Hallo allemaal,
Ik heb hier een desktop pc staan met een 550 Watt voeding.
Moederbord is een asus P5K pro met een intel quadcore Q6600 2,4Ghz processor.
DDR-2 Kingston hyper X reepjes 3 x 2GB en 1 x 1GB totaal 7 GB.
HDD 160GB
Videokaart asus EN 8600 GT 512MB.
In de bios staat bij system information dat er maar 4GB RAM beschikbaar is terwijl er 7GB in zit.
bij jumperfree configuration heb ik de DRAM frequency op 1066 Mhz staan aangezien de reepjes ook 1066 Mhz zijn. de Bios is al geupdated via asus EZ flash 2 naar de laatste versie die ik kon vinden op de site van asus.
Er is nog geen OS opgeinstalleerd maar ik wil er W7 home premium 64 bit erop zetten dus dat moet geen probleem zijn.
Hoe kan ik toch in mijn bios het zo veranderen dat ik toch die 7 GB zie in plaats van 4GB.
heeft iemand hier een oplossing voor mij ??
Bij voorbaat dank.
Ik heb hier een desktop pc staan met een 550 Watt voeding.
Moederbord is een asus P5K pro met een intel quadcore Q6600 2,4Ghz processor.
DDR-2 Kingston hyper X reepjes 3 x 2GB en 1 x 1GB totaal 7 GB.
HDD 160GB
Videokaart asus EN 8600 GT 512MB.
In de bios staat bij system information dat er maar 4GB RAM beschikbaar is terwijl er 7GB in zit.
bij jumperfree configuration heb ik de DRAM frequency op 1066 Mhz staan aangezien de reepjes ook 1066 Mhz zijn. de Bios is al geupdated via asus EZ flash 2 naar de laatste versie die ik kon vinden op de site van asus.
Er is nog geen OS opgeinstalleerd maar ik wil er W7 home premium 64 bit erop zetten dus dat moet geen probleem zijn.
Hoe kan ik toch in mijn bios het zo veranderen dat ik toch die 7 GB zie in plaats van 4GB.
heeft iemand hier een oplossing voor mij ??
Bij voorbaat dank.