Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor school/games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Mijn huidige laptop wordt wat aan de trage kant en ben langzamerhand toe aan een nieuwe. Aangezien ik student ben heb ik een laptop nodig en is een desktop (helaas) geen optie. Naast studie speel ik ook graag games, dus ik zou graag willen dat een nieuwe laptop de games die ik speel tenminste op medium settings vloeiend kan afspelen.

Wat ga je met je laptop doen?
Zoals eerder al gezegd zal ik voor mijn studie vooral Word, Excel, etc. gaan gebruiken, en browsen op het intenet natuurlijk. Video's kijken en af en toe iets in Photoshop bewerken zal ik ook doen. Daarnaast speel ik graag games, denk dan aan Guild Wars 2, Civilization 5, Splinter Cell Blacklist, Simcity (2015), Payday 2, Tropico 5. Dus niet echt de mega zware games, daar heb ik een console voor.

Wat is je budget?
Ik hoop rond de 600, maximaal 800 euro kwijt te zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal hem uitsluitend meenemen als ik naar school ga, en dan zal ik hem alleen gebruiken voor tekstverwerking. Verder zal de laptop meestal aan de stroom zitten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb al even wat rondgekeken en mijn oog is gevallen op de volgende laptops:
pricewatch: HP Pavilion 15-p142nd
pricewatch: HP Pavilion 15-p234nd
Welke denken jullie dat beter is voor mijn eisen?

Verder:
• Ik wil graag een scherm van 15,6 inch, groter vind ik onhandig en kleiner is.. nou ja, te klein
• Ik heb zelf wel goede ervaringen met HP, al sta ik natuurlijk altijd open voor suggesties als er betere laptops te vinden zijn
• Liefst een dedicated videokaart zodat ik fatsoenlijk games kan spelen
• Tenminste HD ready, liefst full HD.
• Ik twijfel zelf erg tussen laptops met een intel i5/i7 processor en een AMD A10 processor. AMD A10 is quad core en de meeste intel i5/i7 dual core, al hoor ik veel dat de intel cores alsnog beter zijn.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Gr,
Jens

• tayfun-41
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03:11
Acer Aspire V15 Nitro VN7-571G-58NZ

deze laptop zit dicht bij de 800 euro.
maar alle laptops die onder dit bedrag zaten hadden een 840m, dit is nog wel een geweldige grapics card maar de 850m vind ik zelf veel beter.
het heeft een geweldige cpu.

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik heb weer even wat rondgekeken en heb intussen mijn budget een beetje uitgerekt. Ik heb het nu voorzien op de pricewatch: HP Envy 15-k238nd.
Kan ik bovengenoemde games daar goed (vloeiend) mee spelen op tenminste medium settings?
Thanks alvast!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-11 14:07
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 15:13:
Hey,
Ik heb weer even wat rondgekeken en heb intussen mijn budget een beetje uitgerekt. Ik heb het nu voorzien op de pricewatch: HP Envy 15-k238nd.
Kan ik bovengenoemde games daar goed (vloeiend) mee spelen op tenminste medium settings?
Thanks alvast!
Probleem is dat er in al die "goedkope" laptops een trage 5.400RPM schijf zit die enorm traag is... Heb je nog budget over om de harde schijf te vervangen door een SSD ?

Edit; Voor 800 Euro ga je inderdaad niet beter vinden dan een 850m...

[ Voor 5% gewijzigd door QuZyX op 17-04-2015 16:56 ]