Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256912

Topicstarter
Ik heb beneden een Linksys WRT610N en boven een Airport Express. De 2 werken goed samen als ik ze direct verbind, zowel de 2.4 als 5GHz signalen zijn snel en stabiel. Maar als ik de Airport neerzet waar ik em wil hebben en verbind over het lichtnet middels LN-505/507 adapters gaat 't mis. Downloaden is geen probleem maar bij het uploaden van een enkele MB ligt alles direct plat.

Heeft iemand enig idee waar dat probleem em in zit? Ben zelf niet zo handig met netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buthead
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-05 02:23
beste,

Mss dat ze elkaar storen? Heb je al eens opgezocht of ze compatiebele zijn?
Wel raar aangezien je wel kan downloaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:24
Heb je het al geprobeerd zonder de Apple Airport ertussen? Sluit even een PC of laptop direct op zo'n HomePlug aan en kijk of het uploaden dan wel werkt.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb net de kabel vanaf de adapter rechtstreeks in een MacBook gestoken en ook die kan niet uploaden. Ik heb de adapter zowel boven als beneden op hetzelfde circuit geprobeerd. Als ik de adapters omwissel doet helemaal niks 't, dus de fout lijkt me duidelijk daar te zitten. Ze zouden compatible moeten zijn, maar ik zal maandag voor de zekerheid Sitecom bellen.

Ik kan dus ongehinderd op vol vermogen (+-90Mbps) downloaden en berichten over Telegram sturen, maar iets groter dan een tekstberichtje niet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er is trouwens nog iets. De Airport geeft aan geen DNS te ontvangen ook al lijkt alles in orde. Zou dit de oorzaak kunnen zijn? De Linksys is los van de SSID/WPA2 geheel standaard ingesteld.

https://photos-1.dropbox....-A6vLwvhj5vG5WnRah0AUO-dU

https://photos-6.dropbox....Dx4K2sPNgNydFypyualSO4FX4

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 256912 op 05-04-2015 15:09 ]