Zelf laptop bouwen/samenstellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 666224

Topicstarter
Het zit zo, ik heb een relatief laag budget z'n 750€ en wil toch er een tijdje mee vooruit komen. Heb op internet een beetje rondgekeken en dacht toen bij mezelf, misschien is een laptop zelf samenstellen c.q. Bouwen wel een beter idee omdat ik dan mss wel een betere videokaart en proccesor voor het zelfde geld kan krijgen.
Heeft er iemand ervaring mee die mij kan helpen?

Wat ga je met je laptop doen?
Vooral internet (YouTube, Facebook etc.) en Word. Maar icidentieel ook Photoshop en games zoals Minecraft (ja ik weet het)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nu nog niet maar in de toekomst wellicht wel maar ivm de zwaarte hoeft daar niet echt rekening mee gehouden te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:17
Volgens mij zijn er een paar bedrijven waaronder bdo waar je nog iets te kiezen hebt. Let er op dat custom juist vaak duurder is dan kant en klare oplossingen.

Minecraft en ook photoshop hangen op de processor. Daar een snellere kiezen zou voor jou de beste keuze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 666224

Topicstarter
Ik zat er zelf aan te denken om een refubisched laptop te kopen en daar een betere proccesor en of videokaart in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Die gedachte kun je laten varen. In een laptop kun je beide niet vervangen. Als het al kan, zit je aan specifieke modellen vast en is het goedkoper om dan een laptop te kopen waar deze al in zit. GPU zit eigenlijk altijd op het moederbord gesoldeert.

pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70 59440283

Bijvoorbeeld. Het is een i7 tot 3.1 Ghz de interne GPU is prima voor wat jij wilt.

[ Voor 30% gewijzigd door Arunia op 04-04-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04:57
Je kan ook eens kijken naar de notebook performance index van hardware.info:
http://nl.hardware.info/notebook-performance-index
Daar kan je een maximum prijs instellen, een grootte kiezen en vervolgens laten sorteren op index "game". De laptops met aardige grafische kaart komen dan bovenaan.

Zelf heb ik zo 700 euro betaald voor een Acer met Geforce GT750M, i5 processor en 8GB RAM en denk dat dat best veel waar is voor zijn geld. (SSD erin gezet en de HDD van mijn oude laptop erbij, en dus ook 1,25 TB schijfruimte)

Net even bij BTO (bdo bestaat volgens mij niet) gekeken, daar koop je voor 749 het instap model met een GT840M, maar dan wel met een i3 processor...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Idd was bto ipv bdo. Bdo is een beveiliging bedrijf.

Acer staat bekend om de mindere behuizing. Geen idee of dat nog steeds zo is. De vraag is of de ts een gt750m nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04:57
Tsja, was ook geen fan van Acer, maar het was by far de beste prestaties voor de prijs.
Het is plastic, maar toetsenbord typt best prettig. En er passen 2 HDD + een mSATA SSD in, en dat ben ik nog niet bij veel laptops tegengekomen in deze prijsklasse.

Het mooie van de performance index is, dat je dus ook goed kan zien of een laptop met iets mindere specs een stuk goedkoper is. Als ts een mindere grafische kaart ook prima vindt, kan hij misschien wel een knappe laptop voor 650 kopen en geld overhouden. (Zie ook wat i7's met een GT840M staan, of Radeon, maar eea is ook afhankelijk van welke schermgrootte ts wil).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:23
Via de Pricewatch kun je ook wel redelijk filteren: http://tweakers.net/categ...IGCQy5QiIySotrWpWEWpzn8x8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesley778899
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21-03 23:50
Als ik jou was zou ik een laptop met thunderbolt c kopen en met een upgradebaar 4de gen i7 4940mx bijv en met een egpu set met een gtx 970
Pagina: 1