Beste Tweakers,
Zoals de meeste hier wil ik een nieuw systeem aanschaffen, ik heb zelf al wat research gedaan naar wat ik nodig denk te hebben en te willen. Aangezien ik enigszins wat van PC's weet, maar niet voldoende, richt ik me tot jullie. Ik zou het fijn vinden om wat oude hardware over te kunnen zetten, zodat ik dan nog wat geld over houd aan het einde van de maand.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, films kijken en grafisch vormgeven
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 600 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung 32inch TV met HDMI. En een hele skirre 5.1 boxset. Verder wil ik mijn oude HDD (western digital 1.0 tb SATA/16mb cache WD10EACS-00D6B0) en DVD speler/brander (LG super multi DVD rewriter model: GH20ns10) proberen over te zetten in het nieuwe systeem, de onderdelen komen wel uit 2008!
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
behuizing, moederbord, processor, grafische kaart, werkgheugen en voeding.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik had er al een zelf samen proberen te stellen, mijn vraag aan jullie is of het was is en of ik mijn HDD en DVDbrander er nog in kan zetten.
Behuizing: Standaard miditower (CoolerMaster 342, N200/N300)
Voeding: 550W voeding (+ € 34,00)
Geheugen: 8GB DDR3 1333 (+ € 59,99)
Processor: Intel® Core™ i5-4440 4 x 3.1 GHZ (+ € 182,00)
Stillere processorkoeler: Geen stillere koeler, standaard uitvoering
Harddisk 1: Geen harddisk
Harddisk 2: Geen extra harddisk
Snelle Solid State Drive (SSD): Geen SSD
DVD station 1: Geen DVD station
DVD station 2: Geen DVD station
Gigabyte moederbord: H81M (HD-video, VGA & DVI, HD-audio, GB-LAN, 4x USB2, 2x USB3, max. 16GB DDR3)
Videokaart: NVIDIA GTX750 2GB DDR5 2xDVI,2xHDMI, (min. 550W voeding) (+ € 129,99)
Draadloos internet: Geen draadloos internet
Multimedia cardreader: Geen cardreader
LED verlichting in behuizing: Geen LED verlichting
USB3 aan voorzijde: Geen USB3 aan voorzijde, alleen aan achterzijde bij B85M/78LMT-USB3 of Z97 moederbord
Besturingssysteem: Geen Windows, ik installeer zelf
Beveiligingssoftware: Geen beveiligingssoftware
Brand-software: Geen brand-software
Office software: Geen Office
Toetsenbord en muis set: Geen toetsenbord en muis set
Extra garantie : 2 jaar carry-in garantie
Via compustunt zou ik dan uitkomen op een bedrag van rond de 515 euro. Wat vinden jullie van wat ik heb samengesteld, wat zou beter kunnen, is compustunt goed, klopt het bedrag en kan ik mijn oude hardware erin zetten?
Dankjulliewel alvast!
Zoals de meeste hier wil ik een nieuw systeem aanschaffen, ik heb zelf al wat research gedaan naar wat ik nodig denk te hebben en te willen. Aangezien ik enigszins wat van PC's weet, maar niet voldoende, richt ik me tot jullie. Ik zou het fijn vinden om wat oude hardware over te kunnen zetten, zodat ik dan nog wat geld over houd aan het einde van de maand.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, films kijken en grafisch vormgeven
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 600 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung 32inch TV met HDMI. En een hele skirre 5.1 boxset. Verder wil ik mijn oude HDD (western digital 1.0 tb SATA/16mb cache WD10EACS-00D6B0) en DVD speler/brander (LG super multi DVD rewriter model: GH20ns10) proberen over te zetten in het nieuwe systeem, de onderdelen komen wel uit 2008!
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
behuizing, moederbord, processor, grafische kaart, werkgheugen en voeding.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik had er al een zelf samen proberen te stellen, mijn vraag aan jullie is of het was is en of ik mijn HDD en DVDbrander er nog in kan zetten.
Behuizing: Standaard miditower (CoolerMaster 342, N200/N300)
Voeding: 550W voeding (+ € 34,00)
Geheugen: 8GB DDR3 1333 (+ € 59,99)
Processor: Intel® Core™ i5-4440 4 x 3.1 GHZ (+ € 182,00)
Stillere processorkoeler: Geen stillere koeler, standaard uitvoering
Harddisk 1: Geen harddisk
Harddisk 2: Geen extra harddisk
Snelle Solid State Drive (SSD): Geen SSD
DVD station 1: Geen DVD station
DVD station 2: Geen DVD station
Gigabyte moederbord: H81M (HD-video, VGA & DVI, HD-audio, GB-LAN, 4x USB2, 2x USB3, max. 16GB DDR3)
Videokaart: NVIDIA GTX750 2GB DDR5 2xDVI,2xHDMI, (min. 550W voeding) (+ € 129,99)
Draadloos internet: Geen draadloos internet
Multimedia cardreader: Geen cardreader
LED verlichting in behuizing: Geen LED verlichting
USB3 aan voorzijde: Geen USB3 aan voorzijde, alleen aan achterzijde bij B85M/78LMT-USB3 of Z97 moederbord
Besturingssysteem: Geen Windows, ik installeer zelf
Beveiligingssoftware: Geen beveiligingssoftware
Brand-software: Geen brand-software
Office software: Geen Office
Toetsenbord en muis set: Geen toetsenbord en muis set
Extra garantie : 2 jaar carry-in garantie
Via compustunt zou ik dan uitkomen op een bedrag van rond de 515 euro. Wat vinden jullie van wat ik heb samengesteld, wat zou beter kunnen, is compustunt goed, klopt het bedrag en kan ik mijn oude hardware erin zetten?
Dankjulliewel alvast!