Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowShape
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-03 17:24
Hallo,

Ik zoek een CMS dat niet vereist dat ik mijn bestaande HTML pagina's opdeel in stukken, zoals Wordpress, Joomla, Drupal, Couch, GetSimple, Wolf, Concrete5, etc.

Ik wil mijn site opleveren in html bestanden, mooi opgemaakt met CSS, maar tegenwoordig verwacht iedereen een CMS om zelf wat gegevens aan te passen.

Wat ik zoek is een CMS dat mijn pagina's als html bestanden kan bewerken, daar waar ik heb aangegeven dat dit mag. Bijvoorbeeld door een class toe te voegen <div class="cms-editable content"> bijvoorbeeld.

Ik heb alle CMSen die genoemd zijn in een eerder vraagstuk over CMS al geprobeerd.
Al deze systemen werken met het maken van een thema en je html bestand op hakken in header, content, sidebar, footer etc.

Dit wil ik absoluut niet. Ik wil dat mijn klanten wat articles kunnen aanpassen, zoals hun openingstijden, prijzen, laatste nieuws en misschien een afbeelding vervangen.

Als het CMS om kan gaan met mijn html pagina, met een paar php lines, is het niet erg, maar het opnieuw maken van mijn site (zoals in Wordpress) ben ik erg op tegen.

Is er iemand die zoiets heeft gevonden?
Het mag geen (of éénmalig niet veel) geld kosten.
Zo is Perch geen optie.

Ik heb Wordpress, Joomla, GetSimple en Couch uitgebreid geprobeerd, maar dit is niet wat ik zoek, omdat het vereist te werken met thema's, ophakken van pagina's etc.

Mijn doel is niet om een discussie te starten over wat het beste CMS is dat iedereen gebruikt en waarom dan, mijn doel is om een CMS te vinden dat aan mijn eisen voldoet (licht, simpel en vereist geen thema's, ophakken van html etc.)

Alle serieuze input wordt uiteraard gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kirby CMS misschien? vrij simpel , en maar heel weinig dat je hoeft te veranderen aan je html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je alleen complete HTML-files wil kunnen bewerken dan heb je toch onderhand überhaupt geen CMS nodig?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowShape
Kirby kost €79,- per licentie, wat meer is dan ik per keer wil/kan uitgeven.

Het gaat erom dat een klant, die totaal geen kennis van HTML heeft, de website kan aanpassen en het liefste in een mooie WYSIWYG editor, zodat het zo veel mogelijk op Word lijkt, maar ik wil in de achtergrond wel restricties kunnen plaatsen.

Zo mag alleen een div of article met een bepaalde class, id of andere eigenschap (<?php tag van mijn part) aangepast worden. De klant zelf zal niet het HTML bestand openen, opzoek gaan naar de tekst en deze opnieuw uploaden, dat is veel te technisch voor de meeste mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Iets als Aloha, Redactor of Froala?

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jomas
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:08
ShadowShape schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:44:]

Ik zoek een CMS dat niet vereist dat ik mijn bestaande HTML pagina's opdeel in stukken, zoals Wordpress, Joomla, Drupal, Couch, GetSimple, Wolf, Concrete5, etc.
Het lijkt me sterk dat CMS-en dit vereisen. Meestal wordt dit gedaan om het overzichtelijk te houden maar vereist is het niet, in ieder geval niet met GetSimple CMS
Ik wil mijn site opleveren in html bestanden, mooi opgemaakt met CSS, maar tegenwoordig verwacht iedereen een CMS om zelf wat gegevens aan te passen.
In GetSimple kun je gewoon jouw eigen "mooie" htmlpagina's gebruiken. Je moet ze hernoemen van *.html naar *.php, enkele tags toevoegen en je bent klaar.
Zie http://get-simple.info/wiki/themes:tutorial
Wat ik zoek is een CMS dat mijn pagina's als html bestanden kan bewerken, daar waar ik heb aangegeven dat dit mag. Bijvoorbeeld door een class toe te voegen <div class="cms-editable content"> bijvoorbeeld.
In GetSimple kun je op die plaatsen "get_component('COMPNAME');" tags toevoegen. Zo kan je dus voor b.v. je openingstijden en newsitems, deze components definieren. Je klant kan dan deze items editen met de in GetSimple ingebouwde "word achtige" editor. (inclusief styles zoals bold, italic etc, zelfs in html)
Zie: http://get-simple.info/wiki/components
Is er iemand die zoiets heeft gevonden?
Het mag geen (of éénmalig niet veel) geld kosten.
GetSimple is gratis.

Ik heb zelf alleen maar ervaring met GetSimple maar het lijkt me dat al deze dingen ook met de andere CMS-en kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Je kunt ook zelf een simpel "CMS-je" maken. Zet alle edit-bare teksten in een database en maak een edit-pagina waarop je die teksten kunt bewerken met een wysiwyg editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:40

BLACKfm

o_O

HuHu schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 20:36:
Je kunt ook zelf een simpel "CMS-je" maken. Zet alle edit-bare teksten in een database en maak een edit-pagina waarop je die teksten kunt bewerken met een wysiwyg editor.
Dit zou ik zelf ook doen. De dingen die je wilt doen zijn te simpel om daar een heel pakket aan te hangen.
Voor dergelijke pakketten heb je veelal toch al PHP nodig, en een database zit tegenwoordig ook overal bij (kwa hosting).

Voor een CMS dat ik zelf gebouwd had (2009 :P) heb ik http://www.tinymce.com/ gebruikt.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowShape
Bedankt voor de reacties iedereen. Aloha, Redactor, Froala of een andere WYSIWYG editor voor editbare teksten was een systeem waar ik nog niet bekend mee was. Ik ga kijken hoe simpel dit te gebruiken is en of dit is wat ik zoek.
Pagina: 1