Tweakers die kunnen vertellen of het gebruikelijk is dat ontwikkelaars (met name in de PHP-hoek) een vast contract krijgen, of niet? :).

[ Voor 4% gewijzigd door Hatsieflatsie op 09-04-2015 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:20

orf

Ja, er is veel vraag naar goede PHP-developers. Wij geven eerst tijdelijke contracten die we vervolgens omzetten naar onbepaalde tijd. De eerste tijdelijke contracten zijn om te zien of de medewerker goed bij het bedrijf past en de juiste kwaliteiten heeft.

Op het eerste oog lijkt je salaris aan de lage kant. Je kunt je salaris vergelijken in Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12). Dan kun je salaris, arbeidsvoorwaarden, maar ook opleidingsniveau en ervaring vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Bedankt voor je behulpzame reactie. Ik zit in Brabant, wellicht dat het enig verschil maakt?

M'n salaris mag dan aan de lage kant zijn, maar ik heb ook niet zoveel ervaring (2 jaar PHP, naast anderhalf jaar Java 7 EE)... dat lijkt mij ook enig verschil maken.

[ Voor 17% gewijzigd door Hatsieflatsie op 04-04-2015 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:03
Het verschil een beetje hoe graag ze een ontwikkelaar willen. Momenteel is er wel een grote vraag en bieden ze inderdaad een vast contract. Mijn ervaring is wel dat dit voorafgegaan wordt door een voorlopige binding van een proefperiode van een maand. Een jaarcontract heb ik nog niet meegemaakt.

Toen ik begon als ontwikkelaar kreeg ik een vast contract en bij mijn tweede werkgever ook (zelfs zonder proefperiode) en dat was toen de grote bubbel barste bij enkele banken.

hoe vaak heb jij nu een jaarcontract gekregen? als je zegt dat je 2 jaar ervaring hebt krijg ik het idee dat je nu 2 keer een jaarcontract hebt gekregen. Bij mijn weten is het niet meer toegestaan (sinds juli 2015) om meer dan 2 keer een een contract voor bepaalde tijd te verlengen:
Een arbeidscontract voor bepaalde tijd bij hetzelfde bedrijf en voor hetzelfde werk mag niet vaker dan 2 keer worden verlengd. Dus wanneer een arbeidscontract voor een derde keer wordt verlengd, heeft u van rechtswege een arbeidscontract voor onbepaalde tijd (tenzij in de cao hiervan is afgeweken).
en:
Periode met tijdelijk contract wordt korter

Vanaf 1 juli 2015 mag je nog maar maximaal 3 tijdelijke contracten krijgen in een periode van twee jaar. Dit was eerst drie jaar. Je werkgever moet je dus sneller een vast contract aanbieden als hij je in dienst wil houden. Om deze periode te doorbreken, moet je minstens 6 maanden uit dienst bij het bedrijf. Voorheen was dat 3 maanden.Dit is bedoeld om 'draaideurconstructies' te voorkomen. Ook het gebruik van nulurencontracten wordt met dat doel beperkt en in de zorgsector zelfs verboden.
fnv

er zit wel een uitzondering in door de cao van de werkgever maar die moet ook in 2016 zijn aangepast.

als ik jou was zou ik nog uitzoeken of het slim is om te blijven werken voor een werkgever die de grenzen blijft opzoeken in hoe lang hij een bepaalde tijd mag geven.
Hatsieflatsie schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 22:47:
Bedankt voor je behulpzame reactie. Ik zit in Brabant, wellicht dat het enig verschil maakt?

M'n salaris mag dan aan de lage kant zijn, maar ik heb ook niet zoveel ervaring (2 jaar PHP, naast anderhalf jaar Java 7 EE)... dat lijkt mij ook enig verschil maken.
salaris zelf is niet extreem hoog. als je geen extra secundaire voorwaarden hebt bovenop een 13de maand zit je op het startsalaris van een schoolverlater in regio zuidholland/randstad
aan de ander kant: het kan wel zijn dat je pensioen volledig wordt betaald en dat tikt ook goed aan bij de werkgever als dit bijvoorbeeld een eindloon pensioen is.
Daarom kun je niet echt een oordeel geven zonder alle secundaire voorwaarden mee te nemen

