Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben in het bezit van het nieuwe type modem van UPC (Ubee EVW3226).
Ik heb 2 Devolo 650+ adapters die voorheen (probleemloos) aangesloten waren op het KPN netwerk.
Vanwege verhuizing overgegaan op UPC omdat KPN gewenste snelheid niet kon leveren.

Dat terzijde, loop ik tegen een probleem op. Ik probeer namelijk mijn Devolo adapters opnieuw aan te sluiten op het modem van UPC. Ik heb een zolderverdieping ingericht waar mijn PS4 staat en logischerwijs wil ik hierop de Devolo adapter aansluiten. Ik heb op beide adapters verbinding (alle LED's branden) en ik kan goed spelen. Nu is het echte probleem dat er na ongeveer 10min een onderbreking in de verbinding lijkt te zijn waardoor ik overal (online dus) uitgeknikkerd voor enkele seconden (ong. 10). Opnieuw verbinden lukt dan wel maar het hele riedeltje begint dan na 10min weer opnieuw. Tot mijn grote ergernis weet ik niet wat ik hier aan kan doen.

Heeft iemand hier wat meer informatie over?

Gr. Chester

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:33
IP conflicten? (Geen idee of die dingen een IP hebben)

Eventueel opnieuw koppelen (nieuwe code genereren). En updaten naar de nieuwste firmware indien beschikbaar.

Belangrijk is ook hoe ze aangesloten zitten. Bij voorkeur direct in de muur, via verlengsnoeren geeft vaak al problemen. En werken ze wel als je ze dichter bij elkaar zet? (Dus bv op dezelfde verdieping: is de verbinding dan wel stabiel?)

Kan ook zijn dat het gewoon niet stabiel te krijgen is. Powerline is een hit&miss. Kan prima werken, maar kan ook zo van de 1 op andere dag ellende geven. Een brakke elcheapo china-adapter kan al voldoende storing geven.

Betrouwbare verbinding nodig? Kabel trekken. Daar kan geen powerline tegenop.

Als er toevallig een coaxkabel ligt naar boven dan kun je ook moca overwegen. Dat is op een kabel na in mijn ervaring de meest stabiele oplossing....