Toon posts:

Aftermarket koeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Goede koeling voor mijn gaming desktop. Ik heb nu een Intel Boxed Cooler, maar vind deze niet goed genoeg en te luid.

Wat is je budget?
Ongeveer 50 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zat te denken aan Noctua. Het mag ook eventueel een goedkoop waterkoelsetje zijn? Het moet er in elk geval mooi uitzien.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
I5-4590
AsRock b85m-pro4
8 GB RAM
NZXT S340
MSI GTX960 GAMING 2G

Alvast bedankt ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2015 18:01 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:45

D4NG3R

kiwi

:)

Elke willekeurige koeler van 2 a 3 tientjes volstaat hier eigenlijk al, populaire keuzes zijn deze:
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO
pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 Evo

Wat een waardeloze keuze qua GPU trouwens. :|

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 18:00:
Elke willekeurige koeler van 2 a 3 tientjes volstaat hier eigenlijk al, populaire keuzes zijn deze:
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO
pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 Evo

Wat een waardeloze keuze qua GPU trouwens. :|
De GPU kon ik voor 150 euro nieuw krijgen, dus voor mij is het prima :)

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:35
Snap je opmerking niet D4BG3R, als je een stille zuinige kaart zoekt voor full HD die de meeste games prima kan draaien kom je vrij snel op een GTX960 uit.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

De GTX960 is waardeloos met maar 2GB VRAM en een geheugenbus van 192 bit. De gelijk geprijsde R9 280 heeft 3GB VRAM en een 384 bit geheugenbus, presteert beter in games en zal dit in de toekomst al helemaal doen. Games vereisen steeds meer VRAM en een geheugenbus die dit ook snel in grote hoeveelheid kan aanspreken. Speur voor de gein eens rond op het forum, de GTX960 word overal afgeraden. Als je een GPU voor een gamesysteem koopt met de verwachting dat deze zuinig is onder load dan heb je de verkeerde verwachtingen. 8)7 Idle ontlopen ze elkaar nauwelijks.

De GTX970 is een prima keuze, de GTX960 niet. Voor €150,- is het echter een ander verhaal maar die prijs kom je normaliter niet tegen.

Als je me niet gelooft wil ik wel met bronnen gaan gooien trouwens. ;)

[ Voor 52% gewijzigd door D4NG3R op 04-04-2015 19:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zullen we het alsjeblieft even over de koelers gaan hebben en niet over mijn videokaart? Ik heb die van D4NG3R bekeken, maar ik wil denk ik een iets duurdere.

Verwijderd

Topicstarter
Zullen we het alsjeblieft even over de koelers gaan hebben en niet over mijn videokaart? Ik heb die van D4NG3R bekeken, maar ik wil denk ik een iets duurdere.

Verwijderd

Topicstarter

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mooie triplepost :9.

Maargoed: Waarom? En kom dan met eigen suggesties?

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 04-04-2015 20:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, er ging iets fout en weet niet hoe je die posts moet verwijderen. Maarja.

Ik zat zelf te denken aan deze;

Scythe Mugen 4
Cooler Master Seidon 120v v2
Noctua NH-U9B SE2
Cooler Master V8 GTS

Waarom? Omdat ik de tranquilo en de h212 niet mooi vind :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2015 20:59 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Waarom? Die koelers brengen je niets extra's bovenop de al genoemde drie, behalve een legere portomonnee...

[ Voor 17% gewijzigd door br00ky op 04-04-2015 20:58 ]

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 20:57:
Sorry, er ging iets fout en weet niet hoe je die posts moet verwijderen. Maarja.

Ik zat zelf te denken aan deze;

Scythe Mugen 4
Cooler Master Seidon 120v v2
Noctua NH-U9B SE2
Cooler Master V8 GTS

Waarom? Omdat ik de tranquilo en de h212 niet mooi vind :)
Van dat lijstje zou ik alleen de Mugen 4 kunnen aanraden. Ik zou eens kijken naar de Scythe Kotetsu. Die wordt op spcr erg hoog beoordeelt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Verwijderd

Topicstarter
En zijn goedkope waterkoelsetjes aan te raden? Zoals de Cooler Master Seidon 120v V2 en de Antek Kuhler h20 920?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Goedkope CLWC en stilte gaat vaak niet samen. Daarnaast springt het koelvermogen er ook niet gigantisch uit. Overigens is één en ander natuurlijk makkelijk zelf uit te zoeken met reviews...

Kijk, je hebt nu de stock koeler, elke fatsoenlijke luchtkoeler (zeker die hier zijn aangedragen) koelen beter en zijn stiller dan de intel koeler. Tenzij je hele specifieke wensen hebt is meer dan 3 tientjes uitgeven aan een luchtkoeler echt niet nodig.

[ Voor 41% gewijzigd door br00ky op 04-04-2015 21:10 ]

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-02 17:01
De Seidon moet je niet kopen, maakt een hoop herrie en koelt minder dan een goede luchtkoeler, budget watercoolers zou ik sowieso van weg blijven aangezien ze luider zijn dan de luchtkoelers zonder extra performance. Ik kan je de pricewatch: be quiet! SHADOW ROCK 2 en de pricewatch: be quiet! Dark Rock 3 aanraden. Beide zien er goed uit en koelen prima zonder geluid te maken (fluisterstil), aangezien je geen overclockbare processor hebt zou ik de shadow rock 2 pakken aangezien deze daar al overkill voor is.

[ Voor 51% gewijzigd door Kevin1Smid op 04-04-2015 21:21 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:02
Je gaat niet overclocken. Dan heb je geen "monster" koeler nodig hoor. En je zegt dat de stockkoeler niet genoeg koelt. Maar hoe warm word hij onder bv prime95? Want een cpu/gpu kan best wat hebben hoor. Ze zijn inderdaad niet de stilste.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:26
Kevin1Smid schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 21:20:
De Seidon moet je niet kopen, maakt een hoop herrie en koelt minder dan een goede luchtkoeler, budget watercoolers zou ik sowieso van weg blijven aangezien ze luider zijn dan de luchtkoelers zonder extra performance. Ik kan je de pricewatch: be quiet! SHADOW ROCK 2 en de pricewatch: be quiet! Dark Rock 3 aanraden. Beide zien er goed uit en koelen prima zonder geluid te maken (fluisterstil), aangezien je geen overclockbare processor hebt zou ik de shadow rock 2 pakken aangezien deze daar al overkill voor is.
Waarbij ik de dark rock veel mooier vind omdat die zwart is in tegenstelling tot de shadow rock.
Zwaar overkill, dat dan weer wel.
http://www.coolaler.com/c...8%83%BD%E6%AF%94%E8%BC%83

[ Voor 9% gewijzigd door mitsumark op 05-04-2015 12:09 ]

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:58
Ik heb zelf de Phanteks PH-TC14PE, dat is een erg goede koeler, en zelf vind ik hem ook hele mooi. Ik heb hem tweedehands voor 45€ kunnen vinden, dus misschien is dat wat voor je.

De prestaties zitten gelijk met een NH-D14 van Noctua.

Het is misschien overkill voor jouw CPU, maar hierbij maakt dat niet veel uit, het koelt alleen maar beter :p.

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-02 17:01

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Oh god dat is mogelijk de lelijkste koeler die ik ooit heb gezien. _O-

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Ik snap niet waarom je aan een watercool oplossing uberhaubt denkt. Je CPU kan je niet overclocken
Pagina: 1