Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiccup
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-03-2024
Hithere,

Ik heb gisteren m'n eerste 'echte' smartphone ontvangen (Lumia 640)
Ziet er allemaal prima uit, en ik begin Windows Phone geloof ik al redelijk te snappen, maar er is een ding wat me wat verbaast.

Het lijkt er op dat je je contacts niet lokaal op de telefoon kan opslaan, maar enkel ' in de cloud' kan opslaan (en dus delen).

Dat wil ik niet, ik wil ze enkel op m'n telefoon. (sim? intern geheugen?)
Na wat rondgooglen vindt ik hier geen oplossing voor, maar ik hoop dat dit forum misschien een mogelijke oplossing weet of tips heeft?

Tia!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05:03
Misschien is het handig voor de discussie als je kan aangeven waarom dat precies een probleem is? Is het omdat je geen goed internet hebt? Je je cloudprovider (Microsoft?) niet vertrouwt? Je bang bent dat er iemand anders bij kan? Gedeeld account?
Voor veel mensen is dit namelijk juist handig. Je koopt een nieuwe telefoon, je logt in en alles staat er weer.

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiccup
Welke discussie?

Dit is gewoon een vraag, en geen verzoek om allerlei meningen over voor- of nadelen van cloud etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:17
Grappig wanneer je zoekt middels Google, stelt iemand dezelfde vraag en krijgt hetzelfde antwoord.

Tweakers is een discussie forum. Dus zijn opmerking is niet zo raar.

Om overigens te antwoorden. Microsoft heeft ook aan dat je geen contacten op je din op kunt slaan.
Volgens mij hoef je ook niet te synchroniseren.

Ikzelf en je wilt het niet horen vind het wel handig. Ik hou ook mijn contacten bij op mijn Android in mijn Google account.

Maar leer er mee leven. Het kan gewoon niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Arunia op 04-04-2015 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiccup
Ok, Microsoft zelf wil dat dus blijkbaar niet toestaan.

Heeft iemand misschien nuttige suggesties over apps of tweaks die dit wel mogelijk zouden kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:56
Je kan gewoon one drive uitzetten..., dan wordt er niks opgeslagen in de "cloud".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiccup
Thnx da_PSI

Maar dat is dan alles of niks denk ik?
Dus dan heb ik niet de optie om wel bestanden te delen, maar geen contacten?

Of, kan ik dan misschien twee verschillende accounts maken, eentje met uitgeschakelde OneDrive, en eentje met ingeschakelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Je kan bij voorbeeld een extra account maken bij Microsoft of Google, die instellen op je telefoon en dat account niet laten syncen.

Je kunt ook overwegen om wel te laten syncen, erg handig als je telefoon kapot is, kwijt of wat dan ook. En het is ook best handig, ik heb op mn iPad dezelfde contacten en agenda als op mn telefoon.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-05 17:35

Umbrah

The Incredible MapMan

op een SIM contacten opslaan is sowieso niet handig omdat er geen metadata is toegestaan, een 7-bit tekenset, maximaal een paar tekens in één string (geen voor- en achternaam), en 11-cijferige telefoonnummers maximaal (dus geen landcodes): 32KB, en daar mogen ook een paar SMS-jes bij. Da's alles wat je krijgt. Een smartphone heeft gewoon meer nodig: accounts tussen applicaties (skype bellen vanuit 'personen', whatsapp vanuit 'personen', mail adres aan het contact koppelen, evt. LinkedIn & Facebook), en meer dan "JAN WERK" (en dan zit de string vol) is handig: volledige naam + internationaal telefoonnummer en/of adres is handig.

Windows Phone kan dan ook alléén importeren vanuit SIM, maar er niet meer opslaan. En dat geld eigenlijk voor elke smartphone.

Los dat die cloud verdomd handig is (hoewel je zelf kan kiezen in welke cloud je opslaat, helft van mijn contacten staan in Google, een hoop op een externe Exchange locatie...), en ik maar moeilijk kan bedenken: waarom niet (immers, het werkt ook offline), is dit misschien een antwoord:

http://windowsphone.stack...-using-the-cloud-services

Lang verhaal kort: zoals ik eerder zei kan elke app z'n eigen contact store gebruiken, je zou gewoon een andere app kunnen gebruiken. Let wel dat die app dan bepaalt wat er met je contacten gebeurt. "My People" is blijkbaar een voorbeeld; dat slaat je contacten op in de app, en dat komt via de Windows Phone van "plaatsen voor alles", oftewel hubs, gewoon in "people" te staan. En je kan accounts linken. LinkedIn app installeren + account koppelen = je LinkedIn adresboek in "people", en als "Jan de Vries" daar óók in voorkomt: koppelen maar!

