Asus P3V133 + netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

Topicstarter
hoi gaste
ik heb het volgende probleem waar ik maar niet uit kan komen.
Ik heb sinds kort een aantal nieuwe pc componenten gekocht namelijk: een P3600EB processor, matrox millenium G400 en een Asus P3V133, maar nou komt. Zodra ik mijn 3com900b of mijn realtek 8029 kaartje erin steek, kan ik ze installeren met de fabrikanten-software of door win laten zien, maar de kaarten maken geen contact naar buiten toe. De kaarten zijn te pingen en geven dan ook netjes antwoord, maar als ik via mijn kabel-kaart, 3com900b, de gateway wil pingen, krijg ik alleen maar time-outs. Dit ligt overigens zeker weten niet aan de kaarten, want zodra ik ze, zoals nu, ik mijn oude P1_133 steek, doen ze het meteen. ALs jullie nog oplossingen weten, hoor ik ze graag, want ik krijg nu veel zin om een paar computerverkopers hun nek om te draaien.
Mijn asus gebruikt overigens een VIA Apollo Pro133 Chipset, mij zegt dit niet zoveel, maar misschien helpt het
Alvast bedankt

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

Verwijderd

Hahaha.. Ze hebben je oude troep aangesmeert !!! Ik hoop dat je die Matrox hebt gekocht omdat je scherpe 2d houd of een Matrox fan bent anders is het helemaal om te huilen. Die P3-600EB processor is door de 133MHz bus nauwelijks over te klokken, hooguit op 675-700Mhz meer geef ik je niet. Die Matrox is oud en in games is een TNT2 of VooDoo 3 vele malen sneller. Tenslotte je moederbord, Dat is een ouder model. De opvolger P3V4x is allang op de markt. Die is sneller, stabieler en ondersteund AGP 4x.

Nou over je vraag.... ehm ik begrijp eigenlijk geen snars van wat jouw eigenlijk gebeurd. Duidelijk communceren is ook een vak he... nou ja.. probeer het nog eens..

• Locutes

Locutes

Topicstarter
hmm...duidelijk communiceren he?
ik zal het eens proberen
Als ik mijn 3com 900B of Realtek 8029 netwerkkaart in me computer steek, met die asus moederbord dus, dan kan ik ze installeren en de hele tcp/ip, dns, gateway shit allemaal goed instellen, maar de kaarten maken geen contact met het internet of in het geval van mijn realtekkie, het interne netwerk. Als ik dus die zelfde kaarten in mijn oude pc steek, dan doen ze het ineens wel. Nou is mijn vraag, rara hoe komt dit, want ik kom er echt niet meer uit, ik heb al van alles geprobeerd
Alvast bedankt

We are the Borg,

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
He Locutes>
Ik begreep het bij de eerste uileg al hoor ;-)
Waar je vooral op moet focussen is de netwerkinstellingen van je OS (Windows of Linux of whatever)
Pst even precie welk OS je hebt en geef zoveel mogelijk info over je netwerkinstellingen.

Je moet in windows in ieder geval hebben:
Client for MS Windows
Externe Toegangsadapter
TCP/IP protocol.

Bij die tcp/ip moten de instellingen goed staan.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Locutes

Locutes

Topicstarter
He jaaap
ik draai onder win98SE, maar onder Win98 eerste editie had ie het zelfde probleem. En de instellingen, ja, als ik de instellingen van mijn kabelaar allemaal, Primaire DNS op 195.66.24.5, Secondaire DNS op 195.66.14.9 en de gateway op 212.127.166.4, invul dan doet die het op mijn oude pc en op de pc van mijn ouders het wel, maar op die asus moederbord vertikt die het gewoon. En de kaart verwijderen en weer toevoegen heb ik ook allemaal geprobeerd, zelfs de irq en het I/O bereik heb ik allemaal veranderd, maar dan doen ze het nog niet

We are the Borg,