[ Voor 20% gewijzigd door gr8-jen op 05-04-2015 12:06 . Reden: extra info ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
gr8-jen schreef op zondag 05 april 2015 @ 11:58:
hoe vaak heb jij nu een jaarcontract gekregen? als je zegt dat je 2 jaar ervaring hebt krijg ik het idee dat je nu 2 keer een jaarcontract hebt gekregen. Bij mijn weten is het niet meer toegestaan (sinds juli 2015) om meer dan 2 keer een een contract voor bepaalde tijd te verlengen:
Niet vaker dan twee keer verlengen is dus maximaal 3x een jaarcontract. Je eerste contract is namelijk geen verlenging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:03
Als er al 2 jaar bepaalde tijd is gegeven mag dat in juli niet meer verlengd wegens maximum van 2 jaar. 3 keer verlengen van een half jaar mag wel omdat dit binnen 2 jaar valt.
Vandaar mijn vraag hoe lang hij al tijdelijke contracten krijgt bij dezelfde werkgever en dat hij bij zichzelf moet nadenken hoe het bij dat bedrijf gaat omdat het ook kan zijn dat iedereen bij dat bedrijf weer mag vertrekken omdat ze tegen het maximum tijdsduur aanzitten.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adis
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-02 21:45
Volgens mij hangt het ook een beetje af wat je afspreekt, of wat je af kan spreken, het moet van beide kanten komen. Ik heb bij mijn aanstelling een proeftijd van 2 maanden afgesproken die overging in een vast contract, dit is nu 2,5 jaar geleden, dus misschien niet representatief voor nu.

Als full stack developer zou jij denk ik meer moeten/kunnen verdienen. Maar dat is mijn mening. Zoals vaker aangeven gebruik het topic "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12)". Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Toen ik ruim 10 jaar geleden als hbo dropout net 1 jaartje .Net werkervaring er op had zitten, verdiende ik al meer dan jij, TS.

Zeker op hbo niveau zou je hard moeten groeien.

Anderzijds is php misschien niet het juiste om te doen als je meer wilt verdienen. Misschien kun je weer Java doen? Of .Net leren.

Php heeft nog steeds de naam gewoon een scripttaaltje te zijn.. ook al kun je er mooie dingen mee bouwen. Java en .Net wordt wat serieuzer genomen.

[ Voor 46% gewijzigd door Lethalis op 05-04-2015 14:45 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Bedankt voor jullie input, dit wordt zeer gewaardeerd.

Zal nu mikken op flinke loonsverhoging en vast contract. Anders toch verder zoeken idd.

[ Voor 45% gewijzigd door Hatsieflatsie op 05-04-2015 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-07 01:24
Direct vast contract is overigens bij veel grote IT bedrijven ook geen taboe.. ik had ook vanaf dag 1 een vast contract met alles erop en eraan (wel 2 maanden proeftijd uiteraard)..

Ook het salaris is inderdaad wat karig als je al 3.5 jaar werkervaring hebt (java+php)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07 13:07
Ga eens gewoon solliciteren. Je hoeft een aanbod niet aan te nemen; maar het geeft je een goed beeld van je waarde op de arbeidsmarkt. Ik vind hoe dan ook 2050E erg laag; ik ben in 2002 (!!) direct na mijn opleiding met 2250 begonnen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
En hop, contractverlenging met veel positieve punten. Helaas geen verhoging in salaris, want daar zou men niet aan doen. Geen secundaire arbeidsvoorwaarden, 13e maand of iets anders, pensioen betaal ik voor de helft (geen eindloon).

Tja, er over nadenken dan maar. :)

Aan de andere kant is 1 jaar extra toch ook wel positief. Staat goed op CV.. lijkt mij.

[ Voor 132% gewijzigd door Hatsieflatsie op 08-04-2015 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:22

Cyphax

Moderator LNX
"want daar zou men niet aan doen"

Dat was het argument? :D
Er is volgens mij vraag genoeg dus kijk gerust ondertussen rond. Het is niet dat je nu per se zo slecht zit, maar men heeft nu blijkbaar al aangegeven dat je het met dit salaris moet doen tot je pensioen, dus daar zou ik niet zo op zitten wachten. ;)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Cyphax schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:45:
"want daar zou men niet aan doen"

Dat was het argument? :D
Yep, dat zeiden ze letterlijk. Ik stond er ook van te kijken.
Er is volgens mij vraag genoeg dus kijk gerust ondertussen rond. Het is niet dat je nu per se zo slecht zit, maar men heeft nu blijkbaar al aangegeven dat je het met dit salaris moet doen tot je pensioen, dus daar zou ik niet zo op zitten wachten. ;)
Mijn gedacht. :). Ik hoef niet per se een megabedrag, maar zou leuk zijn als ik rond kan komen zonder gestress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Totdat je erachter komt dat je collega naast je 500 meer verdient voor hetzelfde werk. Zoals anderen al hebben aangegeven blijf lekker zoeken naar wat beters. Ik vind 2k echt magertjes.