En zoals eerder gezegd: je kan ook gewoon je MS Account gebruiken en de sync daarvan uitzetten. Resultaat is hetzelfde. "Had ik maar een backup" als er toch ooit iets mis gaat!

[ Voor 4% gewijzigd door Umbrah op 04-04-2015 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05:03
hiccup schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 11:41:
Welke discussie?

Dit is gewoon een vraag, en geen verzoek om allerlei meningen over voor- of nadelen van cloud etc.
Ik vraag het omdat er misschien een onderliggende andere gedachte is waarmee we je beter mee kunnen helpen. Lijkt me toch niet zo gek?
En verder is dit een discussie forum.

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiccup
Thnx PinokkioTV, Umbrah!

Food for thought. Ik ga me daar eens in verdiepen en kijken of ik daarmee een beetje in de richting kan komen van wat ik dus wil. (tot iemand hier een keer een appje voor schrijft...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-06-2024
Ik heb op mijn Synology Nas Zarafa (een Exchange kloon) geinstalleerd. Vervolgens heb ik een account op de telefoon aangemaakt dat ik daar mee synchroniseer dmv ActiveSync. En dat zijn dan mijn contacten en agenda-items op mijn telefoon.
Het standaard MS account op mijn telefoon heb ik stuk gemaakt door de servernaam te veranderen.

Geen idee of dit allemaal wat uithaalt (smarthones gaan behoorlijk wazig om met wat ze van je kopieren), maar het is de poging waard.

En over de discussie warom? Ik vind het gewoon belachelijk dat een bedrijf waar je honderden euros aan betaalt voor een apparaat je zo vreselijk inpalmt. Helaas blijkt 98% van de gebruikers dat geen probleem te vinden (gemak en luiheid zijn de grootste vijanden van privacy) en dus komen alle smartphonemakers er mee weg. Er is gewoon geen keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-05 14:28
eikie schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:07:
Ik heb op mijn Synology Nas Zarafa (een Exchange kloon) geinstalleerd. Vervolgens heb ik een account op de telefoon aangemaakt dat ik daar mee synchroniseer dmv ActiveSync. En dat zijn dan mijn contacten en agenda-items op mijn telefoon.
Het standaard MS account op mijn telefoon heb ik stuk gemaakt door de servernaam te veranderen.

Geen idee of dit allemaal wat uithaalt (smarthones gaan behoorlijk wazig om met wat ze van je kopieren), maar het is de poging waard.

En over de discussie warom? Ik vind het gewoon belachelijk dat een bedrijf waar je honderden euros aan betaalt voor een apparaat je zo vreselijk inpalmt. Helaas blijkt 98% van de gebruikers dat geen probleem te vinden (gemak en luiheid zijn de grootste vijanden van privacy) en dus komen alle smartphonemakers er mee weg. Er is gewoon geen keus.
Hou er rekening mee dat zarafa outlook straks niet meer gaat supporten. Geen idee wat dat voor invloed heeft voor de mobile apps, maar gezien de support van zarafa zal dat ook wel snel gedropt worden. Bedrijf is ten dode opgeschreven nu flink groot team door Amazon is opgekocht.

Daarnaast snap ik het probleem niet voor het hosten van mails op het outlook platform. Microsoft is juist hard bezig om de privacy van de gebruikers te respecteren en gebruikt je data niet voor advertentie doeleinde. Tevens werkt outlook.com nog steeds als je een adblocker gebruikt in tegenstelling tot Gmail. Dat Microsoft het eerste bedrijf is dat iso 27018 is voor mij de doorslag om Microsoft producten te gebruiken.

Ik draai nu zelf een exchange 2010 server, maar deze zal snel worden ingeruild voor office 365

[ Voor 17% gewijzigd door vali op 07-04-2015 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, gedeeltelijk is het natuurlijk 'inpalming', maar zolang je op de grote drie min-of-meer keuze hebt in welke "store" je gebruikt voor:

* Contacten
* Mail
* Agenda

Is er wat mij betreft weinig aan de hand. Wat de appstores betreft vind ik het bij iOS wat kwalijker, daar kan je niet sideloaden namelijk, wat op Windows Phone vrij eenvoudig kan, en op Android zelfs erg eenvoudig is (daar zijn 3rd party stores dan ook dominant). Qua transparantie vind ik Windows Phone met de open-sourcing van .Net en hoe snel Microsoft op communities reageerd (tegenover de mysterieuze blob die tegenwoordig "play services" heet op Android...) als er vragen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikie
Umbrah schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:10:
Tsja, gedeeltelijk is het natuurlijk 'inpalming', maar zolang je op de grote drie min-of-meer keuze hebt in welke "store" je gebruikt voor:

* Contacten
* Mail
* Agenda

Is er wat mij betreft weinig aan de hand.
Ik vermoed dat dit een oeverloze discussie kan worden, maar eigenlijk vind ik het best brutaal dat het grootste deel van de bevolking er geen enkel probleem in ziet gevoelige data van hun kennissen bij bedrijven als Google, Facebook, MS etc neer te zetten. Wetende dat er allerlei ongecontroleerde toegang toe is.

