Voeding voor i5 4690k en twee grafische kaarten

Pagina: 1
Acties:

• Wvtja
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-04-2025
Beste Tweakers,

Ik heb nu ongeveer twee weken geleden mijn eerste computer gebouwd, maar stuitte op een aantal problemen met mijn voeding. Deze maakt namelijk een heel apart geluid, bevat niet genoeg aansluitingen (maar voor 1 grafische kaart) en is toch een beetje aan de lage kant qua vermogen voor mijn doeleinde.
Ik ga deze dus retour doen en ben op zoek naar een nieuwe (betere) voeding.

Ik zoek een?
Een voeding voor twee grafische kaarten (2 Geforce GTX960's) en mijn i5 4690k (overclocked).

Wat is je budget?
Ik krijg zo'n 85 euro terug van mijn Cooler master v650s en ben bereid wat bij te leggen (geen idee hoeveel het gaat kosten namelijk).

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald, zolang het maar deugt.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De voeding zal worden gebruikt in combinatie met 2 grafische kaarten (Waarschijnlijk 2 GTX960's (heb er nu één en wil misschien later een tweede) en een i5 4690k die overclocked is. Verder is hij aangesloten op een MSI z97 Krait edition moederbord, een Crucial mx100 SSD en een Gelid Tranquillo Rev.2 cooler. Wat echt een must is, is dat hij niet zo'n vreemd geluid maakt als degene die ik nu heb en dus redelijk stil is.

Alvast bedankt!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:20
vreemd geluid? klinkt als een rma geval. op 500w produceert hij 33 db.
http://nl.hardware.info/p...131&specId=10457&tcId=307

sommige gtx 960 zitten daar boven
http://nl.hardware.info/p...607&specId=15681&tcId=371
en niet genoeg aansluitingen? hij heeft 2x 6+2 pins. welke 960 heb je? zover ik weet gebruiken ze maar 1x 6/8 pins. en niet 2x 6/8pins.

ik zou eerder je PSU rma sturen je 960 verkopen en een 970 kopen. ipv van SLI. je krijgt vrijwel de zelfde performance in huidige games. met 2gb ram en 128 bit bus gaat dit alleen maar slechter worden. zeker als je een overstap naar 1440p maakt. mocht een game geen sli ondersteunen verlies je niet 45% van je performance. en kost je minder stroom dus warmte dus geluid. en welke kast gebruikt je? ook daar zit een wereld van verschil in.

• Wvtja
Momenteel heb ik nog een hd6950, maar mn gtx960 is er echt bijna, dus vandaar dat ik die noemde. Alleen als ik toch 2 van die kaarten wil heb ik niet genoeg aan 650W lijkt me, vandaar dat ik meer vermogen wilde.
Mijn kast is overigens een NZXT S340.

Verwijderd

Zonder overklok neemt een systeem met twee GTX 960's zo'n 375W maximaal, met CPU overklok zal je normaal gesproken wel onder de 450W blijven. Maar met een 550W voeding heb je zeker genoeg.

De Cooler Master V650SM zou ik alleen niet combineren met een NZXT S340, de kabels van deze voeding zijn erg slecht gesleeved, wat niet echt mooi lijkt met het venster van de behuizing. Ook heeft deze voeding maar twee PEG connectors, dus je kunt hem sowieso maar heel erg moeilijk maximaal belasten. Voor een 650W voeding heeft die gewoon niet genoeg PEG connectors, vaak is de 550W versie dus even goed.

Maar in dit geval zou ik de pricewatch: Antec Edge 550W nemen. Dit is een erg goede voeding en heeft volledig zwarte kabels wat een stuk mooier staat in jouw behuizing.

Neemt natuurlijk niet weg dat de GTX 960 nu niet echt de meest geschikte kaart is die je kunt halen, al helemaal niet in SLI. Je blijft immers dezelfde geheugenbandbreedte en grote houden en dit verdubbeld niet.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:09
Om dat te ondersteunen:
http://www.techpowerup.co...Force_GTX_960_SLI/23.html
960SLI zit zo'n beetje tussen 290/290X/970 wat betreft gemiddelde framerate op fullHD, voor hogere resoluties is het sowieso een nogo.

En als je dan naar de frametimes kijkt zit 960SLI zelfs rond of onder een enkele 280X als het zwaar wordt.
http://nl.hardware.info/r...x-980-benchmarks-crysis-3

[ Voor 152% gewijzigd door mitsumark op 03-04-2015 22:52 ]

• Wvtja
Okee, ik ga mijn psu nu dus alsnog retour doen en een andere met andere kabels kiezen (en wel fully modular). Ook ga ik toch voor de r9 290 ipv dan 2 gtx960's. Hebben jullie goede suggesties voor een psu waarmee ik mijn i5 processor kan overclocken en een r9 290 goed kan draaien, en die ook niet zulke stugge kabels heeft?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nog steeds de Edge 550w, kun je leuk overclocken.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1