reciever voor teufel ultima40 mk2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelMDP
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05-2024
Goedemiddag allemaal,

Ik zoek een?
reciever

Wat is je budget?
maximum 500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
film en muziek te luisteren liefst met wifi en bluetooth. het moet aangesloten worden op 2 UL 40 mk27. Ik had een Pioneer HTP-71 homecinema pakket dus ik dacht laten we de receiver nog gebruiken maar deze stuurt de lage tonen niet door/heel licht door naar de speakers heb alles al geprobeerd (speakers op small/large, met crossover gespeeld) de receiver is een Pioneer vsx-321 dus echt een budget receiver daarom een nieuwe/goede tweedehands.

Wat heb je zelf al gevonden?
ik ben aan het twijfelen tussen een Denon AVR-X3100W of een Sony STR-DN1050 of nog andere die de mensen hier aanbevelen

Welke vragen heb je hier nog over?
nog een vraagje wat zijn de verschillen tussen Denon-X3100w en Denon-X2100w Denon-X1100w
ik weet wel wattage enz maar ik bedoel over de kwaliteit van het geluid of is dat zowat gelijk?

alvast bedankt
Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:23

mr.paaJ

generatie cmd+z

Het hogere vermogen duidt op een betere voeding, dus meer reserve een betere controle over je speaker met mogelijk meer/betere lage tonnen. Dat is waar je huidige versterker tekort schiet. Verder heeft de x2100 tov de x1100 een extra zone voor analoge ingangen, en kan de x3100 ook digitaal bronnen en doorspelen naar de extra zones én heeft de x3100 een betere processor voor akoestiek aanpassingen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat probleem wat je in de startpost omschrijft klinkt niet echt als een receiver probleem. Die receiver kan zeker wel gewoon alle tonen naar je fronts sturen. Wellicht moet je de sub nog op "no" zetten om ook het ".1" geluid die kant op te krijgen.

'Gebrek aan controle' veroorzaakt ook niet zo'n extreem probleem. Wellicht is het een goed idee om het uit te sluiten en even een ouderwetse stereoversterker te lenen en het te testen.

Als ik mijn geld ergens op in mag zetten is het een van de volgende dingen:

- Je receiver staat gewoon verkeerd ingesteld en stuurt signaal naar de sub
- Je bent vergeten de sub op "no" te zetten met je nieuwe speakers en test het met een film die sterk op het .1 kanaal leunt
- Je bent enorm gewend geraakt aan een overheersende sub en mist die nu gewoon (speaker "probleem")
- De speakers klinken nu eenmaal zo als je ze op die plek neer zet (akoestiek probleem).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelMDP
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb een microhifi systeem van lg gebruikt en dan hoor je de bass duidelijk harder en mooier door de speakers. Ik was zelfs verbaasd van de kwaliteit van dat 200 euro kostend ding.

Ik heb alles uit gezet van de andere speakers dus alleen front sta op large
Dus denk toch dat het de reciever is.

[ Voor 7% gewijzigd door michaelMDP op 06-04-2015 02:57 ]