Refurbished componenten

Pagina: 1
Acties:

• Exclu
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-04-2023
Hallo Tweakers,

Ik heb een vraag rondom refurbished producten, vooral eigen ervaringen.

Bij Afuture bijvoorbeeld bieden ze af en toe refurbished/open verpakking producten aan die flink afgeprijsd zijn. Een GTX 780 Ti voor 400 euro bijvoorbeeld, waarbij die op de pricewatch 600 is.

Dus ik vraag me nu af: is dit het waard? Gaat dit op voor elk component (PSU, CPU, etc.) Je krijgt minder garantie, maar het scheelt zeker wat.

Mijn vraag is dus of iemand hier ervaring mee heeft, of heeft gehoord. Is dit over het algemeen slecht of niet?

Ik zie mezelf namelijk wel zo'n gtx780 Ti oppakken dan.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Hangt van de reden af, en van de mate waarin er schade was die hersteld moest worden.

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Het is gewoon een stukje risico wat er tegenover staat. Niemand kan in de toekomst kijken, maar de kans op een defect buiten de garantie is gewoon net iets groter. Je moet voor jezelf bepalen of je dat het prijsverschil waard vindt.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:57
Veel open verpakking spullen komen retour van wet koop op afstand.

En refurbished betekend hersteld volgens fabrikant waarden, dus gewoon 100% werkend

Garantie is daardoor wel korter, maar als je kijkt naar een firma zoals leap die verkoopt alleen maar dat soort spul en blijkbaar werkt dat erg goed als je naar hun groei kijkt.