Beste Tweakers,
Ik heb vandaag wat zitten zoeken op iets waar we stomweg op uitgekomen zijn.
Het is zeker niet van kritisch belang, maar omdat we het niet meteen konden oplossen interesseert me wel of jullie deze casus kunnen oplossen.
Doel:
Via script een REG_EXPAND_SZ waarde aanpassen (of creëren)
in HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}
Probleem:
Owner hiervan is NT SERVICE\TrustedInstaller en Administrators hebben slechts leesrechten.
Handmatig is dit zeer simpel op te lossen door de owner via regedit.exe aan te passen op de sleutel en dan full control geven aan wie nodig.
Echter is het de bedoeling om op alle clients dit door te voeren, idealiter zelfs achteraf dit privilege terug te zetten naar default.
Maakt niet echt uit hoe we dit voor elkaar krijgen, liefst powershell of batchfile.
Image maken van testsysteem en deployen naar alle clients is geen oplossing
Hebben jullie ideeën?
Ik heb vandaag wat zitten zoeken op iets waar we stomweg op uitgekomen zijn.
Het is zeker niet van kritisch belang, maar omdat we het niet meteen konden oplossen interesseert me wel of jullie deze casus kunnen oplossen.
Doel:
Via script een REG_EXPAND_SZ waarde aanpassen (of creëren)
in HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}
Probleem:
Owner hiervan is NT SERVICE\TrustedInstaller en Administrators hebben slechts leesrechten.
Handmatig is dit zeer simpel op te lossen door de owner via regedit.exe aan te passen op de sleutel en dan full control geven aan wie nodig.
Echter is het de bedoeling om op alle clients dit door te voeren, idealiter zelfs achteraf dit privilege terug te zetten naar default.
Maakt niet echt uit hoe we dit voor elkaar krijgen, liefst powershell of batchfile.
Image maken van testsysteem en deployen naar alle clients is geen oplossing
Hebben jullie ideeën?