Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor Universiteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Voor mijn masteropleiding aan de universiteit ga ik een cursus social media research volgen, daarnaast moet Photoshop, Office, simpele game etc. allemaal mogelijk zijn. Hiervoor adviseert men een 'snelle' laptop. (e.g., 4GB of memory, 500GB hard disk, multi-core processor). Op dit moment heb ik een Macbook Pro uit 2010 met
• 2,4 GHz Intel Core 2 Duo
• 8 GB 1067 MHz DDR3
• NVIDIA GeForce 320M 256 MB
• 500GB HDD
Ik heb weinig to geen verstand van PC gerelateerde zaken, dus ga er vanuit dat mijn Macbook aan vervanging toe is. Klopt deze conclusie?

Wat is je budget?
Ongeveer 600 euro, met een absolute max van 700 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Redelijk vaak, ik neem hem niet dagelijks mee naar de universiteit, maar hij moet zeker een paar uurtjes zonder voeding kunnen zodat ik aantekeningen kan maken tijdens colleges indien wenselijk. Het gewicht hoeft niet gelijk te zijn aan een pak suiker, maar aan een paar kilo heb ik ook geen behoefte ;). Grootte van het scherm mag zowel 13 als 15 inch zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merk maakt me niet zoveel uit, ik heb eigenlijk alleen ervaring met HP en Apple. Deze ervaringen zijn/waren positief

Wat ik zelf heb gevonden
pricewatch: HP Pavilion 13-b230nd - Interne videokaart lijkt mij echter nadelig?
pricewatch: HP Pavilion 15-p234nd de 15 inch versie, welke wel een externe videokaart heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2015 14:58 ]

Verwijderd

Klopt deze conclusie? Het ligt eraan in welke staat je laptop is. Zodra programma's vlot opstarten en bijvoorbeeld Photoshop vlekkenloos draait, waarom zou je dan persee een nieuwe laptop nodig hebben?

Aan je specificaties te zien voldoet deze laptop toch aan de eisen van de cursus?