Ga lekker rustig solliciteren, je hebt iig de luxe dat je al een baan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
SYQ schreef op woensdag 08 april 2015 @ 20:12:
Totdat je erachter komt dat je collega naast je 500 meer verdient voor hetzelfde werk. Zoals anderen al hebben aangegeven blijf lekker zoeken naar wat beters. Ik vind 2k echt magertjes.

Ga lekker rustig solliciteren, je hebt iig de luxe dat je al een baan hebt.
Collega naast mij doet precies hetzelfde, en verdient 800 meer. :).

En tevens is het brutobedrag 2050, dat ik verdien, inclusief reiskosten.

[ Voor 7% gewijzigd door Hatsieflatsie op 08-04-2015 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 15:06
Ja, de laatste maanden trekt de vraag naar PHP developers wel aan.
Zowel naar hen met veel ervaring, maar net zo goed naar zij die nog druk bezig zijn met (willen) bijleren.

Als wordt gesproken over een vast contract slaat dat niet op onbepaalde tijd, maar dat het een vast dienstverband is, in tegenstelling tot freelance werk waarbij je tijdelijk wordt ingehuurd.
Het is, ook in deze branche, heel gebruikelijk dat je eerst een contract voor een half of heel jaar krijgt, en pas later voor onbepaalde tijd.

In Brabant wordt wel minder goed betaald als richting de randstad, al stijgt het in de regio Eindhoven/Den Bosch inmiddels ook aardig door. Voorbij Tilburg (Breda en westelijker) loopt daar nog een beetje op achter.

[ Voor 17% gewijzigd door frickY op 08-04-2015 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
frickY schreef op woensdag 08 april 2015 @ 20:57:
Ja, de laatste maanden trekt de vraag naar PHP developers wel aan.
Zowel naar hen met veel ervaring, maar net zo goed naar zij die nog druk bezig zijn met (willen) bijleren.

Als wordt gesproken over een vast contract slaat dat niet op onbepaalde tijd, maar dat het een vast dienstverband is
Als ik kijk naar de vacatures, dan staat er 'tijdelijk' of 'vast' erbij. Met vast wordt er dus geen contract voor onbepaalde tijd bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 15:06
Als de context "tijdelijk/vast" is wel.. maar in de praktijk zie ik dat zelden meer gebeuren.
Tenzij er een proeftijd van >3 maanden bijzit nemen werkgevers het risico echt niet. Het is tegenwoordig heel moeilijk van mensen af te komen die niet binnen de organisatie blijken te passen, of gewoon ver onder verwachting presteren,

Het kan ook slaan op de intentie. De meeste werkgevers hebben uiteraard wel de bedoeling een vast contract te gaan geven, en niet iemand in te werken en na een (half) jaar weer opnieuw te beginnen met een ander. Maar in vrijwel alle gevallen begin je wel met een (half-)jaar contract.

In welke hoek van Brabant zit je?

[ Voor 66% gewijzigd door frickY op 08-04-2015 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Nabij Den Bosch.

Wel even ontnuchterend om je versie te lezen. De meeste reacties hierboven hebben over een contract voor onbepaalde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zoek ook PHP-ers maar goede zijn schaars en dat is dus vooral een probleem. Ik zie bij jou "eigen framework" staan terwijl het voor mij juist een nadeel is, ik heb liever dat je bekend met met Symfony/Silex/ZendFramework bijvoorbeeld zodat je veel sneller kunt meewerken met de rest in het team. Een salaris van €2050 bruto vind ik, los van leeftijd, erg laag overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Hatsieflatsie schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:38:
En hop, contractverlenging met veel positieve punten. Helaas geen verhoging in salaris, want daar zou men niet aan doen. Geen secundaire arbeidsvoorwaarden, 13e maand of iets anders, pensioen betaal ik voor de helft (geen eindloon).

Nee, niet over nadenken :P

Ga solliciteren.

Een beetje goede programmeur verdient tegen zijn 30ste meer dan 3000 euro bruto per maand. Dat is iets waar je naartoe moet groeien. En dat lukt alleen in een bedrijf waar dat ook kan.

