SSD Medion Akoya P2212T zeer traag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stienoo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik heb hier een Medion Akoya P2212T laptop.
Deze heeft een flash geheugen van 64GB maar dit is enorm traag.
Ik heb AS SSD Benchmark laten lopen.
Is dit normaal want het lijkt mij wel heel laag? Is hier iets aan te doen?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Nih3u54.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is geen SSD, maar dit is eMMC. Dat is een stuk trager dan een SSD. Volgens mij is dit niet eens zo'n heel gek resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Random I/O is nog redelijk. Maar sequential write kun je wel missen. 6MB/s is weinig als je updates moet installeren en dergelijke. De random write is iets trager dan een hardeschijf maar nog steeds redelijk, en de random read is ongeveer 3 tot 4 keer sneller dan een hardeschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stienoo
Ah ok, dit is dus wel normaal.
Spijtig om te horen want hij is nogal traag en volgens task manager komt dit doordat de C schijf 100% bezig is.
Uitkijken naar een nieuwe laptop dan maar.

Bedankt voor de reacties! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Stienoo op 04-04-2015 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, als je de eerste beste Aldi-laptop/tablet koopt zonder vooronderzoek dan kun je tegen dit soort dingen oplopen. Het is een convertible tablet, dus voor licht gebruik is dat prima. Youtube filmpjes enzo kun je er prima mee kijken. Maar voor serieuzer werk wil je betere hardware hebben.

In de specs staat overigens dat er ook een 500GB hardeschijf bij zit. Dus dat kun je prima gebruiken, en de flash enkel als cache. Mogelijk zit die schijf in het toetsenbord-gedeelte, dus kun je dat enkel gebruiken als je de dock gebruikt en niet als standalone tablet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2015 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stienoo
Hij is van mijn ouders, zelf zou ik die ook niet meteen kopen.
Ik zal ze maar iets nieuw late kopen en toezien dat ze het deze keer wel goed doen :P
Pagina: 1