Toon posts:

Hulp bij keuze home cinema set uit losse componenten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Momenteel ben ik aan het kijken voor een surround systeem, 5.1 al dan niet 7.1. Graag stel ik deze samen uit losse componenten, omdat dit toch wel aan te raden is. Mijn oog is gevallen op de Onkyo TX-NR 636 receiver vanwege een goede prijs kwaliteit verhouding: http://av-receiver-review.../onkyo-tx-nr-details.html. Maar door de tweede stap, het uitzoeken van bijbehorende luidsprekers, zie ik de bomen door het bos niet meer. Ik snap wel dat geluid persoonlijk is en ik het moet luisteren in een Hi-Fi winkel om zo de beste keuze te maken, maar om € 400 euro per speaker te betalen zie ik niet zo zitten. Mijn totaal budget ( Inclusief de receiver van € 330) is ongeveer € 1000 - € 1250. Hebben jullie nog tips voor me welke luidsprekers/subwoofer/frontspeaker/backspeakers bij deze receiver passen? Of is het wellicht toch verstandig een andere receiver aan te schaffen? Mijn voorkeur gaat uit naar een 7.1 set, maar een voorlopige 5.1 set voldoet ook. Jullie zouden me erg helpen met jullie tips en ik hou me voor veel ingevingen aanbevolen!
Bij voorbaat dank,

Yannick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf zou ik voor een compleet pakket kijken bij fabrikanten als Onkyo. Die hebben in die prijsklasses regelmatig prima sets inclusief een receiver met HDMI. Ze wisselen wel vaak (of in ieder geval als ik op zoek ga :+ ), dus soms hebben ze een prachtige set voor 250 euro en soms weer voor 500.
Speakers zijn net even wat groter dan die in de sets van Samsung bijvoorbeeld en ze geven beduidend beter geluid. Als extra voordeel heb je dat er gemakkelijk dingen te vervangen zijn, omdat je niet met rare aansluitingen werkt, maar gewoon met (HiFi-)kabels.
Edit: Die glimmende subwoofers van ze hebben over het algemeen een stuk meer kracht, mocht je daar van houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ga ik even naar kijken! Ben er alleen vergeten bij te vermelden dat ik frontspeaker zuilen verkies boven boekenplank speakers, omdat ik dat mooier vind en ik toch denk dat het een beter geluid zal produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meest voor de handliggende optie is om gebruik te gaan maken van een soundbar in combinatie met een draadloze subwoofer. Ik ben me ervan bewust dat je frontspeakers in huis wilt gaan halen voor de geluidskwaliteit en waarschijnlijk ook de surround effecten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2015 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:56:
De meest voor de handliggende optie is om gebruik te gaan maken van een soundbar in combinatie met een draadloze subwoofer.
Omdat? Er wordt aangegeven dat gewenst een 5.1/7.1 set is en er wordt dan een soundbar geadviseerd, dat is wel heel wat anders.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:35:
Mijn totaal budget ( Inclusief de receiver van € 330) is ongeveer € 1000 - € 1250.
Aannemende dat je voor de fronts zuilen wilt denk ik dat je met dat budget wat aan de krappe kant zit, dan wel te hoge eisen stelt. Zeker als je nieuw wilt gaan kijken. Het kan wel, maar dan wordt het aantal producten/opties waar je uit kan kiezen aanzienlijk kleiner. Het is dan ook de vraag of je voor kwantiteit wilt gaan of kwaliteit. Ik zou zelf eerder voor een leuke 2.0 dan wel 2.1 opstelling gaan, maar dat is persoonlijk.

Jamo heeft kant en klare 5.0 setjes in de vorm van de HCS 628 en de 626, de eerste kost je 750 euro waarmee je budget dan geen plek meer biedt voor een subwoofer dan wel uitbreiding naar 7.1. De tweede set is goedkoper waardoor je er misschien net wat meer uit kan persen om naar 7.1 te gaan, maar een kwalitatief goede subwoofer zal het dan naar mijn mening niet worden. Met wat geluk vind je de voorgangers in de vorm van de HCS 606 dan wel 608.
Andere optie is Klipsch. Die hebben ook speakers in de zeer goedkope prijsklasses, alleen zo geen kant en klare 5.1 setjes zoals Jamo ze wel aan biedt. Bij Correct staat bijvoorbeeld de Klipsch F-110 voor 119 euro per stuk, dat kan een mooie basis zijn.
Andere speakers schieten me niet echt te binnen of ze zijn meteen tegen de 200 euro per stuk wat je budget flink krap maakt.

Let wel dat bij al dit soort speakers ook nog bekabeling bij komt. Hoeft zeker niet goud geld te kosten, maar het zijn toch wel snel enkele tientjes (speakerkabels, HDMI, interlink voor de subwoofer, etc) die je kwijt bent.

Beste lijkt mij nog tweedehands te gaan kijken, dan is er een stuk meer keuze. Alleen wel lastiger in een topic als dit aan te geven. Dus dan draaien we het om: zoek op Marktplaats of een dergelijke sites eens wat advertenties en dan schieten wij er wel op.

Als laatste een schopje naar CEA aangezien het om een aankoopadvies gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_12oach
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02-2019

The_12oach

Teveel in te weinig ruimte

ICM die versterker zou ik kijken of Klipsch geen mooie set heeft wat nog binnen je budget moet passen. Of Jamo die zijn ook wel te vinden binnen dat budget. En de Onkyo is opzich niet zo kieskeurig met welke speakers je eraan hangt. Of je moet er 1000+ euro speakers aan gaan hangen dan ga je het met die echt niet redden.

