Welke inbouw versterker en speakers in keuken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-07 18:23
Momenteel zijn we onze keuken aan het verbouwen.

In een hoek hangt een tv met een raspberry pi.

Ik wil nu in de 4 hoeken (witte) in bouw speakers die aangesloten zijn aan een (onzichtbare) versterker.
Deze versterker zou dan aangesloten worden via de koptelefoonaansluiting van de tv.

Mijn vraag is welke speakers zijn goed (+-100watt of meer) en welke versterker kies ik het best.

Budget is max. 750€

Kan er misschien iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-07 23:57
Watt =/= geluidskwaliteit. En 100 watt zegt helemaal niets over hoe hard de speakers kunnen maar dat is een andere discussie.

Ik heb veel ervaring met Sonance speakers, deze leveren erg goede geluidskwaliteit. Heb alleen geen idee of je die als consument ook kan kopen in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:04
Met zo een budget kan je al mooie inbouwspeakers kiezen met een 4kanaals versterker.
Maar is het niet een beetje zonde om dat met de koptelefoonaansluiting van de tv te verbinden?

Sonance kan je kopen in Nederland, maar (toen de dollar goed zat) kon je veel beter op ebay shoppen.
Sonance is de inbouw-referentie in de VSA. DLS zijn ook goede inbouw luidsprekers, maar uiteindelijk heeft elk merk er wel (kef, B&W, focal, pioneer, jamo, klipsch, jbl, canton...) Het geluid zal in eerste instantie toch afhankelijk zijn van hoe je die integreert.

Wil je op die installatie ook muziek afspelen of is het de bedoeling dat alles van de tv komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
Ik zei maar iets over wattage.

Ik wil gewoon speakers die goed klinken om achtergrond muziek te spelen in de keuken.
Ik heb al gekeken bij Artsound en Keff maar mijn grootste probleem is welke versterker te kiezen die ik op het plafond onzichtbaar wil plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
De versterker kan je in een kast inbouwen (zodat je er aan kan wanneer die stuk gaat of het volume moet bijgeregeld worden).
Als je die volledig inbouwt (zeker in een plafond) dan zou ik kijken naar een versterker die koel blijft, bijvoorbeeld op basis van klasse D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
road rebel schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:31:
Met zo een budget kan je al mooie inbouwspeakers kiezen met een 4kanaals versterker.
Maar is het niet een beetje zonde om dat met de koptelefoonaansluiting van de tv te verbinden?

Sonance kan je kopen in Nederland, maar (toen de dollar goed zat) kon je veel beter op ebay shoppen.
Sonance is de inbouw-referentie in de VSA. DLS zijn ook goede inbouw luidsprekers, maar uiteindelijk heeft elk merk er wel (kef, B&W, focal, pioneer, jamo, klipsch, jbl, canton...) Het geluid zal in eerste instantie toch afhankelijk zijn van hoe je die integreert.

Wil je op die installatie ook muziek afspelen of is het de bedoeling dat alles van de tv komt?
De raspberry Pi is via HDMI aangesloten aan de tv.
De TV zou ik dan via de koptelefoonaansluiting op de versterker willen aan sluiten.

De bedoeling is dat mijn vrouw tv kan kijken bij bv het strijken in de keuken en bij het eten dat er muziek kan spelen.

Ik kan de versterker natuurlijk ook aansluiten digitaal aan de Raspberry pi maar dan gaat het geluid van de tv niet naar de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
Ik zal eens nadenken want ik heb er zo 1-2-3 ook geen referenties die in mij opkomen. Soms wordt er ook voor actieve inwalls/inceilings gekozen, maar in jouw geval zou een eenvoudigere setup volstaan met een versterker en 4 passieve luidsprekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
road rebel schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:34:
De versterker kan je in een kast inbouwen (zodat je er aan kan wanneer die stuk gaat of het volume moet bijgeregeld worden).
Als je die volledig inbouwt (zeker in een plafond) dan zou ik kijken naar een versterker die koel blijft, bijvoorbeeld op basis van klasse D.
koeling is geen probleem.
Net boven het plafond is de zolder en daar kan de versterker vrij staan in een hoekje.

Iemand soms een vb van een goede versterker met de gewenste aansluitingen?

Is dit bv iets?
http://www.bax-shop.nl/ve...ctionele-budgetversterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
Ik zal meer te denken aan inbouw versterkers (russound, nuvo) of compacte versterkers (zogenaamde "tripath"-clones) maar zoiets kan natuurlijk ook ;) Subtiel is anders natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door road rebel op 03-04-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
Uiteindelijk is dit het geworden:
Keuken is 4mx5m

4 x Yamaha Ns-IC800 wit (wat zijn deze groot in het echt :o )
Yamaha R-N301 Network Stereo Receiver

Reden van receiver is dat deze volledig bediend kan worden met iphone/ipad.
Vrouw vindt de speakers wel overkill voor de keuken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Mooi spul !
Laat even weten hoe het werkt straks.
Pagina: 1