Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc0815
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-03 17:40
Hey mede Tweakers..

Ik zit met een klein probleem.
Heb sinds 2 dagen een Galaxy s5 8)7 en de Microfoon is behoorlijk dof bij het bellen en hij is toch wat groot voor mij.

een Iphone 4s is mooi klein en handig, maar is het ook handig om er nog eentje te kopen?
Had wel gelezen dat ios 8 erop kan en hij niet echt slechter loopt.

Hoe zit dat met de accu...houdt die wel een dag vol?
Ben nu niet zo een super user maar toch altijd whatsappen, mail en wat fotos schieten en versturen.

ik weet dat de 4s niet te vergelijken is met de Samsung s5

hoe denken jullie erover?

greetz Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-06 18:09
Waarom heb je in eerste instantie voor een S5 gekozen? Waren er bepaalde features die je over de streep trokken? Zo ja, kun je ermee leven dat deze features niet op een iPhone zitten? Wat vind je, behave het formaat, handiger aan een iPhone dan aan een S5? Of de accu het een dag vol houd is maar net de vraag wat je ermee doet en hoeveel, moeilijk te beantwoorden dus. En als laatst, je zegt het zelf al, een S5 met een iPhone vergelijken is een beetje appels met peren. Als je geen specifieke opties op de S5 hebt die de iPhone niet heeft, en geld is geen rol, ja dan kun je een iPhone kopen omdat hij kleiner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Mwah, ik zou de 4s niet meer halen. Het ding is simpelweg oud en ik zou hem persoonlijk te traag vinden om nog te gebruiken. Ga dan liever voor de 5s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:03
Ik zou ook geen 4S meer kopen, dat toestel is al 4 jaar oud, en hoor/lees van anderen dat hij onder iOS 8 echt een stuk minder is. (wat ook logisch is). Als je kijkt hoelang je de meeste apps er nog op kan gebruiken dan denk ik nog zo'n 1,5 jaar. Hij krijgt dit jaar zo goed als zeker geen update naar iOS 9. Ik raad het nogmaals af om een 4S te kopen. Klein scherm, loopt op z'n eind, geen 4G ondersteuning etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Laatst online: 23:02
Nieuw cq gereviseerd zou ik zeker geen 4S aanschaffen(mocht je het überhaupt aangeboden krijgen) 2e hands zijn ze nog wel te doen. Maar dit jaar heb je zeker geen upgrade naar iOS 9

[ Voor 4% gewijzigd door Captain Planet op 04-04-2015 16:32 ]

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc0815
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-03 17:40
ok...dan zie ik van de 4s af.

de s5 is meteen weer flink meer munten.De s5 heb ik bij een contract verlenging gepakt.
die is je juist wat te breed.

dan moet ik maar kijken wat ik doe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De iPhone 4s en iPhone 5s zijn beide even breed (58.6mm). De iPhone 5s is alleen wat dunner, hoger en lichter. Zie iPhone 5s - Technical Specifications en iPhone 4s - Technical Specifications.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Marc0815 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 16:42:
ok...dan zie ik van de 4s af.

De 5s heb ik bij een contract verlenging gepakt.
die is je juist wat te breed.

dan moet ik maar kijken wat ik doe...
Bedoel je hier niet je Galaxy S5? Ik weet, 't lijkt op elkaar, 5S en S5, maar juist in dit topic is 't verschil belangrijk.

Ik begrijp, dat je die Galaxy S5 bij een abo hebt en dus op afbetaling en die iPhone zou je nu cash moeten betalen, vandaar waarschijnlijk de keuze voor een 4S.
Die 4S is weldegelijk nog nieuw te koop, vooral ook voor de zakelijke markt en kost nu idd veel minder, dan een 5S.
Als ik jouw gebruik zo lees, zou een 4S nog wel voldoen, maar hij zal dit jaar wel geen update meer krijgen, wanneer dat je niet stoort, kun je hem gerust kopen, jezelf op kosten jagen voor een telefoon is niet verstandig.
Maar die Galaxy moet toch nog in nieuwstaat zijn, kun je die dan niet verkopen, om je budget te verhogen?

En anders is, zoals iemand in dit topic al aangaf, een jonge gebruikte iPhone 4S misschien een optie, die zijn inmiddels goedkoop te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Marly op 04-04-2015 19:35 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Laatst online: 23:02
Marly schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 19:30:
[...]

