Beste Tweakers,
Ik heb een hele tijd gespeeld op mijn Lenovo z580, maar dat is ook niet meer wat het geweest is. Vandaar dat ik een nieuwe pc aan wil schaffen die een aantal jaren mee kan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de pc vooral gaan gebruiken om op te gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget tussen de €1.000 en €1.200
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 HP w2207h monitoren die voorlopig nog wel voldoen + windows 7
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle genoemde items in de wenslijst
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidea kaart is een harde eis i.v.m. mijn Shield tablet
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet gewoon een goede pc worden. Ik twijfel nog het meeste omtrent een gigabyte of MSI mobo/videokaart
Ga je overklokken?
nee
Ik heb mijn pc samengesteld op basis van de best-buy van maart en enkele posts hier op het forum. Ik denk dat ik een aardig beestje heb weten neer te zetten maar heb eigenlijk weinig verstand van wat het beste is en nog minder ervaring.
De computer die ik tot nu heb samengesteld is de volgende:
Het meeste twijfel ik nog over het moederbord en de videokaart. De gigabyte is als hoogste geklokt en dat lijkt mij voor gamen aardig handig. De vraag is meer of de performance dermate wordt beïnvloed dat het een betere keus is dan de andere gtx 97 kaarten.
Qua moederboard koop ik er het liefst een van dezelfde fabrikant dan de videokaart, maar dat is meer een persoonlijke voorkeur.
Ik ben vooral benieuwd of iemand ideeën heeft die dezelfde prestatie kunnen leveren voor dit budget en/of dingen die ik compleet over het hoofd heb gezien.
Alle reacties zijn welkom,
Bij voorbaat dank voor alle hulp.
Ik heb een hele tijd gespeeld op mijn Lenovo z580, maar dat is ook niet meer wat het geweest is. Vandaar dat ik een nieuwe pc aan wil schaffen die een aantal jaren mee kan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de pc vooral gaan gebruiken om op te gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget tussen de €1.000 en €1.200
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 HP w2207h monitoren die voorlopig nog wel voldoen + windows 7
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle genoemde items in de wenslijst
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidea kaart is een harde eis i.v.m. mijn Shield tablet
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet gewoon een goede pc worden. Ik twijfel nog het meeste omtrent een gigabyte of MSI mobo/videokaart
Ga je overklokken?
nee
Ik heb mijn pc samengesteld op basis van de best-buy van maart en enkele posts hier op het forum. Ik denk dat ik een aardig beestje heb weten neer te zetten maar heb eigenlijk weinig verstand van wat het beste is en nog minder ervaring.
De computer die ik tot nu heb samengesteld is de volgende:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 196,80 | € 196,80 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B6 | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD | € 371,95 | € 371,95 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 104,80 | € 104,80 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 57,95 | € 57,95 |
| 1 | Seasonic G-series 450 watt | € 78,50 | € 78,50 |
| 1 | Crucial MX100 512GB | € 186,95 | € 186,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.081,90 | |
Het meeste twijfel ik nog over het moederbord en de videokaart. De gigabyte is als hoogste geklokt en dat lijkt mij voor gamen aardig handig. De vraag is meer of de performance dermate wordt beïnvloed dat het een betere keus is dan de andere gtx 97 kaarten.
Qua moederboard koop ik er het liefst een van dezelfde fabrikant dan de videokaart, maar dat is meer een persoonlijke voorkeur.
Ik ben vooral benieuwd of iemand ideeën heeft die dezelfde prestatie kunnen leveren voor dit budget en/of dingen die ik compleet over het hoofd heb gezien.
Alle reacties zijn welkom,
Bij voorbaat dank voor alle hulp.
[ Voor 3% gewijzigd door yogi15 op 04-04-2015 18:34 ]