Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Er word binnen een maand een GPU geplaatst in de trend van een R9 280x of vergelijkbare NVidia kaart. Het hoofddoel word uiteindelijk om te gamen op FHD. Mijn laptop begint kuren te vertonen dus voor nu heeft een werkend basis syteem prioriteit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~€350,- hoe lager hoe beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SSD: pricewatch: Crucial MX100 128GB
HDD: pricewatch: Samsung Spinpoint F3 R HE103SJ, 1TB
Case: pricewatch: Cooler Master CM 690 II Advanced
Edit: Windows 8.1 Professional (MSDNAA licenties vanuit m'n studie)
Algemeen spul als input, monitor, en geluid zijn al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve bovenstaande, de GPU word op korte tijd nog gekocht.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Kwaliteit over kwantiteit.
Ga je overklokken?
De GPU uiteindelijk wel, maar daar hebben de meeste componenten (op de voeding na) weinig invloed op. Voor een K i5 heb ik toch het budget niet.
Hebben jullie nog suggesties? Het moederbord blijft voor mij een twijfelgeval qua Hashwell-Refresh support, en mag wat mij betreft ook prima goedkoper zolang er maar 4 DIMM sloten aanwezig zijn. De populaire Sniper plank is flink in prijs verhoogd dus dat is imho ook geen goede optie meer.
De voeding kan waarschijnlijk ook iets lichter en van een ander merk, maar daar zal waarschijnlijk minder als een tientje op te besparen zijn. Elke suggestie is echter welkom.
Bovenstaande zal rond het einde van de maand worden gekocht.
Er word binnen een maand een GPU geplaatst in de trend van een R9 280x of vergelijkbare NVidia kaart. Het hoofddoel word uiteindelijk om te gamen op FHD. Mijn laptop begint kuren te vertonen dus voor nu heeft een werkend basis syteem prioriteit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~€350,- hoe lager hoe beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SSD: pricewatch: Crucial MX100 128GB
HDD: pricewatch: Samsung Spinpoint F3 R HE103SJ, 1TB
Case: pricewatch: Cooler Master CM 690 II Advanced
Edit: Windows 8.1 Professional (MSDNAA licenties vanuit m'n studie)
Algemeen spul als input, monitor, en geluid zijn al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve bovenstaande, de GPU word op korte tijd nog gekocht.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Kwaliteit over kwantiteit.
Ga je overklokken?
De GPU uiteindelijk wel, maar daar hebben de meeste componenten (op de voeding na) weinig invloed op. Voor een K i5 heb ik toch het budget niet.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 179,95 | € 179,95 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 63,05 | € 63,05 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 57,95 | € 57,95 |
| 1 | Antec VPF Series 450W | € 46,71 | € 46,71 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 347,66 | |
Hebben jullie nog suggesties? Het moederbord blijft voor mij een twijfelgeval qua Hashwell-Refresh support, en mag wat mij betreft ook prima goedkoper zolang er maar 4 DIMM sloten aanwezig zijn. De populaire Sniper plank is flink in prijs verhoogd dus dat is imho ook geen goede optie meer.
De voeding kan waarschijnlijk ook iets lichter en van een ander merk, maar daar zal waarschijnlijk minder als een tientje op te besparen zijn. Elke suggestie is echter welkom.
Bovenstaande zal rond het einde van de maand worden gekocht.
[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 03-04-2015 21:43 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken