Nieuwe monitor

Pagina: 1
Acties:

• jort99b
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-02 12:13
Ik zoek een?
Ik zoek een monitor voor een soort van all-in-one pc, het is zo'n klein kastje wat je achterop de VESA-mount van je monitor kan doen

Wat is je budget?
De duurste van de voorbeelden is 167 euro, ik denk dat dat wel een schappelijk bedrag is, tenzij er echt een reden is om duurder te gaan.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het merk maakt niet zo uit, zo lang het maar een mooi scherm is.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het beeldscherm komt (samen met de computer achterop natuurlijk) in de woonkamer te staan, een mooi uiterlijk is dus absoluut een pré. Minimaal 21,5 maximaal 24 inch.

#ProductPrijsSubtotaal
1AOC i2476Vwm Zilver, Zwart€ 152,08€ 152,08
1BenQ GW2265HM Zwart€ 109,-€ 109,-
1Hanns.G HL226HPB Zwart€ 116,95€ 116,95
1Hanns.G HS221HPB Zwart€ 116,34€ 116,34
1Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart€ 167,-€ 167,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 661,37

Die monitoren van Hanns.G en BenQ hebben wel een mooi paneel (IPS), alleen het uiterlijk is niet zo mooi. De AOC vind ik wel mooi, heeft ook een IPS scherm, ik vertrouw het merk alleen niet zo...
De Iiyama vind ik mooier, heeft ook een goed scherm, goede reviews en dat merk vertrouw ik ook :+ .
Hebben jullie nog andere suggesties? :)

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• jort99b
Dat is wel een heel mooi scherm ja! Helaas gebruikt de voet alleen de VESA-mount al, je kan dus niet meer zo'n kastje erachterop doen...

Edit:
In heel veel reviews (ook die van de Iiyama) staat dat de voet zo wiebelig is, als ik er nou ook nog een computer achterop hang, wordt het dan niet instabiel. Of zou dat wel meevallen?

[ Voor 22% gewijzigd door jort99b op 04-04-2015 15:20 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Of die Iiyama of de pricewatch: BenQ VW2245Z Zwart

AMVA is imo de beste keuze met dit budget, doet qua kleur niet onder voor IPS in deze klasse, maar het veel betere contrast is wel zo prettig.

Qua prijs zijn de twee BenQ dingen het beste, lekker goedkoop voor een erg goed paneel, je bespaart bijna 70 euro door 5cm in doorsnee in te leveren, imo een mooie deal. De GW heeft iig een VESA mount, de VW weet ik het niet zeker van.

De voet van iig de GW is idd vrij wiebelig, echter, dat merk je vooral als je er tegenaan duwt. Als hij gewoon op je bureau staat moet je flink rammen eer ie gaat wiebelen en ik denk zelf dat hij juist steviger wordt als je er een pc aan hangt, gezien het zwaartepunt wat netter boven de voet komt.

People as things, that’s where it starts.

• jort99b
VasZaitsev schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:33:
Of die Iiyama of de pricewatch: BenQ VW2245Z Zwart

AMVA is imo de beste keuze met dit budget, doet qua kleur niet onder voor IPS in deze klasse, maar het veel betere contrast is wel zo prettig.

Qua prijs zijn de twee BenQ dingen het beste, lekker goedkoop voor een erg goed paneel, je bespaart bijna 70 euro door 5cm in doorsnee in te leveren, imo een mooie deal. De GW heeft iig een VESA mount, de VW weet ik het niet zeker van.

De voet van iig de GW is idd vrij wiebelig, echter, dat merk je vooral als je er tegenaan duwt. Als hij gewoon op je bureau staat moet je flink rammen eer ie gaat wiebelen en ik denk zelf dat hij juist steviger wordt als je er een pc aan hangt, gezien het zwaartepunt wat netter boven de voet komt.
De prijzen van de BenQ's zijn inderdaad heel aantrekkelijk, dat zwart glimmende plastic vind ik alleen zo verschrikkelijk lelijk :X

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

pak je je schuurmachine, dan glimt het niet meer :+

Er zijn idd mooiere schermen qua uiterlijk te vinden, vind mijn oude BenQ ook mooier met zijn donker zilvere omranding, maarja.

• jort99b
Aangezien het scherm wel in de woonkamer komt te staan is het toch wel belangrijk dat het een beetje een mooi scherm is... Toch bedankt voor je input :)

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:29
Samsung heeft mooie schermen: pricewatch: Samsung S24D590PL Zwart
En ook LG kan er wat van: pricewatch: LG 23MP65HQ-P Zwart
Beide dunne bezels.

[ Voor 5% gewijzigd door Fleximex op 04-04-2015 16:54 ]

• jort99b
Fleximex schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 16:53:
Samsung heeft mooie schermen: pricewatch: Samsung S24D590PL Zwart
En ook LG kan er wat van: pricewatch: LG 23MP65HQ-P Zwart
Beide dunne bezels.
Die twee zijn ook wel mooi ja! (alleen de voet van de LG niet zo) Ze hebben beide alleen geen VESA 100 mm mount en dat is toch wel een vereiste.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-02 23:10
aoc is een hele grote jongen op de markt.

Wikipedia: AOC International

Echter niet zo goed als een Samsung of Lg

• jort99b
Mektheb schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 17:15:
aoc is een hele grote jongen op de markt.

Wikipedia: AOC International

Echter niet zo goed als een Samsung of Lg
Weet je toevallig ook of het paneel van de topicstart goed is?

Edit:
Als jullie zouden moeten kiezen, zou het dan de AOC of de Iiyama worden? Of toch een andere? (waarbij glimmend plastic toch niet echt leuk gevonden wordt :P )

[ Voor 19% gewijzigd door jort99b op 04-04-2015 17:24 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Het is nogal moeilijk een scherm uit te zoeken met deftige specificaties én een mooi design. Vooral mooi design betaal je vaak jou eenmaal de hoofdprijs, aangezien bij de meeste schermen het geld voornamelijk in het paneel zit en niet in de bezel.

Wellicht dat je zoiets mooi vindt: pricewatch: Philips 234E5QHAW Wit

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Zelf zou ik dan die AMVA Iiyama nemen, dat paneel is gewoon erg goed in deze prijsklasse, kleurverschil zal je waarschijnlijk niet gaan zien tussen die AMVA en een IPS uit dezelfde prijsklasse. Contrastverschil zal je wel zien.

Een duurdere IPS zal betere kleuren geven, maar dan praat ik over gekalibreerde Eizo's, Dell's en wat nog meer.

• jort99b
Oke heel erg bedankt voor al jullie input! Het wordt de Iiyama, ook vanwege de handige ingebouwde USB-hub.
Pagina: 1