Heeft deze USB > VGA adapter een eigen GPU?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:17
Hallo tweakers,

voor een nieuw project wil ik een 7" touchscreen (ingebouwd in de kast) graag intern middels VGA aansluiten zodat deze niet buiten de kast om hoeft te worden ingebouwd. Een makkelijke oplossing leek mij een USB naar vga adapter die ik intern op het moederbord kan aansluiten.

Het moet allemaal niet teveel kosten en heb op marktplaats bijvoorbeeld deze gezien:

http://www.marktplaats.nl...3-usb-to-vga-adapter.html

Nu vroeg ik mij af: Heeft zo'n adapter een eigen gpu(tje) aan boord? Of wordt gewoon de geïnstalleerde videokaart van je systeem gebruikt voor het renderen van de beelden..

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49
Voor die prijs zal er ten eerste sowieso geen GPU in zitten. En ten tweede, de advertentie begint al met:
Hier op marktplaats gekocht, maar bij mij werkt hij helaas niet.
Lekker verder kijken dus.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120346

De geïnstalleerde video kaart van je systeem wordt gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat zijn DisplayLink adapters... Meer informatie over de techniek kan je hier vinden: http://www.displaylink.co...y/technology_overview.php

Zelfs heb ik er 2, van konig, en dat zijn alweer oudere... Inmiddels zijn ze alweer wat verder daarmee.. Voor 2D doeleinde gewoon perfect... Het ligt er echt aan wat je wil doen om te bepalen of zoiets geschikt is voor je...

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:17
Hahn schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 19:21:
Voor die prijs zal er ten eerste sowieso geen GPU in zitten. En ten tweede, de advertentie begint al met:

[...]

Lekker verder kijken dus.
t leek mij ook sterk, maar wilde gewoon even weten hoe dit soort apparaatjes over het algemeen werken. Ook al zou er een kleine mini gpu inzitten, qua prestaties is het al gauw snel genoeg. Het hoeft maar een klein schermpje met een resolutie van 1024 X 768 aan te sturen voor het weergeven van media informatie.. Geen ingewikkelde grafische zaken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Videokaarten hebben een GPU, dat is een eigenschap van een videokaart. Zit ook een beetje in de naam he :p Of ie dan USB of PCIe of AGP gebruikt doet er niet zo veel toe.

Wat wel een verschil is, is waar alles op gerenderd wordt. GPU op zich kan van alles doen/zijn, maar in de praktijk kan je bijv. een GPU gebruiken voor rasteren, een andere voor renderen, een andere weer voor andere berekeningen... enz. Het is waarschijnlijk wel een goed idee om gewoon even de handleiding en de systeemeisen te bekijken. Soms heb je een GPU die alles zelf doet, soms heb je een GPU die op een CPU of andere GPU moet leunen. (denk bijv. aan GRID)

USB naar Video adapters bestaan trouwens niet, er wordt niks 'ge-adapt', USB is gewoon voor data heen en weer pompen, video wordt gemaakt of gecaptured.

DisplayLink werkt bijvoorbeeld prima zelfstandig. Zolang het OS drivers heeft krijg je daar prima beeld mee. Qua resolutie en performance e.d. moet je bij DisplayLink zijn voor specs. Er zijn natuurijk diverse varianten met diverse verschillende prijzen.

[ Voor 13% gewijzigd door johnkeates op 04-04-2015 19:28 ]

Pagina: 1