Ik doe mijn best er niet aan mee te doen. Voor mij zeer beperkt online fotoservices, gmail, dropbox en als het even kan dus ook andermands data die ik op mijn telefoon verzameld heb klakkeloos in iemands cloud dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikie
vali schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:30:
[...]

Hou er rekening mee dat zarafa outlook straks niet meer gaat supporten. Geen idee wat dat voor invloed heeft voor de mobile apps, maar gezien de support van zarafa zal dat ook wel snel gedropt worden. Bedrijf is ten dode opgeschreven nu flink groot team door Amazon is opgekocht.
Hmm... dat wist ik niet. Tot nu toe draait mijn setup prima met K9 mail op android en de mail app op Windows Phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb ook nu mijn eerste Windows Phone, en had ook dit 'probleem'. Probleem niet zozeer omdat ik er problemen mee heb dat het in de cloud staat, maar wel dat het twee kanten op werkt: Iedereen die ik ooit aan hotmail/msn had toegevoegd heb ik dan als contact in mijn telefoon. Ik heb nu maar mijn google account gelinked en gebruik die enkel voor telefoon contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-05 13:36
eikie schreef op woensdag 08 april 2015 @ 20:19:
[...]

Ik vermoed dat dit een oeverloze discussie kan worden, maar eigenlijk vind ik het best brutaal dat het grootste deel van de bevolking er geen enkel probleem in ziet gevoelige data van hun kennissen bij bedrijven als Google, Facebook, MS etc neer te zetten. Wetende dat er allerlei ongecontroleerde toegang toe is.

Ik doe mijn best er niet aan mee te doen. Voor mij zeer beperkt online fotoservices, gmail, dropbox en als het even kan dus ook andermands data die ik op mijn telefoon verzameld heb klakkeloos in iemands cloud dumpen.
Ik ben het er absoluut mee eens dat je kritisch moet zijn. Facebook is nog wel de ergste. Maar 'ongecontroloeerde toegang' vind ik wel wat overdreven. Ik ga ook de discussie niet aan. Heb alles wel in de Cloud, maar ben wel kritisch. Overigens denk ik dat Microsoft het minst erg is. Microsoft verdient aan de verkoop van software en niet - zoals Google en Facebook - aan de verkoop van data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-05 08:46
Sissors schreef op woensdag 08 april 2015 @ 20:52:
.......... Iedereen die ik ooit aan hotmail/msn had toegevoegd heb ik dan als contact in mijn telefoon..................
Een oplossing is om aan te geven dat je in je adresboek alleen contacten wil zien waarbij je een telefoonnummer hebt ingevoerd. Dat scheelt (bij mij) best wel een aantal contacten! Met zoeken kun je de rest van de contacten alsnog vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Dat zeg ik ook, je kan kritisch zijn, maar ook pragmatisch. Je hebt gelukkig op de appstores na de keuze: bevalt je 'de cloud' niet (en dan verschillen de voorwaarden nogal, waar ik Microsoft nog wel de minst erge vind, die vechten nog zelfs voor je: nieuws: Microsoft weigert overheid VS in Europa opgeslagen mail te geven -- maar als je echt 100% privé wilt, dan zijn zowel Android als Microsoft (waar Microsoft toch wat volwassener is) redelijk goed privé te krijgen. Wederom op de app-store na...

* Advertentie-modules kunnen uitgezet/aangepast worden
* Office 365 kan je door Sharepoint-on-premise vervangen
* Contacten kun je door je eigen Exchange omgeving vervangen (of door Facebook/LinkedIn/Google/etc...)
* Mail & Kalender ook
* Je kunt je eigen "stores" bouwen: er zijn zat privacy apps die op die manier contacten op de telefoon opslaan, door in de people-api te gaan hangen.

De discussie cloud/geen cloud is vaak gevoerd. Wil je NIET de cloud in, zijn er in ieder geval véél opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikie
coenox schreef op woensdag 08 april 2015 @ 22:43:
[...]

