Een extern ICQ-berichtenapparaatje

Pagina: 1
Acties:

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Iedereen kent wel de voicemail-melder van KPN-telecom. Dit apparaatje laat een lichtje branden als er een voicemailbericht voor je is. Zo kun je, zonder eerst de voicemail te bellen, te weten komen of je een voicemailbericht hebt.

Nu vraag ik mij af, of er ook een soortgelijk apparaatje bestaat, dat een lampje laat branden als je een ICQ-berichtje hebt.
Ik ben niet 24/7 bij de computer, terwijl hij wel vaak zo lang aanstaat. Ook ICQ staat 24/7 aan.
Als ik dan op mijn kamer kom, moet ik eerst de monitor aanzetten om te kijken of er een icq-berichtje is. Dit duurt ten eerste vrij lang (de monitor moet eerst oplichten) en ten tweede is dit zeer slecht voor de monitor. Vooral dit laatste criterium bracht mij tot dit idee.

Het moet toch mogelijk zijn om met een stukje software, een kabeltje en een apparaatje mijn idee te bewerkstelligen? Zo complex lijkt mij het niet en de levensduur van de monitor wordt op deze manier zienderogen verlengd.

Leef je uit!

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:36
van dit soort onzin ;) weten ze in DOC alles . Ik denk dat het moet door een lichtje aan te sluiten op een com poort (via een schakeling natuurlijk) en dan via een programmatje dit lichtje laten aansturen. Heb alleen geen idee hoe dit allemaal precies moet.

• NIMBUS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 09:49
:D leuk idee, lijkt me alleen best nog wel wat werk om te realiseren

• Kvn
  • Laatst online: 19-08 13:37

Kvn

Ik gebruik altijd mijn ibook als ik geen icq kan gebruiken op mijn pc :)

• Kvn

Kvn

Iz ook wel vet relaxed

• Kvn

Kvn

Oeps ik moet lezen voortaan, solly

Verwijderd

je kan natuurlijk zoiets verzinnen als bij Xoip. Bijvoorbeeld dat icq-bericht om laten zetten naar een sms die dan binnenkomt op je gsm.

zou wel mogelijk zijn, en je hebt dan toch een "extern ICQ-berichtenapparaatje" :)

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:24

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik vind het wel een erg funny idee, zo'n ICQ melder :) En zover ik met mijn leken verstand wat betreft programmeren ook zeker niet technisch onhaalbaar. *D

/dev/null

• Paitor
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Kijk anders of degene die de winamp knopjes heeft geschreven hier iets vanaf weet?
Die leek me wel handig met Delphi, waarmee je dit moet kunnen fixen

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Pagina: 1