..................... vandaar waarschijnlijk de keuze voor een 4S.
Die 4S is weldegelijk nog nieuw te koop, vooral ook voor de zakelijke markt en kost nu idd veel minder, dan een 5S.
Als ik jouw gebruik zo lees, zou een 4S nog wel voldoen, maar hij zal dit jaar wel geen update meer krijgen, wanneer dat je niet stoort, kun je hem gerust kopen, jezelf op kosten jagen voor een telefoon is niet verstandig...................................En anders is, zoals iemand in dit topic al aangaf, een jonge gebruikte iPhone 4S misschien een optie, die zijn inmiddels goedkoop te krijgen.
Maar ik persoonlijk zou bij nieuwe aanschaf geen 4S meer kopen, dan is de 5C al een betere keuze alleen al vanwege de 4G support. 2e hands word de iPhone 4s al vanaf 100 euro aangeboden, maar ook daar zou ik niet meer dan 120/130 besteden afhankelijk van de staat.

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Een 5C zou zeker beter zijn, maar we kennen 't budget van TS natuurlijk niet. Heb hier in V&A nog nooit een 5C voor minder dan 200 euro gezien, tenzij in slechte staat. Dus ook tweedehands hebben we 't dan over een heel andere prijsklasse, ruim 't dubbele. En op Marktplaats ligt 't prijspeil vaak nog hoger, dan in V&A (off-topic, maar schoonzus zocht er eentje, vandaar, dat ik 't 'n beetje in de gaten heb gehouden :) ).

[ Voor 20% gewijzigd door Marly op 19-04-2015 14:52 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 663530

*knip*

Het is niet toegestaan om GoT te gebruiken voor (commerciële) spam

[ Voor 83% gewijzigd door Whieee op 13-04-2015 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:32
*snip* topic report is beter voor de volgende keer :)

Ik zou idd ook niet meer voor een 4S gaan.
5s dan eerder als je echt een iPhone wilt.

[ Voor 56% gewijzigd door Daedalus op 13-04-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 09:28
Ik loop ook nog steeds rond met de 4s, wat een heerlijk formaat telefoon. Ik hoop dat Apple toch echt weer met een 3.5/4 inch telefoon komt.

Als ik nu een nieuwe telefoon zou moeten kopen zou ik toch voor de 5s gaan maar 4 inch is toch echt de max voor mij.

Dat gezegd hebbende denk ik dat ik nog wel even blijf lopen met m'n 4s, de batterij bv is nog altijd top van dit oude beestje, vanmorgen om 7:30 van de lader en nu nog 79% over met gemiddeld verbruik.

Ben gewoon nog heel blij met m'n bijna 4 jaar oude phone :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een 4S is een uitstekend toestel, ook nu. iOS 8.3 draait er goed op. Ik heb de update van 7.x naar 8.1 bewust via een clean-install gedaan.

Ik doe met gemak 2 dagen met de accu. Ik zit niet de hele dag op mijn telefoon te kijken en ik draai geen programma's met pushmessages zoals What's App.

Nadeel van het nu kopen van een 4S is dat je er niet zo lang meer een ondersteund toestel zult hebben. Ik denk dat het over een jaar over is. Dan verloopt ook mijn contract, en dan kan/zal ik op zoek gaan naar wat nieuws.

Qua vormgeving vind ik de 4S mooier dan de opvolgers. Daarna is het bergafwaarts gegaan. De 4S is dan ook mijn laatste iPhone.

Kortom, prima toestel maar qua support is het wel een afgelopende zaak. Nu nog kopen is niet verstandig, tenzij je er erg goedkoop aan kunt komen.

Als je niet vast zit aan Apple, maar een goedkoop en compact toestel wilt zonder alle bloatware-ellende die kenmerkend is voor de meeste Android-toestellen dan zou ik voor een Motorola Moto E 2015 gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door SvMp op 15-04-2015 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherZ
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-02-2024
Ik zou voor de 5C gaan, heerlijk formaat, 4G en een briljante batterij.
Ik heb deze zelf ook genomen tot hopelijk de 6S/6C uitkomt van 4 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:34
Ik zou ook voor de 5C gaan. Maar ik zou dan wel kijken naar een tweedehands want een nieuwe 5C wordt alleen nog maar geleverd met 8GB opslaggeheugen, en dat is echt heel weinig.

Als je niet zo veel waarde hecht aan 4G en liever een alluminium behuizing wilt zou je ook nog kunnen kijken naar een tweedehands iPhone 5.