Maar 'ongecontroloeerde toegang' vind ik wel wat overdreven.
Ongecontroleerd als in: de persoon van wie de data er staat heeft er geen copntrole over. En jijzelf ook maar zeer beperkt (zie NSA-achtige dingen, belastingdienst, IND; dat soort diensten). Ik bedoel niet zo zeer het risico dat ik bij jouw contacten zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
eikie schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:46:
[...]

Ongecontroleerd als in: de persoon van wie de data er staat heeft er geen copntrole over. En jijzelf ook maar zeer beperkt (zie NSA-achtige dingen, belastingdienst, IND; dat soort diensten). Ik bedoel niet zo zeer het risico dat ik bij jouw contacten zou kunnen.
En de overheid kan er niet bij zolang je ze het niet zelf geeft :+
Tuurlijk moet je niet met data gaan strooien maar overdrijven kan ook, als de NSA je data wilt, dan krijgen ze die wel, om je daar nou zo druk over te maken ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
[...]

Op het moment dat je je naam, e-mailadres en telefoonnummer aan iemand anders geeft ben je inderdaad de controle erover kwijt. Ook als ze niet in de Cloud gezet worden. Ik ben me daar van bewust, maar maak me daar niet zo heel druk over. Ik ken mensen die zich er druk over maken, maar ondertussen alle details van hun leven op facebook, fora en weblogs plempen. Dat vind ik veel zorgelijker. Maar goed, dan verzanden we in een andere discussie.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

hiccup schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 11:26:
Het lijkt er op dat je je contacts niet lokaal op de telefoon kan opslaan, maar enkel ' in de cloud' kan opslaan (en dus delen).
Je contacten staan op een smartphone juist altijd lokaal opgeslagen.
Alleen niet op je SIM kaart omdat de opslag van een SIM kaart daar niet geschikt voor is.

Contacten worden ook naar je cloud accounts gesynchroniseerd (afhaneklijk van welke cloud accounts je wilt gebruiken op je smartphone maar als je geen internet verbinding hebt dan zie je toch gewoon je contacten omdat ze gewoon lokaal zijn opgeslagen.

Dit je hele vraag rust op een misverstand. Contacten worden wel lokaal opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Anoniem: 80466 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:04:
[...]

Dit je hele vraag rust op een misverstand. Contacten worden wel lokaal opgeslagen.
Waar het de vragensteller volgens mij om gaat is of je de contacten lokaal kunt opslaan zónder te synchroniseren met de Cloud. En dat kan voor zover ik weet niet.

Misschien nog een tip: http://www.memotoo.com/ Is wel in de Cloud, maar je betaalt er voor. Kortom, ik denk dat er minder risico is dat je gegevens ergens anders komen (die conclusie is wel een beetje kort door de bocht...) Heb ik met mijn Symbian toestel gebruikt. Werkte voor mij goed.

[ Voor 4% gewijzigd door coenox op 09-04-2015 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Anders OwnCloud met een contacten app?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiccup
T.S. hier,

Nog wat verduidelijking, ik was gewend om met mijn vorige telefoons of via een bijbehorend tooltje, of via b.v. MyPhoneExplorer makkelijk mijn contacten te kunnen beheren tussen PC en telefoon, zonder tussenkomst van nieuwsgierige online aagjes zoals Google, Microsoft etc.
Dat syncen kon ik dan b.v. ook doen via Outlook (Office 2010)

Blijkbaar wordt dat nu allemaal ontmoedigd c.q. verhinderd door de diverse betrokken partijen.

De suggesties hier voor een eigen server zijn in principe wel haalbaar voor me (ik heb een servertje onder NAS4Free draaien), maar daarvoor moet je telefoon als ik het goed begrepen heb het CardDAV protocol ondersteunen.
Dat deden oude Windows Phone versies geloof ik wel, maar ook dat heeft Microsoft er later weer uitgesloopt.

Best frustrerend hoe dit soort bedrijven hun tentakels doelbewust zo veel mogelijk om ons heen willen blijven slaan. Al maakt het de jongere generaties geloof ik inmiddels al geen bal meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-05 14:28
[...]

Dat heb je tegenwoordig wel als je gebruik maakt van de betaalde dienst van Microsoft (in ieder geval die van Azure). Als een overheid in jou gegevens wilt kijken moeten ze dat eerst aan de gebruiker melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-05 05:31
Als je echt zo "bang" bent voor het alzientoog dan zou ik ver weg blijven van een smartphone.
Immers nagenoeg alles staat wel ergens geregistreerd of staat ergens in de cloud.
Dat jij zorgzaam omgaat met contactgegevens van derden siert je, echt.
Maar zijn die derden ook zo zorgzaam met jou nummer?