Hier een Jamo set die zonder subwoofer echt heel goed uit de voeten kan komen.
Genoeg bass om de subwoofer op een later tijdstip aan te schaffen want een echt goeie sub kost al gauw een 500 euro.
http://www.apollo.nl/nl/7...6-black-ash-hcs/?pos=1700

Nou we dachten blijkbaar hetzelfde FeaR

[ Voor 3% gewijzigd door The_12oach op 03-04-2015 13:43 ]

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor jullie reacties. Mag ik jou vragen waarom 2.1 jouw voorkeur heeft FeaR? En als ik voor 2.1 ga, door 2 front speakers te kopen, kan ik dan altijd nog uitbreiden naar 5.1? Ik heb namelijk gelezen dat als je de ruimte hebt, je altijd moet gaan voor een 5.1 surround. En geeft dit niet veel meer " het home cinema effect". Die Jamo set ziet er erg goed uit. En als ik op marktplaats kijk weet ik niet of ik wel kwaliteit aanschaf. Hebben jullie dan tips waar ik op moet letten dan? Ik weet namelijk niet goed hoe ik dan moet zoeken. De Onkyo is dus een prima keuze. Kan een onkyo receiver plus meegeleverde speakers ook wat zijn wellicht? pricewatch: Onkyo HT-S7705

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr. Mijn oog viel hier op. Kan dit wat zijn? Een ouder Jamo model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_12oach
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02-2019

The_12oach

Teveel in te weinig ruimte

Die monitor audio set ga je zeker goed mee zitten. En langzaam uitbreiden is echt geen probleem. Probeer dan alleen wel van het zelfde merk/zelfde serie bij te kopen om te voorkomen dat er geen verschil in t geluid zit.

Een 2.0/3.0 set heeft als grootste voordeel je hebt gelijk een mooie basis en als je een film kijkt zal al het geluid via die 2/3 speakers gaan. De achterste speakers voor het surround word in weinig films echt mooi gebruikt naar mijn mening. En rustig uitbreiden geeft meer ruimte voor het budget en zal je ook gelijk met echt een mooie setup eindigen.

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Die Jamo-set komt in zijn geheel - als de HCS S426 - relatief vaak voorbij op iBood, soms zelfs compleet met receiver. Kost je dan letterlijk nog geen paar honderd euro voor de speakers alleen en met receiver zit je veelal rond de 400 geloof ik. Ben je wel klaar, heb je zeker ruimte in het budget om naar 7.1 te gaan. Ik heb deze echter niet aangeraden omdat ik het een zeer matige set vind. De center stelt letterlijk niets voor en blijft achter op de fronts. Waarbij de fronts ook zeer mager zijn. Dat is ook wat ik bedoel met dat ik liever voor 2.0 dan wel 2.1 ga dan voor 7.1. Als je je totale budget over minder componenten hoeft te verdelen kan je in hogere prijsklassen gaan zitten waardoor je kwalitatief betere spullen (en met speakers ook geluid) krijgt.

Al ligt dat laatste ook wel aan je gebruik of het nodig is. Met films, series en games heb je beeld en geluid om je bezig te houden en zal je niet 100% op geluid focussen. Met alleen muziek focus je je op geluid en zal je daar in dat geval kritischer op zijn. Maar misschien ben je alleen het geluid van de TV gewend en dan zal zo'n Jamo S426 al beter klinken. Sterker nog, dan klinkt zo'n Onkyo all-in-one vast nog beter en ruimtelijker. Dat is iets wat lastig in is te schatten op een forum. En wellicht dat ik onnodig de S426 niet aan heb gehaald.

De Monitor Audio RS6-set is een hele mooie. Het snoept wel een groot deel van je budget op en je hebt 3.0 en geen 5.1 dan wel 7.1 wat je wilde. Maar kwalitatief is het beter dan alles wat eerder in dit topic is genoemd. Komt echter een leuk punt van audio: elke speaker klinkt anders. Dus luister wel eerst voordat je tot koop over gaat. Zou jammer zijn als je je geld uit geeft en dan thuis komt en de speakers te schel vind klinken, dat ga je er namelijk echt niet uit krijgen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purbo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-07-2024
Of ga voor de veelal geroemde Boston Acoustics A serie. Heb thuis zelf de a26 ipv de a25 staan en ben hierover zeer tevreden.

Bij de bekende Hifi winkel uit Groningen is de a250 set (2 zuilen, 2 Rears en een center) in de aanbieding voor nog geen €700,-. Dit icm de door jou gekozen receiver ben je €1010,- kwijt. Daarna kun je altijd nog een mooie subwoofer erbij kopen.

Maar verder sluit ik me aan bij Fear, eerst luisteren, dan beslissen!

[ Voor 21% gewijzigd door Purbo op 04-04-2015 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
Nog Niet genoemd in dit.topic maar je kunt ook is gaan kijken bij Teufel, zeer mooie 5.1 sets inclusief subwoofer die ruim binnen je budget vallen.

Teufel zit qua kwaliteit boven Jamo, prijs prestatie is volgens vele reviews erg goed.

Tevens geregeld leuke kortingsacties en 4 weken proberen en anders kosteloos terug sturen.

http://m.teufelaudio.nl/h...round-5.1-set-p13214.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10 21:11
is nu weer een aanbieding bij teufel ivm pasen PASEN15 is de kortingscode voor 15% korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank iedereen voor de input! Ik wil de set graag vooral aanschaffen voor films en serie dus afgaande op het advies van Fear ben ik druk op zoek naar een mooie 2.0/2.1/3.0 set die ik later nog zou kunnen uitbreiden!
Pagina: 1