Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-05 22:09
Ik heb sinds kort een Asus VivoBook S400CA-CA006H in mijn bezit.

Het rare van deze laptop is, hij start vaker níet op dan wel.

De laptop heeft een 24GB SSD en 500GB HDD. Op de SSD staat Windows 8, op de HDD Windows 7. Tot zover geen probleem, als de laptop opstart vraagt de BIOS welk besturingssysteem ik wil starten, dit loopt allemaal als een zonnetje. Verder doet de laptop het perfect, valt niet uit o.i.d. Als de laptop draait is er niks aan de hand.

Alleen, de laptop is niet op te starten. Laptop doet niets als ik op de aan knop druk. Geen enkel teken van leven, zowel op accu, als zonder accu op netvoeding.
De enige manier wat wel werkt is de CMOS batterij er een dag of 2 uit laten, er weer in doen. Laptop start dan wel op, werkt gewoon, en kan ook opnieuw worden opgestart.

Ik heb een nieuwe CMOS batterij gekocht, mocht niet baten.
Ik heb verder op internet gezocht maar veel oplossingen betreft een dood moederbord of andere componenten. Dit blijkt in mijn geval niet de oplossing te zijn want áls de laptop start is er niks aan de hand.\

Verder geprobeerd om zonder HDD, Wifikaart, SSD etc op te starten, werkt ook niet.Geen teken van leven.

Laptop is origineel, geen later bijgeplaatste componenten. Enige verschil is dat ik Windows 7 op de HDD heb gezet (ik heb de laptop speciaal gekocht voor software die alleen op Win7 draait, onmogelijk om te installeren op Win8, kwam ik helaas pas achter toen ik de laptop al had.)

Iemand een oplossing, of termen waar ik op kan zoeken voor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Als CMOS batterij er uit is word binnen aantal seconde alles gerest. (probeer volgende keer ff batterijtje eruit en dan zonder netspanning en accu de polen te verbinden)

In dit geval terug naar fabrikant. Defect mobootje. Aangezien ie niks doet lijkt me het ergens in de voeding te zitten op je mobo. 1 vraag brand het moboledje wel als er spanning opstaat ?

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:38

TommieW

Numa numa.

SRich schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 19:33:
1 vraag brand het moboledje wel als er spanning opstaat ?
Een laptop met een moboledje moet ik nog zien. ;)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
Er zitten geen ledjes op het mobo. Ohja, ik heb ook al een muntje van 10 cent ipv de CMOS batterij geprobeerd, bood geen soelaas.
Ik heb op internet gelezen dat de CMOS batterij ongeveer 1 dag uit de laptop moet blijven, ook met de batterij niet aangesloten. Waarom dit is weet ik niet, maar het werkte wel.

Nogmaals, het mobo is niet altijd defect, als de CMOS batterij er uit is geweest werkt de laptop weer. Handig is alleen anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:58
De CMOS-batterij hoeft er niet één dag uit.

Het is voldoende dat je de batterij én de accu uit de laptop haalt en het toestel niet aan het lichtnet hebt aangesloten. Druk dan enkele keren op de power-knop om het laatste restje stroom dat nog in de condensators zit te verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
Apart, want dat werk niet, de laptop gaat dan niet aan.

De laptop staat op dit moment aan en draait als een zonnetje, maar waarschijnlijk doet hij het niet meer als ik hem eenmaal uit zet.

Ik heb contact gehad met Asus en ik mag de laptop opsturen ter reparatie (onderzoekskosten €75,-)...
Ik vind dit eigenlijk een beetje jammer want ik ga er vanuit dat er klakkeloos een nieuw moederbord wordt ingeschroefd terwijl ik toch echt het idee heb dat het daar niet aan ligt....
Pagina: 1