MacBook Pro (13-inch, M2, 2022) //  Mac mini (2018) //  iPhone 13 mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 11:20
Crawl NL schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:05:
Ik loop ook nog steeds rond met de 4s, wat een heerlijk formaat telefoon. Ik hoop dat Apple toch echt weer met een 3.5/4 inch telefoon komt.

Als ik nu een nieuwe telefoon zou moeten kopen zou ik toch voor de 5s gaan maar 4 inch is toch echt de max voor mij.

Dat gezegd hebbende denk ik dat ik nog wel even blijf lopen met m'n 4s, de batterij bv is nog altijd top van dit oude beestje, vanmorgen om 7:30 van de lader en nu nog 79% over met gemiddeld verbruik.

Ben gewoon nog heel blij met m'n bijna 4 jaar oude phone :-)
Ik dacht er tot voorkort ook zo over en ben/was ook nog steeds enthousiast over de 4s alleen ik had niet de iOS upgrade durven nemen en zodoende nog op iOS7.1.2 die fantastisch draait. Ik miste alleen een paar features (Launcher widget, share extensions) uit iOS8 en 16GB bleef te beperkt qua opslag.

Nu een paar weken een 2e hands iPhone 5s (32GB) en zeer blij mee. Het geld (300 euro) dubbel en dwars waard. de 4s gaat naar mijn moeder die tot nu toe een oude Samsung van mij had ;)

Ik heb ook nog naar iPhone 6 gekeken, maar vond die ook veel te groot. Niet fijn in broekzak (zeker met fietsen) weet ik uit ervaring met de 4,7 Samsung Galaxy Nexus en sowieso minder compact in gebruik.
De iPhone 5s met 4inch is nog prima en past prima in je broekzak en alles met 1 hand te doen. Er zijn in iOS8 geloof ik wel features (sowieso voor de 6 Plus) ingebouwd geloof ik om dit nog steeds te kunnen, maar lijkt me niet fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsamlal
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-07-2019
Heeft iemand ervaring met refurbished producten? Ik overweeg een ref 4s te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Ligt eraan, refurbished door wie?
Enkele familieleden hebben een refurbished iPhone 4, van Coolblue (inmiddels niet meer verkrijgbaar), deze toestellen zijn Apple certified (met 2 jaar garantie) en daar is, zover ik weet, niets mis mee. Een van deze toestellen raakte defect en werd door Coolblue netjes omgeruild voor weer een 'nieuw' refurbished exemplaar, met de beschermfolie nog op voor- en achterkant..
Een refurbished telefoon zou ik dan ook bij een betrouwbaar adres kopen, met garantie, en niet bij een hobbyist, die het toestel zelf voorzien heeft van een nieuwe behuizing en accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortel-1991
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-06 11:33
Ik raad je geen 4S aan. Voor de prijs van een 2e hands 4S model heb je tegenwoordig een mooie Android of Windows telefoon van de zelfde grootte als de 4S.

Daarbij komt nog kijken dat de 4S een aantal bekende kwaaltjes heeft. zoals de wifi/bluetooth chip die los gaat zitten. Ook is de snelheid van de telefoon niet om naar huis te schrijven (met IOS 7 of 8 ). neemt niet weg dat het een mooie telefoon is :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397139

Lekker een 5C nemen.Ik zou niet meer voor de 4S gaan. Of je moet er tweedehands 1 voor 100 euro kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:03
De 5C is niks, is eigenlijk gewoon een iPhone 5 is een (naar mijn mening) lelijke behuizing. Daarnaast is 8GB erg krap. 16 GB is voor casual gebruik wel voldoende meestal, ik kom er goed mee toe. (iPhone 5S) Maar 8GB moet je niet willen anno 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397139

De behuizing is natuurlijk smaak, naar mijn mening voor een beperkt budget een betere keuze dan een verouderde iPhone 4s. 8Gb is wel heel weinig trouwens, misschien beter een tweedehands 5 of 5s oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-06 14:28

Luukwa

o/

Ik heb een ref iphone 4s 64gb, nog een prima toestel, lekker snel en mooi klein.
Als je er een voor 80-100 euro kan krijgen, lekker doen.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:35
Nu ook iOS9 voor de 4S uitkomt is het wel weer een overweging, ja. Toch weer langere ondersteuning dan ik had verwacht.
Pagina: 1