Hulp gevraagd bij een ITX build

Pagina: 1
Acties:

• Headshifter
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-02 11:56
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Laat ik voorop stellen dat dit systeem gewoon is voor mij om te kijken wat mogelijk is voor een ITX build. Laatst zag ik een gallerij voorbij komen van iemand die een nieuwe ITX build had gemaakt (Linkje hier), en dit vond ik toch wel erg vet. Nu heb ik geen ervaring met het in elkaar zetten van ITX systemen en weet dus ook eigenlijk niet waar ik op zou moeten letten hierbij. Dit systeem zou voor mij een mid-range systeem moeten zijn welke wat van mijn favoriete games zou kunnen draaien, maar voor de rest niet extreem belast met rendering en dergelijke.

Vanuit de imgur gallerij heb ik de volgende componenten gehaald (processor is anders):

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3420 Boxed€ 64,90€ 64,90
1Gigabyte GA-H97N€ 0,-€ 0,-
1EVGA GeForce GTX 750 Ti 2GB FTW ACX Cooler€ 159,-€ 159,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 54,95€ 54,95
1Corsair Obsidian 250D€ 73,27€ 73,27
1Corsair Hydro H100i€ 107,78€ 107,78
1Avexir Core AVD3U16000904G-2CW€ 83,01€ 83,01
1Corsair CS550M€ 85,62€ 85,62
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 628,53

Daarnaast ben ik onbekend met het sleeven van kabels dus als iemand daar tips voor heeft hoor ik dat ook graag.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Alweer, het is echt nog om te oriënteren, dus ik ben gewoon wat de beste bang voor een buck.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zoek echt alleen naar de computer, toetsenbord, muis, DAC, speakers etc hoeven allemaal niet hierbij genoemd te worden

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een processor en videokaart die lekker mee kunnen draaien met de games die ik plan er op te spelen (Arma III, CS:GO, Dragon Age Inquisition (en GTA V als hij beschikbaar is). Ultra kwaliteit op 1440p is geen vereiste.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen

Ga je overklokken?
Gezien er waarschijnlijk een AIO cooler (H100i) in komt zou dit een mogelijkheid zijn, hier heb ik alleen verder geen ervaring mee.

Ik denk dat dit in grote lijnen aangeeft waar ik naar op zoek ben. Nogmaals, dit is puur oriënterend, dus denk vooral mee!

Alvast dank _/-\o_

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:44

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik wil de pret niet drukken maar de meeste bang voor buck is vaak geen mITX systeem, dus tenzij je specifieke eisen hebt voor wat betreft formaat, zou ik eerlijk gezegd altijd (micro)ATX nemen...

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-12-2025

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Vanwaar de keuze voor dit RAM?
Kan goedkoper: pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

Wat is je budget?

Ik zou echt een betere videokaart kopen, desnoods tweedehands via V&A. Dat is pas bang for buck.

Ik ben geen voeding expert, maar hij kan sowieso goedkoper: pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W

Edit:

Ohja, ik zou er een quadcore in gooien.

[ Voor 5% gewijzigd door Koninkje op 03-04-2015 11:19 ]

Show me your moves.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Voeding is ook niet al te geweldig en duur voor wat hij biedt, geen SSD, bordje heeft geen prijs, vrij low-end GPU en veel te dure koeler. Neem je de prijs van het bordje erbij zit je over de €700, en daarvoor kan je ook een i5 4460 krijgen, met SSD, en een veel krachtigere R9 280.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Headshifter
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-02 11:56
Voor het budget zat ik rond de max 1000 te denken, maar dat hoeft niet persé bereikt te worden. Dit is meer een 'omdat-het-kan' build en omdat ik t zelf ook gewoon een keer een ITX systeem in elkaar wou zetten.