Toon posts:

Upgrade systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo! Ik ben momenteel aan het kijken om mijn huidige systeem te gaan upgraden.
Mijn huidige systeem ziet er zo uit:

CPU: Intel Core i7 950 (3.06 Ghz)
COOLER: Spire Coolgate 10
GPU: (PoV) PCI-e GeForce GTX 460 Ultra Charged 1GB
Mobo: Asus P6X58D-E iX58, SATA600 RAID, USB 3.0
RAM: Kingston 3 x 2GB (6 GB) DDR3
HDD: Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103SJ
CASE: Cooler Master CM 690 II
VOEDING: Cooler Master GX-750W

Extra info
Laatste tijd heb ik nogal problemen met de CPU. Hij wordt erg warm ondanks dat ik hem regelmatig stofvrij maak. Ik ben al van plan om naar de koelpasta te laten kijken, maar heb toch ook wel stiekem gekeken naar andere CPU's. Nadeel is dat bij een nieuwe CPU er ook een ander moederbord zou moeten komen i.v.m de socket.

Ik zoek een?
Graag advies waar ik dus echt winst kan boeken op mijn systeem. Een SSD zou in ieder geval een welkome verbetering zijn, zou daar graag het besturingssysteem op zetten.

Wat is je budget?
400-500 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik mijn systeem voor casual gamen. Battlefield 4, Cities Skylines en wil nieuwe titels (maybe GTA V) ook gewoon kunnen draaien. Ik ben een redelijke sucker voor graphics.

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-02 14:55
Zou je niet gewoon de koeler kunnen vervangen?

Verwijderd

Topicstarter
Jochemd13 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:00:
Zou je niet gewoon de koeler kunnen vervangen?
Dat zou zeker ook nog een optie zijn. Vergeten te melden

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:07
ik zou het nog even uit zingen. en wachten tot ddr4 main stream gaat worden. en dan nu gewoon lekker een r9 290 of gtx 970 halen.

en hoe warm is warm? hoe zit het met je air flow? als alleen temp het probleem is(van uit gaant dat het probleem nog steeds is met verse koelpasta) zal een nieuwe cpu niet echt helpen. en zal je het probleem ergens anders moeten zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
loki504 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:41:
ik zou het nog even uit zingen. en wachten tot ddr4 main stream gaat worden. en dan nu gewoon lekker een r9 290 of gtx 970 halen.

en hoe warm is warm? hoe zit het met je air flow? als alleen temp het probleem is(van uit gaant dat het probleem nog steeds is met verse koelpasta) zal een nieuwe cpu niet echt helpen. en zal je het probleem ergens anders moeten zoeken.
Oke. Als we kijken naar GTX960 en GTX970. Ik zie dat GTX970 wel een stuk beter scoort, maar je zit ook meteen op €150 meer. Als je alleen kijkt naar value for money, zou GTX960 dan ook nog een reële optie zijn?

CPU wil regelmatig richting 90 graden Celsius en hoger gaan. Airflow zit behoorlijk goed, het is ook echt alleen de CPU. Ik ga maar eens kijken naar koelpasta en eventueel een andere koeler.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:07
Nieuwe koelpasta zal wel moeten helpen. Andere koeler ook. Ben geen fan van de 960 2gb en 128 bit bus. Voor het zelfde geld heb je een r9 280(x) alleen die heeft 3gb en een grote bus. (Dacht 256.) Misschien een 2de hands r9 290 met garantie voor 200 euro (neem niet de refrence modelen (tenzij een extra stofzuiger in je kast wil)).

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-02 18:41
Binnen dat budget past een 970 van V&A : http://tweakers.net/categ...pFliTlKVtFKFiamlkqxtbW1AA

Zit gewoon nog garantie op bij betrouwbare tweakers.

Dan zou ik ook nog een pricewatch: Scythe Mugen 4 erop zetten voor de betere koeling en je kunt de CPU nog een leuke overklok geven indien gewenst.

Een SSD past er ook nog wel bij : pricewatch: Crucial MX100 256GB

Dan zou je uitkomen op ong. 450 euro

Als dat te duur is dan kun je kijken voor een r9 290 of gtx 780 van V&A.. Die gaan voor rond de 250 euro.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:09
Als je bf4 wilt gaan spelen dan is een cpu upgrade zeker geen slecht idee. Op grotere maps met 64 spelers gaat je cpu al een significante bottleneck vormen.

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-02 17:01
Ik zou eerst maar eens de koelpasta vervangen als ik jouw was, na 3 jaar moet dat ongeveer gebeuren want dan is ie zo droog dat de performance van de koelpasta daalt!
Pagina: 1