Toon posts:

[Win7] Allerlei .exe fails

Pagina: 1
Acties:
  • 508 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Mijn laptop (windows 7) geeft regelmatig .exe fails van allerlei verschillende programma's. Ik heb echt geen idee waar de oorzaak zit. Wellicht dat iemand hier ervaring mee heeft?

Mvgr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-10 12:52
Heb je een wat duidelijkere omschrijving?
Dit zegt niet zo veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:31

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 18:31:
Beste tweakers,

Mijn laptop (windows 7) geeft regelmatig .exe fails van allerlei verschillende programma's. Ik heb echt geen idee waar de oorzaak zit. Wellicht dat iemand hier ervaring mee heeft?

Mvgr,
Yup, zeker hier. Bij mij stopte Windows er toen na een paar dagen mee, dus ik zou maar gaan backuppen :+
Je kunt het beste even een checkdisk draaien, en anders Windows even herstellen met een installatiekopie.

Overigens verwachten we wel dat je voor je hier iets vraagt zelf al enig onderzoek hebt gedaan.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:18

TommieW

Numa numa.

Nieuwe computer kopen, deze is onherstelbaar beschadigd. Hij zou zomaar uit het niets vlam kunnen vatten.

Maar serieus, hier kunnen we echt helemaal niets mee. Probeer maar eens een reinstall, RAM checken enz. Het zou best handig zijn om te weten welke foutmeldingen je precies krijgt.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een wat summiere omschrijving maar het klinkt alsof willekeurige programma's crashen zonder onderling verband. Zou prima een RAM issue kunnen zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TommieW schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 08:26:
Nieuwe computer kopen, deze is onherstelbaar beschadigd. Hij zou zomaar uit het niets vlam kunnen vatten.

Maar serieus, hier kunnen we echt helemaal niets mee. Probeer maar eens een reinstall, RAM checken enz. Het zou best handig zijn om te weten welke foutmeldingen je precies krijgt.
Nou ja meer kan ik er ook niet van maken. Het is niet zo dat het altijd dezelfde programma's zijn of dat het op een bepaald moment gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik geloof er niets van dat "regelmatig .exe fails van allerlei verschillende programma's" de allerbest mogelijke beschrijving is van wat er aan de hand is. Hooguit als zowel de hardware als de software van het merk Verschillend TM zijn en er enkel de melding "fail" zowel op scherm als in de logboeken staat. Als de situatie anders is dan hebben we echt meer concrete info nodig ;)

Geef ook aan wat je gedaan hebt om oorzaken te vinden of ze op te lossen. Standaardzaken die je vast al hebt gezien in andere topics: updates? Drivers? Malware? Memtest?

Onderzoek inderdaad naar hardwarefalen. Een dozijn uur memtest doorlopen, etc. En check natuurlijk de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 17:41

DeTeraarist

#Boots2Asses

Tuurlijk kun je er meer van maken, hoogstens dat je niet weet waar je moet kijken.
Je zou bijvoorbeeld eens een kijkje kunnen nemen in de eventviewer(Administrative Tools -> View event log) en dan doorklikken door Windows logs -> application.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 04:10

FCC

En geef op zijn minst wat voorbeelden. Welke programma's, welke meldingen enz.. Maar dat was al gezegd geloof ik. spuit 13

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 16:11

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Tja... Met een topicstart van drie zinnen, waarin nog niet eens de letterlijke foutmelding genoemd wordt kun je moeilijk verwachten dat je echt goed geholpen gaat worden hier. Ondanks je magere topicstart, zijn er al een aantal tips genoemd die je zou kunnen proberen (herinstallatie, hardware controleren).

Ook dat heb je na deze tips nog niet gedaan. En dan houdt het een beetje op, ik sluit dit topic dan maar vanwege gebrek aan inzet. Je mag rustig een nieuw topic aanmaken, maar houdt dan wel even rekening met hetgeen verwacht wordt van een topicstart. Uit het algemeen beleid:
  1. Zorg dat je bekend bent met het Algemeen Beleid.
  2. Verzin een goede topictitel die zo duidelijk mogelijk aangeeft wat je probleem is.
  3. Dus bijvoorbeeld niet "[Windows] Profielprobleem" maar "[Vista] Profielwijzigingen worden niet opgeslagen".
  4. Afhankelijk van het subforum waar je je vraag wil stellen kan een zogeheten tag ("Vista" in het hierboven genoemde voorbeeld) wenselijk zijn. Controleer dit even in de huidige lijst met topics en in de plaatselijke beleidstopics.
  5. Geef eerst globaal aan wat het probleem is.
  6. Geef vervolgens aan waar je denkt dat het aan ligt.
  7. Geef daarna aan wat je al geprobeerd hebt om zelf tot een oplossing te komen.
  8. Een duidelijke omschrijving geven van dingen die je al geprobeerd hebt voorkomt ook dat mensen tips geven die voor jou oude koek zijn.
  9. Geef aan waarom je denkt dat jouw oplossing niet werkt of geef aan waarom je denkt dat dat niet werkt.
  10. Je eigen oplossing heeft niet gewerkt. Als je begrijpt waarom niet, vertel dit dan. Als je dat niet begrijpt, kun je dat als "subvraag" in je topicstart opnemen.
  11. Geef altijd aan wat voor eventuele foutmeldingen of waarschuwingen je krijgt.
  12. Wanneer je alles duidelijk hebt uitgelegd, vat je je probleem samen en stel je de uiteindelijke vraag.
  13. Plaats je vraag in één topic in één forum.
  14. Zogenaamd "crossposten" is niet gewenst. Als je er niet zeker van bent of je op de goede plaats je topic opent, neem dan contact op met een moderator.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.