Parkmobile aan en toch boetes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-09 22:27
Ik ben benieuwd of er hier meerdere gebruikers zijn van Parkmobile die na activeren van de app een parkeerboete hebben gehad.
Ikzelf gebruik de Windows app.
Na automatische beëindiging door de app zelf, dus zonder zelf een eindtijd ingesteld te hebben, blijft het 1tje in mijn livetile staan ten teken dat ik een parkeeractie heb lopen.
Als je dus kijkt lijkt hij aan te staan terwijl als je de app opent dan blijkt dat niet zo te zijn.
Als je de app veel gebruikt (300-600 euro parkeerkosten/maand) dan vertrouw je op dat 1tje.
Zo kwam ik 4,5 uur te laat er achter dat ik niet betaalde, wat je in Amsterdam onherroepelijk een bon oplevert een paar dagen later op de deurmat.
En natuurlijk de rest van de dag (7,5 uur) heb ik gewoon dubbelop betaald, had ik geweten dat ik al een bon had dan had ik dat natuurlijk nooit gedaan omdat ik dan "vrij parkeren" had door die naheffing
Is dat niet misleiding door de gemeente/Cition?

Parkmobile legt de schuld bij mij; ik mag niet uitgaan van wat ik op mijn scherm zie en alleen aan het lopen van de tijd en de afrekening kan ik zien of ik betaal of niet meer. er wordt zelfs gesteld dat het ligt aan dat ik geen internetverbinding had op dat moment (terwijl ik daar 4g en wifi heb)
Maar van dat 1tje in de livetile mag ik niet van uitgaan dat ik een actie heb lopen??? 8)7 8)7

Weten mensen hier of YellowBrick wel te vertrouwen is qua informatie op je telefoon?
En of je toch nog te zien krijgt dat je betaalt als de app zichzelf uitschakeld zonder dat je dat weet?

[ Voor 8% gewijzigd door Teijgetje op 03-04-2015 18:48 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Zo he, wat een slechte zaak van die app! Gewoon dikke boete dankzij Parkmobile.
Met beide helaas geen ervaring.

zag je edit net te laat

[ Voor 14% gewijzigd door Heilige Kaas op 03-04-2015 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:37
De app is vandaag weer geüpdatet dus wellicht hebben ze je probleem al verholpen. Zelf ooit Yellowbrick gebruikt maar dan voor Android en iPhone maar die app liep steeds vast waardoor ik de overstap maakt naar Parkmobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:38

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Is toch logisch dat het 1tje blijft staan op je live tile totdat je weer de app opent ? Dat is toch met elke app zo die een live tile heeft ? Als mijn live tile van whatsapp een bericht weer geeft en ik open de app niet 3 dagen, dan blijft 3 dagen lang dat bericht er toch staan.

Volgens mij is het niet zo dat wanneer de parkeer actie eindigt, dat dan het 1tje ook weg gaat zonder de app te openen.

Overigens heb ik aanstaan dat ik om de x tijd een mailtje krijg dat ik nog een lopende parkeeractie heb. Krijg je die mail niet dan weet je dat er geen parkeeractie gaande is.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Eigenlijk controleer ik altijd nog even in de online omgeving of er een actieve parkeeractie is. Vroeger had ik volgens mij zelfs SMS meldingen bij het starten van parkeeracties. Wellicht is dat nog steeds mogelijk?

Al moet ik zeggen dat ik wel blij ben met Parkmobile. Ik heb er zeker enkele duizenden euro's mee verdiend aan WOB-verzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@Miki
Ik hoop het

@ MRE-inc

Jij vindt dat blijkbaar logisch.....ik verre van
We hebben het toch over een live-tile?
Waarom kan die alleen werken nadat je de app geopend hebt? 8)7

Als ik mijn mail lees op de computer en niet op mijn telefoon gaat de ongelezen/nieuw melding uit de livetile en notificatiecenter vandaan, a la seconde gesynct, foetsie.

Als een app een actie beëindigd zonder mijn medeweten dan verwacht ik dat hij ook die melding weghaalt waaraan ik kan zien dat ik het gebruik, zeker als het om veel geld gaat.
De maincomputer van Parkmobile "opent" toch mijn app(account) om hem af te sluiten (in Engeland*)? Of mijn app doet dat zelf, whatever, feit is dat er een actie gemaakt wordt die niet doorgegeven wordt aan de tile.

Smsjes en mails heb ik al lang uitgeschakeld 10x op een dag nodeloos een kwartje dokken is zonde en onzinnig. ;)
Ik kan aan dat 1tje in de livetile toch zien dat ik een actie heb lopen..........(dacht ik dus tot vanmiddag tot Parkmobile mij vertelde daar niet van uit te gaan.)

Mijn mening;
Geef dan geen melding dat je het aan hebt staan op de live-tile als je daar niet van uit mag gaan.
Waarschuw mensen overal dat ze met die 1 zichtbaar op de live-tile niet uit mogen gaan dat ze een actie hebben lopen.

Wat heb je aan valse meldingen die je dik geld kosten? |:(

* Alle parkeeracties van Parkmobile worden geregistreerd (aan/uit etc) in Engeland waar het nu een uur eerder is.

@ Trommelrem

Als ik hem `s avonds aan heb staan, en dat gezien heb, verwacht ik hem `s ochtends ook nog aan te staan als ik hem niet uitgezet heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Teijgetje op 03-04-2015 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Teijgetje schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 21:50:
@ Trommelrem

Als ik hem `s avonds aan heb staan, en dat gezien heb, verwacht ik hem `s ochtends ook nog aan te staan als ik hem niet uitgezet heb.
Dat is niet altijd het geval! In sommige steden vervalt je parkeeractie na 23:59 uur! Dan krijg je daarvan wel een melding via een SMS bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Niet als je die uitgezet hebt, ze zijn niet gratis die smsjes.
Wat ze makkelijk zouden kunnen zijn, iig de automatische uitschakel-smsjes die PM uitvoert voor je.

Maar zoals ik al vond, als je parkeeractie vervalt moet dat 1tje gewoon uit de tile weggehaald, of je daar nu via sms of mail een melding van krijgt of niet en of je de app opent of niet.
Waarom kan Outlook dat wel?
Omdat Outlook de tile synct via de server ipv via de app?

@Miki
Ik heb de update ook gekregen vandaag, hoe laat weet ik niet maar vóór de update had ik dat 1tje in de live-tile.........na de update niet meer (en krijg acuut een hartverzakking want je betaalde en plotseling zonder te weten niet meer).
Toen ik daarna verbaasd de app opende bleek ik toch gewoon te betalen, en was het eentje weer terug in de tile nadat ik terugging naar het homescreen.

Iets zegt me dat die live-tile meldingen nog steeds niet goed werken live zijn..... :(

[ Voor 96% gewijzigd door Teijgetje op 03-04-2015 22:56 ]

Pagina: 1