brom in mn speakers als ik mn versterker verbind met mn pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 666254

Topicstarter
hallo allen,

sinds vandaag hoor ik een brom in mijn speakers als ik mijn versterker verbind met mijn pc.ik gebruik een tulp aansluiting om mijn versterker te verbinden met mijn pc. Ik heb de kabel ook aangesloten op mijn mobiel en als ik dan muziek aanzet hoor ik geen brom in mijn speakers dus het zit niet in mijn versterker/kabel/speakers. Ik heb ook geprobeerd of het probleem misschien in mijn achter ingang zit door de kabel aan de voorkant in de pc te doen maar dit hielp niet. Als ik het volume heel zacht zet hoor je het niet. maar als je het volume op een normaal niveau zet hoor je heel zacht een gebrom/gezoem door de muziek en als je de muziek op pauze zet kun je het gebrom goed horen. Vooral de lage tonen klinken heel slecht. Ik gebruik een redelijk oude versterker en boxen maar tot nu toe heb ik er nooit problemen mee gehad. Ik gebruik een sony HCD-D117. Ik gok dat het probleem bij de versterker in mijn pc ligt. Ik heb ook geprobeerd of het probleem opgelost kon worden door verschillende volumen op mijn versterker, pc en ook op spotify. Ik ben een leek op het gebied van audio dus graag niet te moeilijke termen gebruiken graag :)

PS misschien dat dit topic onder de categorie computers valt?

bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Je hebt last van een aardlus. Is je versterker of PC geaard (of beide)?

Er zijn een aantal dingen die je nu al kan proberen:
- Zowel PC als versterker op dezelfde (geaarde) contactdoos.
- Eventueel versterker op een ongeaarde contactdoos aansluiten. Dat is alleen tijdelijk om het probleem te lokaliseren. Lekker geaard laten als het kan.
- Je versterker enkel (en alleen) op je PC aansluiten. Dus geen andere componenten eraan. En vooral de antenna aansluiting loskoppelen als je die hebt.
- Alle audio apparaten in je geluidskaart uitzetten. Microfoon, etc.

[ Voor 81% gewijzigd door Oyster op 04-04-2015 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:07

OB1

Aardlus probleem, probeer eens dit er tussen te zetten: Groundloop isolator.

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Misschien beter om de de TS de oorzaak van het probleem te laten bestrijden, i.p.v. gelijk symptoom bestrijding met de isolator?

Zoals Oyster al zegt, zijn je apparaten geaard? Met zulk soort stekkers en stopcontacten. Dus niet dit

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-08-2024
Heb je ook een tuner/tv aangesloten op de versterker? Bij mij kwam destijds de aardlus uit de kabel-antennekabel.

Edit: ik zie net dat Oyster gelijktijdig met deze oplossing kwam.

[ Voor 23% gewijzigd door Niels.68 op 04-04-2015 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt voor alle snelle reacties! het eerste wat ik deed nadat ik Oysters reactie las was mijn (nieuwe-oude) microfoon er uit halen en het volume weer iets harder gezet. Nu is het probleem weg! daarna deed ik de microfoon er opnieuw in en het gebrom kwam terug. moet ik weer een nieuwe mic zoeken maar dat is niet al te duur gelukkig. ik wist niet dat het probleem zo makkelijk was om op te lossen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 666254 op 04-04-2015 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:07

OB1

Wat voor een microfoon gebruik je nu? Als je er een gebruikt met een ongebalanceerde kabel moet je er eentje nemen de wel gebalanceerd is, dus XLR of 3 polige jack.

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik gebruikte een koptelefoon met van ongeveer €5 maar die heb ik onlangs gesloopt dus toen heb ik een mic van zolder gepakt die waarschijnlijk het zelfde heeft gekost dus het is geen groot probleem

toevoeging: ik zou niet weten wat je bedoelt met XLR of 3 polige jack dus ik koop wel gewoon een nieuwe ;) maar wel bedankt voor het advies.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 666254 op 04-04-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Anoniem: 666254 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 14:08:
bedankt voor alle snelle reacties! het eerste wat ik deed nadat ik Oysters reactie las was mijn (nieuwe-oude) microfoon er uit halen en het volume weer iets harder gezet. Nu is het probleem weg! daarna deed ik de microfoon er opnieuw in en het gebrom kwam terug. moet ik weer een nieuwe mic zoeken maar dat is niet al te duur gelukkig. ik wist niet dat het probleem zo makkelijk was om op te lossen :)
Fijn dat het probleem zo snel gevonden is! Heb je toch geluk mee, want aardlussen kunnen een pain-in-the-*** zijn om op te lossen. Welk merk/type microfoon heb je nu? Als je dat even laat weten dan is het misschien zelfs mogelijk om dat probleem ook op te lossen zonder een nieuwe te moeten kopen.

Hangt er even vanaf of het een dynamische, electret, etc mic is, maar wat je alvast zou kunnen proberen.
- Heeft hij (externe) phantomvoeding? Verdwijnt de brom als je die uitschakelt?
- Als je de (externe) phantomvoeding op dezelfde contactdoos aansluit?
- Heeft je geluidskaart phantomvoeding? Als je die uitzet?
- Wat gebeurt er als je de mic op een line-in van je versterker aansluit?

Eventueel kan je nog wat proberen met de stekker aansluitingen XLR/TRS/RCA etc. Maar misschien is dan eerst handig als je even laat weten welk type het is voordat ik daar een verhaal over schrijf. Of even een foto van de aansluitingen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Oyster op 04-04-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ehhh? ik weet niet wat een phantomvoeding is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
eigenlijk heb ik meteen nog een vraag, als ik opsta van mijn bureau stoel ploppen mijn speakers soms. weet iemand misschien hoe dit komt?
Pagina: 1