Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprider
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-06-2021
Ik zoek een?
(Hoogstwaarschijnlijk Chinese) Dualboot Windows/Android Tablet.

Wat is je budget?
Dat is erg afhankelijk van het advies, maar meer dan 200 euro wil ik toch niet uitgeven

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de tablet vooral gebruiken om gemakkelijk manga en comics te lezen, maar ook om op de bank en in bed makkelijk te kunnen browsen zonder m'n laptop er steeds bij te moeten pakken. Met een accuduur van +/- 2.5u is het toch erg vervelend om ook de adapter van m'n laptop steeds mee te moeten slepen :-( Ook lijkt het me een stuk relaxter lezen op een tablet, vooral als ik er lui bij wil liggen :9

Omdat m'n tv ook WiDi ondersteunt vind ik het ook leuk dat de tablet dit aankan. Zo nu en dan een gaar spelletje spelen erop ben ik ook niet vies van, dus vandaag graag ook de dualboot.

Wat heb je zelf al gevonden?
Gezien mijn budget ben ik maar direct gaan kijken naar china-tablets, zeker aangezien ik graag dualboot wil hebben. In eerste instantie viel mijn oog op de:

Chuwi Vi8 vanwege zijn leuke prijs.

- 1280x800
- 8inch
- 32gb
- € 84,05

http://www.banggood.com/C...Boot-Tablet-p-968268.html

Een hogere resolutie is wellicht handiger voor de leesbaarheid van comics:

De Onda V891w Dual OS
- 1920x1200
- 8,9inch
- 64gb
- € 158,74

http://nl.aliexpress.com/...uad-Core/32227475104.html

De Pipo w3f is dan weer net een stukje groter
-1920x1200
-10.1inch
- 32gb
- € 174,44

Welke vragen heb je hier nog over?
Allereerst wil ik door de tijd een 2-in-1 kopen als er nieuwe cherry trail of core m's uitkomen, wat hoogstwaarschijnlijk minstens een 11inch zal worden. Dit hoeft dus nog geen volledige laptopvervanger te zijn. Mogelijk speel ik deze tablet tegen die tijd door, maar misschien bevalt die ook wel zo goed voor het lezen van comics dat ik hem houd.

Daarbij wordt dit de eerste keer dat ik een tablet ga importeren, dus ik ben wat huiverig met het kopen van een duurdere tablet gezien garantie en ondersteuning. Dus betrouwbaarheid van een merk speelt ook wel mee.

Ik ben vooral benieuwd wat anderen die graag comics en manga lezen hebben ervaren qua schermgrootte en resolutie op een tablet. Is 1280x800 goed genoeg of is het aan te raden om puur voor het lezen toch een hogere resolutie te nemen?

Ook heb ik mijn twijfels bij de opslagruimte omdat hier volgens mij een gedeelte voor de windows en een gedeelte voor de android kant gereserveerd wordt. Ik kan natuurlijk wel uitbreiden met een sd-kaartje, maar volgens mij kan ik hier geen apps opslaan.

Gevoelsmatig geeft de Onda V891w de meeste bang for the buck, is die handzaam genoeg om langere tijd in de hand te houden en de resolutie goed voor het lezen van comics.

Als iemand nog tips heeft over het algemeen, andere tablets kan noemen die hiervoor handig zijn of algemene tips waar ik op moet letten bij het doen van het aankopen van een china-tablet hoor ik het graag :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Eerlijk gezegt zie ik geen goede reden om een dual boot te kopen hier. Alles wat je wil kan volgens mij op beide besturingssystemen, daarnaast kost het inderdaad ruimte, en betwijfel ik de performance die overblijft, immers de kosten zijn hoger dor beide OS-en er op te zetten en dat moet ergens betaald worden. Dat kan zijn met slechtere upgrade ondersteuning of goedkopere hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprider
Het dualboot-gedeelte is ook meer voor het hebben. Als ik bijvoorbeeld de Marvel Unlimited app wil gebruiken zit ik vast aan android, voor de rest gebruik ik graag Windows 8.