Kortom, zoek een werkgever die jou de mogelijkheid geeft om te groeien. Daar ga je in eerste instantie misschien niet veel meer verdienen dan nu als starter, maar de jaren daarna groei je dan wel serieus. En kun je waarschijnlijk cursussen volgen etc.
Hatsieflatsie schreef op woensdag 08 april 2015 @ 21:26:
Wel even ontnuchterend om je versie te lezen. De meeste reacties hierboven hebben over een contract voor onbepaalde tijd.
Hang jezelf daar niet aan op. Ik ben zowel bij mijn huidige als vorige werkgever gewoon met een halfjaar contract en proeftijd begonnen, maar in beide gevallen daarna een vast contract gekregen. Een werkgever moet zich ook een beetje indekken.

Zolang je gewoon goed presteert, is er echt niks aan de hand.. eventueel kun je nog afspreken dat je graag een vast contract wil na dat halfjaar.

[ Voor 36% gewijzigd door Lethalis op 09-04-2015 08:57 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-07 10:57

ATS

frickY schreef op woensdag 08 april 2015 @ 21:12:
Als de context "tijdelijk/vast" is wel.. maar in de praktijk zie ik dat zelden meer gebeuren.
Tenzij er een proeftijd van >3 maanden bijzit nemen werkgevers het risico echt niet. Het is tegenwoordig heel moeilijk van mensen af te komen die niet binnen de organisatie blijken te passen, of gewoon ver onder verwachting presteren,

Het kan ook slaan op de intentie. De meeste werkgevers hebben uiteraard wel de bedoeling een vast contract te gaan geven, en niet iemand in te werken en na een (half) jaar weer opnieuw te beginnen met een ander. Maar in vrijwel alle gevallen begin je wel met een (half-)jaar contract.

In welke hoek van Brabant zit je?
Proeftijd van 3 maanden mag niet. Het is maximaal twee (voor een vaste aanstelling of een tijdelijke aanstelling van twee jaar of meer). Vandaar dat vaak eerst een tijdelijk contract voor 6-12 maanden gegeven wordt, en daarna pas vast. Dat vind ik op zichzelf niet onredelijk overigens. Ik kan ook niet goed beoordelen binnen een maand of iemand echt goed functioneert. Die tijd heb je al nodig om de ins- en outs te leren kennen.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-07 17:24
ATS schreef op donderdag 09 april 2015 @ 09:07:
[...]

Proeftijd van 3 maanden mag niet. Het is maximaal twee (voor een vaste aanstelling of een tijdelijke aanstelling van twee jaar of meer). Vandaar dat vaak eerst een tijdelijk contract voor 6-12 maanden gegeven wordt, en daarna pas vast. Dat vind ik op zichzelf niet onredelijk overigens. Ik kan ook niet goed beoordelen binnen een maand of iemand echt goed functioneert. Die tijd heb je al nodig om de ins- en outs te leren kennen.
Als je een proeftijd van 3mnd hebt, gewoon het contract accepteren. als in je contract >2mnd proeftijd staat, is er helemaal geen proeftijd (ook niet voor jou als werknemer)

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
maomanna schreef op donderdag 09 april 2015 @ 09:12:
[...]

Als je een proeftijd van 3mnd hebt, gewoon het contract accepteren. als in je contract >2mnd proeftijd staat, is er helemaal geen proeftijd (ook niet voor jou als werknemer)
Of je hebt het er met je werkgever over en komt zo wel tot een goed contract waarbij je niet hoeft te gaan zwaaien met rechtboeken, advocaten, bonden etc indien shit wel de fan raakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:47
Inmiddels zit ik weer in het noorden, maar in regio utrecht betaalden we voor een junior al gauw richting de 2750. Vervolgens kunnen ze doorgroeien en bepaalden we wat we iemand waard vonden. Om een idee te geven, een medior/senior met 5-10 jaar ervaring zat bij ons al gauw op 3500+ en dan heb je het over mensen die tussen de 25-30 zijn.

