Het verschil een beetje hoe graag ze een ontwikkelaar willen. Momenteel is er wel een grote vraag en bieden ze inderdaad een vast contract. Mijn ervaring is wel dat dit voorafgegaan wordt door een voorlopige binding van een proefperiode van een maand. Een jaarcontract heb ik nog niet meegemaakt.
Toen ik begon als ontwikkelaar kreeg ik een vast contract en bij mijn tweede werkgever ook (zelfs zonder proefperiode) en dat was toen de grote bubbel barste bij enkele banken.
hoe vaak heb jij nu een jaarcontract gekregen? als je zegt dat je 2 jaar ervaring hebt krijg ik het idee dat je nu 2 keer een jaarcontract hebt gekregen. Bij mijn weten is het niet meer toegestaan (sinds juli 2015) om meer dan 2 keer een een contract voor bepaalde tijd te verlengen:
Een arbeidscontract voor bepaalde tijd bij hetzelfde bedrijf en voor hetzelfde werk mag niet vaker dan 2 keer worden verlengd. Dus wanneer een arbeidscontract voor een derde keer wordt verlengd, heeft u van rechtswege een arbeidscontract voor onbepaalde tijd (tenzij in de cao hiervan is afgeweken).
en:
Periode met tijdelijk contract wordt korter
Vanaf 1 juli 2015 mag je nog maar maximaal 3 tijdelijke contracten krijgen in een periode van twee jaar. Dit was eerst drie jaar. Je werkgever moet je dus sneller een vast contract aanbieden als hij je in dienst wil houden. Om deze periode te doorbreken, moet je minstens 6 maanden uit dienst bij het bedrijf. Voorheen was dat 3 maanden.Dit is bedoeld om 'draaideurconstructies' te voorkomen. Ook het gebruik van nulurencontracten wordt met dat doel beperkt en in de zorgsector zelfs verboden.
fnv
er zit wel een uitzondering in door de cao van de werkgever maar die moet ook in 2016 zijn aangepast.
als ik jou was zou ik nog uitzoeken of het slim is om te blijven werken voor een werkgever die de grenzen blijft opzoeken in hoe lang hij een bepaalde tijd mag geven.
Hatsieflatsie schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 22:47:
Bedankt voor je behulpzame reactie. Ik zit in Brabant, wellicht dat het enig verschil maakt?
M'n salaris mag dan aan de lage kant zijn, maar ik heb ook niet zoveel ervaring (2 jaar PHP, naast anderhalf jaar Java 7 EE)... dat lijkt mij ook enig verschil maken.
salaris zelf is niet extreem hoog. als je geen extra secundaire voorwaarden hebt bovenop een 13de maand zit je op het startsalaris van een schoolverlater in regio zuidholland/randstad
aan de ander kant: het kan wel zijn dat je pensioen volledig wordt betaald en dat tikt ook goed aan bij de werkgever als dit bijvoorbeeld een eindloon pensioen is.
Daarom kun je niet echt een oordeel geven zonder alle secundaire voorwaarden mee te nemen
[
Voor 20% gewijzigd door
gr8-jen op 05-04-2015 12:06
. Reden: extra info ]
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023