Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onbekende bladwijzers Chrome

Pagina: 1
Acties:

• IceBlackz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-11 13:15
Goedemiddag,

Ik zag het gister al op mijn vaste pc waarna ik ze had verwijderd, maar nu zijn ze ook verschenen op mijn laptop; onbekende bladwijzers naar hotelsites e.d. waar ik helemaal niets mee te maken heb.. Is er een manier om erachter komen welk apparaat deze heeft aangemaakt? Of is dit een random actie van chrome?

Wat ik mij nu wel bedenk is dat ik op mijn vaste PC Puush had staan, welke laatst in het nieuws was over een malware infectie: nieuws: 'Screenshotdumper' Puush was geïnfecteerd met malware . Zou dit een gevolg hiervan kunnen zijn? Ik kreeg wel een bericht dat de malware was gevonden en verwijderd. Qua plugins gebruik ik alleen AddBlockPlus en Ghostery.

Heeft iemand hier ook last van? Of zou ik te maken kunnen hebben met malware/virussen? Ik heb op zowel laptop als PC Eset smart security draaien, laatste tijd ook niks gedownload vanuit torrents o.i.d.

Wie-o-wie kan mij helpen met dit mysterie? |:(

Edit: Nu ik er over na denk, ik had er laatst ook opeens last van dat mijn hele geschiedenis was verwijderd..

[ Voor 5% gewijzigd door IceBlackz op 03-04-2015 13:08 ]

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

IceBlackz schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:04:

Wat ik mij nu wel bedenk is dat ik op mijn vaste PC Puush had staan, welke laatst in het nieuws was over een malware infectie: nieuws: 'Screenshotdumper' Puush was geïnfecteerd met malware . Zou dit een gevolg hiervan kunnen zijn? Ik kreeg wel een bericht dat de malware was gevonden en verwijderd. Qua plugins gebruik ik alleen AdBlock Plus en Ghostery.

Heeft iemand hier ook last van? Of zou ik te maken kunnen hebben met malware/virussen? Ik heb op zowel laptop als PC Eset smart security draaien, laatste tijd ook niks gedownload vanuit torrents o.i.d.
Download Malwarebytes. Kies dan bij de download de probeerversie van Premium. Daarmee kan je scannen op actieve bedreigingen.

Download ook even AdwCleaner (je weet het maar nooit).

Check ook even je extensies bij Chrome. Dit doe je zo: instellingen > extensies > vink "ontwikkelaarmodus" aan, en kijk of je geen vreemde er dingen tussen ziet staan.

[ Voor 20% gewijzigd door Anonymoussaurus op 03-04-2015 14:47 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• IceBlackz
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:32:
[...]

Download Malwarebytes. Kies dan bij de download de probeerversie van Premium. Daarmee kan je scannen op actieve bedreigingen.
Thanks, Malware gevonden op m'n vaste pc.. zal ook maar eens een scan van eset laten draaien

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

IceBlackz schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:31:
[...]

Thanks, Malware gevonden op m'n vaste pc.. zal ook maar eens een scan van eset laten draaien
Wat vond hij precies voor een malware? PUP's of kwaadaardige malware?

• IceBlackz
2 trojan's en 3 PUP's :

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/h09M7/04f0391287.png

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Bedankt,

Die Conduit en SearchProtect kom ik ook vaak tegen bij klanten.

Heeft AdwCleaner ook nog wat opgeleverd?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:30

D4NG3R

kiwi

:)

Laat HitmanPro ook nog even een keer draaien, Malwarebytes is en blijft echter een goede basis.

http://www.surfright.nl/en/hitmanpro

Edit: Ctrl ingedrukt houden terwijl je het opstart (Als je UAC aan hebt staan Ctrl gewoon ingedrukt blijven houden terwijl je op Ja klikt), alle onnodige achtergrondprocessen worden dan tijdelijk afgesloten, inclusief eventuele virussen als die nog aanwezig zijn.

[ Voor 52% gewijzigd door D4NG3R op 03-04-2015 18:46 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• IceBlackz
Eset gedraaid: 0 resultaten
ADWcleaner: niks noemenswaardig
Hitmanpro: enkel wat tracking cookies & verdachte bestanden die ik wel herken (punkbuster o.a.)

Hopelijk was dat van mbam alles, we zullen zien of de vage bladwijzers de komende dagen nog terugkomen ^^ Thanks voor jullie hulp ;)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:30

D4NG3R

kiwi

:)

Tracking cookies zijn idd 'vies' maar over het algemeen niet noemenswaardig, waarom PB nog steeds word gezien als een virus is mij een raadsel - tegenwoordig staat deze gelukkig automatisch op ignore. :')

offtopic:
2 jaar terug nog gehad dat PB verwijderd werd. :(

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

IceBlackz schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 19:08:
Eset gedraaid: 0 resultaten
ADWcleaner: niks noemenswaardig
Hitmanpro: enkel wat tracking cookies & verdachte bestanden die ik wel herken (punkbuster o.a.)

Hopelijk was dat van mbam alles, we zullen zien of de vage bladwijzers de komende dagen nog terugkomen ^^ Thanks voor jullie hulp ;)
Graag gedaan. Je kan me altijd een PM sturen als het probleem nog eens optreedt of als je vragen hebt.

Ik hoop dat je probleem is opgelost.

• IceBlackz
Mysterie opgelost; blijkbaar was ik vergeten het account te ontkoppelen van m'n oude laptop die ik aan mijn ouders had gegeven :)
Pagina: 1