In het noorden, en ik kan me voorstellen dat brabant een beetje gelijk is, ligt het iets anders, hier liggen de starters vaak rond de 2250-2500, maar wordt er wel weer relatief snel gegroeid. Maar in Groningen zijn ze ook wel hard aan de weg aan het timmeren, een experty shops zoekt bijv. een hoop developers en zo zijn er nog wel een paar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221563

Proeftijd is toch altijd 1 maand, ongeacht wat in je contract staat? (Behalve bij een Contractduur van langer dan 2 jaar). Is wettelijk bepaald zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marthinezruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-12-2021
Nou ik denk dat hier inmiddels wel genoeg benadrukt is dat je erg onder aan de "schaal" staat. Ik werk zelf ook vele met PHP programmeurs verdienen inderdaad wel een stukje meer.

Los van salaris, heb je het naar je zin? en op je vraag is er veel vraag. Dat in ieder geval! zeker als je meer in de randstad gaat kijken. Wat ik persoonlijk altijd merk is dat binnen Brabant en met name omg eindhoven veel Software engineers worden gevraagd. Maargoed dat neemt niet weg dat PHP zeker de goede kant op aan het gaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:57
Kijk idd in Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) je zal snel zien dat je redelijk onderaan de schaal zal zitten. Bij ons krijgen de developers minimaal 4k tot 6k+ voor de senior devs. Ook met maar een paar jaar moet je meer kunnen verdienen dan 2k.. Mijn advies en met mij vele, ga gewoon lekker ander werk zoeken en kijk wat ze bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:55
Proeftijd is MAX 1 maand of 2 voor lange contracten. Je mag ten voordele van de werknemer afwijken (kortere proeftijd) of geheel afzien van de proeftijd door hem niet in het contract op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07 13:07
Hatsieflatsie schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:38:

Aan de andere kant is 1 jaar extra toch ook wel positief. Staat goed op CV.. lijkt mij.
Wat is daar 'hop' aan? Ze maken gewoon misbruikt van t feit dat je niet voor jezelf op durft te komen. Het wordt alleen maar moeilijker een fatsoenlijk salaris te gaan verdienen; helemaal als je bij contractonderhandelingen je huidige salaris zou noemen (oftewel; doe dit niet).

Er is een behoorlijk tekort aan ervaren developers. Ik snap sowieso de keuzes in je carriere niet (java ee dev die overstapt baar wat blijkt een typische php sweatshop te zijn) maar je moet echt zelf aan je carriere gaan werken. Dit doet niemand anders voor jou.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@TS: je hebt een heel jaar werkervaring, een goede beoordeling, maar geen loonsverhoging?

Juist in het begin van je loopbaan ontwikkel je snel, zowel qua skills als qua loon. Sommige bedrijven doen de eerste 3 of 4 jaar zelfs 2x per jaar beoordeling + salarisaanpassing.

Overigens, geen salarisverhoging omdat werkgever "daar niet aan doet". Zowel de contractverlenging als het feit dat er 1 jaar is verstreken zijn een valide reden om het salaris aan te passen. Werkgever van TS heeft waarschijnlijk het idee dat iemand van zijn indiensttreding tot zijn pensioen hetzelfde verdient? ;)

[ Voor 36% gewijzigd door t_captain op 16-04-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Daar hebben jullie gelijk in. Maar als ik aan m'n carriere wil werken, dan staat het toch vrij slecht op een CV, dat je na 1 jaar alweer vertrekt bij een werkgever? Zeker als starter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:22

Cyphax

Moderator LNX
Nee want jij wilt doorgroeien, maar je zit tegen een plafond op het werk.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Doorgroeien in salaris ja. Maar in functies zal dat niet mogelijk zijn op werk, daarvoor is de afdeling te beperkt (applicatie-ontwikkeling en beheer bij een grote retailorganisatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als zowel salaris als vakinhoudelijke mogelijkheden beperkt zijn, kun je beter sneller dan langzamer vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Mja. Maar als op je CV staat dat je na 1 jaar alweer bij een bedrijf vertrokken bent, dan staat dat toch jarenlang vrij slecht op je CV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:09

Rmg

Hatsieflatsie schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:13:
Mja. Maar als op je CV staat dat je na 1 jaar alweer bij een bedrijf vertrokken bent, dan staat dat toch jarenlang vrij slecht op je CV?
Als dat een duidelijke stap richting een baan die beter bij je profiel past is dan valt dat reuze mee en is dat prima uit te leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als het een gewoonte wordt om ieder jaar te switchen, wekt het de indruk dat je nooit verlenging krijgt.

Maar een eerste baan na een jaar verlaten, geen probleem.

Niet iedereen heeft meteen Ijn droombaan te pakken (zeker de afgelopen jaren niet), dus een overstap is echt geen probleem.
Pagina: 1