Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Switch of kabels

Pagina: 1
Acties:

• Timmy269
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-10 20:02
Bij de verbouwing van onze living en eetplaats ga ik nieuwe netwerkkabels leggen. In het tv meubel komen een Sat-ontvanger met netwerkaansluiting, Qnap servertje, Xbox en als laatste tv met netwerkaanlsuiting.
Zou ik dan 4 netwerkkabels van de kelder (4 port switch) naar het meubel leggen of maar ééntje en daar dan ook een switch plaatsen?

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:25
Ja, je kan daar een switch plaatsen. Dus 1 kabel naar de kelder.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik zou er wel meteen twee trekken, dan heb je een backup voor het geval er een stuk gaat. Kan ook handig zijn als je ooit meer snelheid nodig hebt, dan kan je ze bonden. Je hoeft de backup natuurlijk niet aan te sluiten terwijl hij niet nodig is, dan kan je hem gewoon laten liggen zonder aansluiting tot je hem wel nodig hebt.

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:15

Detmer

Professioneel prutser

Alles bij elkaar zal niet zo veel gebruiken denk ik, dus met een kabel en een switch red je het denk ik wel. Tenzij je met de nas de verbinding dicht weet te slippen :p

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:03
Bonding, dus twee kabels gebruiken, gaat waarschijnlijk niets eens werken met simpele switches, of als je pech hebt, zelfs problemen opleveren: http://en.wikipedia.org/wiki/Switching_loop

Heb je fysiek ruimte om een switch weg te werken? En om een tweede netwerkdoos te plaatsen? Aan de ene kant denk ik, hoe minder switches, hoe minder er stuk kunnen. Aan de andere kant ga je natuurlijk geen 20 kabels naar één plek trekken.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou dr sowieso twee trekken. Al is het alleen maar omdat je niet weet wat de toekomst brengt en je wellicht ooit eens TV via glasvezel hebt. Aangezien de meeste IPTV modems niet samen gaan met een normale internetverbinding is eeen extra kabel dan wel zo handig. En anders kun je dr ook nog altijd analoge telefonie overheen sturen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
4 kabels.

Kabels kun je nooit teveel hebben, en losse switches zijn weer extra storingspunten.

Los daarvan is het ook goedkoper. Als je toch bezig bent is een kabel trekken minimale moeite en minimale kosten, een switch kost je al snel 20 eur. En dan heb ik het stroomverbruik nog niet meegerekend....

En je hebt ook geen geklooi als je in de toekomst IPTV ofzo wilt (anders zit je al verplicht aan een managed switch ivm diverse vlans enz). Tenslotte scheelt het een stopcontact kastjes adapters: Maw minder kabelzooi

[ Voor 26% gewijzigd door DJSmiley op 05-04-2015 00:49 ]

Pagina: 1