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
hiccup schreef op donderdag 09 april 2015 @ 18:58:
T.S. hier,

Best frustrerend hoe dit soort bedrijven hun tentakels doelbewust zo veel mogelijk om ons heen willen blijven slaan. Al maakt het de jongere generaties geloof ik inmiddels al geen bal meer uit.
Ik heb me er een tijdje druk om gemaakt en uiteindelijk voor de Microsoft oplossing gekozen. Ik vind de Google diensten geweldig, maar heb steeds het gevoel dat ik mijn ziel aan de duivel verkoop. Kortom, ik gebruik het wel, maar het maakt me nog wel een bal uit. Nu val ik volgens mij ook niet meer onder de jongere generaties. Ik ben vorig jaar 50 geworden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Om even op de hoofdvraag terug te komen. Nee, in WP8.1 kan je contacten niet lokaal opslaan. Die 'feature' komt pas met Windows 10. Tot die tijd zal je workarounds moeten bedenken.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363533

hiccup schreef op donderdag 09 april 2015 @ 18:58:

Sorry dat ik hier even op inhaak maar dat is echt een belachelijke generalisatie. Ik ben 24 en ben wel degelijk bewust wat ik wel en niet wil delen met de 'bedrijven'. Okee, ik ben wel het spreekwoordelijke alu-hoedje in mijn persoonlijke omgeving maar ik ben echt niet de enige van 'de jongere generaties' die zich druk maken over hoe persoonlijke data steeds meer door de grote IT bedrijven worden 'toegeëigend'. Ik ben het wel met je eens dat een meerderheid van de jongere generatie nogal naïef is maar om iedereen over één kamp te scheren staat nogal...zuurpruim. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

We gaan hier geen privacy discussie voeren. Daar is het Windows Phone deel van ons forum niet voor bedoeld

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiccup
PaT schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:44:
Nee, in WP8.1 kan je contacten niet lokaal opslaan. Die 'feature' komt pas met Windows 10.
Weet je dat zeker? Heb je een linkje waar ik kan zien hoe dat dan gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiccup
PaT schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 13:08:
[mbr]We gaan hier geen privacy discussie voeren. Daar is het Windows Phone deel van ons forum niet voor bedoeld[/mbr]
In principe mee eens, en zeker voor wat betreft de vrij eenvoudige vraag die ik oorspronkelijk in dit topic stelde, en al direct uitwaaierde.

Maar als Windows Phone en haar ontwikkelingen beïnvloeden wat er met onze privacy gebeurd zou dat toch wel in dit forum moeten kunnen?
(in een nieuw topic dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiccup
PaT schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:44:
Nee, in WP8.1 kan je contacten niet lokaal opslaan. Die 'feature' komt pas met Windows 10.
Kan iemand anders dit bevestigen?
Ik kan deze week m'n Microsoft Lumia 640 nog terugsturen of omruilen.(Microsoft heeft me de verkeerde gestuurd)
(ik twijfel of ik dan naar Android ga, om nog een paar andere redenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601896

nee, niet hier...

Ik hoop echt dat men deze noodzaak er bij tien uitsloopt.

[ Voor 48% gewijzigd door PaT op 15-04-2015 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfnl88
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-12-2024
Is ook iets waar ik onaangenaam verrast door werd, eerst contacten geïmporteerd vanuit de SIM en dat werd direct gesynced naar mijn Outlook. In WP heb ik geen optie (tot nu toe) gevonden om dit zonder dit lokaal op te slaan.
Wel heb ik de app My People gezien waar contacten lokaal worden opgeslagen met de optie het te syncen naar One Drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiccup
dfnl88 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 21:13:
Wel heb ik de app My People gezien waar contacten lokaal worden opgeslagen met de optie het te syncen naar One Drive.
Maar dat 'My People' lijkt niet heel erg stabiel, en wordt zo te zien ook al een paar jaar niet meer onderhouden.
http://bit.ly/mijn_mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396057

removed

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 396057 op 26-04-2015 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiccup
Arunia schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 11:46:
Maar leer er mee leven. Het kan gewoon niet.
Ah, ik hoef er niet 'mee te leren leven'.
Microsoft heeft een app uitgebracht waarmee je conatacten en berichten op je sd ckaart kan opslaan:
http://bit.ly/ContactsAndMessagesBackUp

Nu nog ondersteuning voor CardDav en CalDav svp...
Pagina: 1