Voor zover ik weet worden er geen kosten gerekend voor android en/of Windows 8 with Bing. Aangezien de beide OS-en niet tegelijk draaien lijkt dit mij ook geen invloed te hebben op de performance.. Maar daar kan ik naast zitten. De 32gb versie van de Onda is een stukje goedkoper met enkel Windows 8, maar dat lijkt me vooral door het verschil in geheugen te komen.

Na wat verder zoeken ben ik erachter gekomen dat de accu wel vrij klein is (5000mAh) en de CHUWI V89 en Ramos i9S Pro respectievelijk 6400mAh en 8000mAh hebben. Dit lijkt me nogal een flink verschil, en vooral de Ramos is dan ook een stukje duurder.

Ik snap dat enkel de grootte van de accu niet alles zegt, maar kan jammer genoeg niet heel veel informatie vinden over de accuduur van deze apparaten. Heeft iemand ervaring met een van deze tablets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 16:25
Ik ben zelf ook opzoek naar zo'n dual boot tablet van 10 inch. Ik kwam deze ook nog tegen CHUWI V10HD met 64GB
Ik wil er wel 1 bestellen, maar ben bang voor extra import kosten :/ Jammer dat Asus ze niet mag maken van Google :-(

[ Voor 11% gewijzigd door WhySoSerious? op 13-04-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dualboot is nog wel eens moeilijk te vinden.

Een goede sterke andriod tablet is de laatste model van de asus memo pad 7 die heeft een 1080p resolutie en 2 gb ram
pricewatch: Asus Memo Pad 7 (ME572C) 16GB WiFi Zwart

ik persoonlijk lees manga (manga meow is een geweldige app op andriod) op een oudere acer a700 tablet die als eerste een 1080p scherm had. het is heel fijn om te lezen zo lang je maar kijkt naar een scherm dat een goede contrast heeft in wit en zwart. Als je bijvoorbeeld een scherm hebt dat een warme tint heeft lijkt wit nog wel eens geel (en dat is niet handig met lezen) ook al sommige vinden het weer fijn (ik niet)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2015 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprider
Het is inderdaad erg jammer dat de tablets die in het westen uitkomen geen dualboot hebben, en ik wil er niet aan beginnen om zelf een windows tablet om te toveren naar dualboot.

Voor manga is zo'n 7 inch inderdaad erg fijn, de pagina's van manga zijn over het algemeen een stuk kleiner dan comics daarentegen, dus voor dat doel zou de Memo Pad iets te klein zijn.

@WhySoSerious

Ik zag dat je voor de Pipo W3F bent gegaan. Deze heb ik ook gezien en heeft dan ook meteen het voordeel van een toetsenbord die hierop aansluit. Is het te doen om deze langere tijd met een hand vast te houden? Volgens mij scheelt het qua gewicht niet heel veel met de meeste 8,9 inch dus wellicht ga ik hier ook wel voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gio_026
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-08 18:42
Ik ben zelf om te proberen voor de Chuwi HI8 gegaan 8 inch tab met 2gb ram, intel atom 2.16ghz Z3736F Quad Core cpu en een 1920x1200 scherm lijkt me een geinig dual boot apparaatje als het bevalt laat ik het weten

bestel altijd bij banggood heb er al veel gekocht als je aardig tegen ze bent als er bijvoorbeeld iets defect aankomt etc komen ze je altijd tegemoet zo zetten ze op mijn pakketje dat het een gift is of dat het bedrag van het product onder de 25 euro is zodat er geen import kosten betaald hoeven te worden ideaal!!!

greeetzzz

Gio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Heb jij al wat leuks gevonden?

Kijk anders hier naar Microsoft cooks up way to run Windows 10 on Android devices

Ander alternatief is CMS8.1 installeren zelf heb ik daar geen ervaring mee
YouTube: How to install WINDOWS 8.1 on ANDROID TABLET/PHONE?? [TOUTORIAL]
Pagina: 1