• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-02 16:35

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Dag Tweakers,

Ik zit sinds vandaag met een heel vreemd probleem. Sterker nog: ik ben eigenlijk ten einde raad. Sinds gisteren vertoonde mijn setup enkele kuren: Windows wilde continu in opstartherstel starten maar kwam niet verder. Sinds vandaag boot 'ie helemaal niet meer door, dus heb ik de SSD geformatteerd voor een nieuwe Windows installatie.

Als ik de harde schijf aansluit op een willekeurige SATA poort, komt 'ie zelfs niet door de POST van het BIOS heen: ik kan ook niet in de BIOS komen. Een lampje op het mobo blijft branden: "BOOT DEVICE LED". Ontkoppel ik de SSD, dan werkt het BIOS wel. Ik had in de kast nog een oude HDD liggen met Windows 8, die erin gezet en start wel zonder problemen op. Als ik de SSD formatteer, en vervolgens een "nieuw eenvoudig volume" aanmaak via die oude HDD komt er een melding:
E:\
Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Installeer een programma, of, als dit al is geïnstalleerd, maak een snelkoppeling in het onderdeel Standaardprogramma's van het Configuratiescherm.
//EDIT//
2e ssd melding tijdens initialiseren
Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O-apparaat
Een 2e SSD die in de setup zit reageert praktisch nergens meer op. Ik heb een sterk vermoeden dat de SSD's mogelijk besmet zijn of defect, maar kan er niks uit halen. De Samsung SSD is amper anderhalf jaar oud, de Crucial nog geen halfjaar.
Ik heb het BIOS al eens teruggezet naar de default settings. Heb ook al andere aansluitingen geprobeerd in de voeding maar het probleem blijft. ALs alle USB randapparatuur is losgekoppeld gebeurt er ook vrij weinig.

Wie weet wellicht waar dit probleem aan kan liggen?
Alvast super bedankt en een fijn Pasen!

specs
ASUS Sabertooth Z77
Crucial 16GB BX Sport
Intel core i7 3770K
EVGA GTX660
Samsung 840 PRO SSD 128GB
Crucial SSD 512GB
Corsair CX500W Modular

[ Voor 8% gewijzigd door ViezeVis op 03-04-2015 10:47 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-01 21:12
ViezeVis schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 10:36:
Dag Tweakers,

Ik zit sinds vandaag met een heel vreemd probleem. Sterker nog: ik ben eigenlijk ten einde raad. Sinds gisteren vertoonde mijn setup enkele kuren: Windows wilde continu in opstartherstel starten maar kwam niet verder. Sinds vandaag boot 'ie helemaal niet meer door, dus heb ik de SSD geformatteerd voor een nieuwe Windows installatie.

Als ik de harde schijf aansluit op een willekeurige SATA poort, komt 'ie zelfs niet door de POST van het BIOS heen: ik kan ook niet in de BIOS komen. Een lampje op het mobo blijft branden: "BOOT DEVICE LED". Ontkoppel ik de SSD, dan werkt het BIOS wel. Ik had in de kast nog een oude HDD liggen met Windows 8, die erin gezet en start wel zonder problemen op. Als ik de SSD formatteer, en vervolgens een "nieuw eenvoudig volume" aanmaak via die oude HDD komt er een melding:

[...]

//EDIT//
2e ssd melding tijdens initialiseren

[...]

Een 2e SSD die in de setup zit reageert praktisch nergens meer op. Ik heb een sterk vermoeden dat de SSD's mogelijk besmet zijn of defect, maar kan er niks uit halen. De Samsung SSD is amper anderhalf jaar oud, de Crucial nog geen halfjaar.
Ik heb het BIOS al eens teruggezet naar de default settings. Heb ook al andere aansluitingen geprobeerd in de voeding maar het probleem blijft. ALs alle USB randapparatuur is losgekoppeld gebeurt er ook vrij weinig.

Wie weet wellicht waar dit probleem aan kan liggen?
Alvast super bedankt en een fijn Pasen!

specs
ASUS Sabertooth Z77
Crucial 16GB BX Sport
Intel core i7 3770K
EVGA GTX660
Samsung 840 PRO SSD 128GB
Crucial SSD 512GB
Corsair CX500W Modular
probeer eens de bios te resetten. :)
Dan eens een bios update proberen bios opzoeken op het internet en proberen te flashen ,maar let op alle garantie vervalt dan het is op eigen risico.
Het kan namelijk zijn dat de oude bios de schijven niet aankan, en kan door een flash wel weer doen maar, als de schijven het voorheen wel deden zal het niet aan de bios liggen.
Porbeer eerst maar eens te reseten.
En volgens mij maakt het wel uit op wat voor een sata poort je ssd hangt.
Je moet zowiezo eens een poort aansluiten wat sata 600 ondersteund dan word de harde schijf automatisch sneller.Ze moeten op sata 0 of op sata 1.
Maar dus aangezien je 2 ssd schijven hebt dan komen deze dus op 0 en 1 aangesloten worden.

[ Voor 14% gewijzigd door rjmno1 op 03-04-2015 19:36 ]

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
rjmno1 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 19:29:
[...]

probeer eens de bios te resetten. :)
Dan eens een bios update proberen bios opzoeken op het internet en proberen te flashen ,maar let op alle garantie vervalt dan het is op eigen risico.
Het kan namelijk zijn dat de oude bios de schijven niet aankan, en kan door een flash wel weer doen maar, als de schijven het voorheen wel deden zal het niet aan de bios liggen.
Porbeer eerst maar eens te reseten.
En volgens mij maakt het wel uit op wat voor een sata poort je ssd hangt.
Je moet zowiezo eens een poort aansluiten wat sata 600 ondersteund dan word de harde schijf automatisch sneller.Ze moeten op sata 0 of op sata 1.
Maar dus aangezien je 2 ssd schijven hebt dan komen deze dus op 0 en 1 aangesloten worden.
Schijven hebben het voorheen gedaan. Zoals in mijn post al stond zijn de BIOS settings al eens naar default teruggezet. En het maakt niets uit op welke SATA poort je een SSD aansluit, voor de snelheid maar niet voor de werking.

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-01 21:12
heb je de bios gereset?Álles afkoppelen BATTERIJ ERUITstroom op de kast zetten en aan zetten.
Draaien alle ventilators?vervolgens weer alles afkoppelen BATTERIJ ERIN, en alles aansluiten.
Bios password is dus ook weg weer overnieuw instellen,datum en tijd weer goed zetten.
De computer weer aanzetten.Alle instellingen zijn als de fabriekinstellingen vanaf hier zou je verder moeten kunnen gaan zoniet moederbord eruit en geld terug vragen.
klopt precies zoals je het hierboven zecht :)

[ Voor 10% gewijzigd door rjmno1 op 03-04-2015 22:27 ]

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
rjmno1 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 22:24:
heb je de bios gereset?Álles afkoppelen BATTERIJ ERUITstroom op de kast zetten en aan zetten.
Draaien alle ventilators?vervolgens weer alles afkoppelen BATTERIJ ERIN, en alles aansluiten.
Bios password is dus ook weg weer overnieuw instellen,datum en tijd weer goed zetten.
De computer weer aanzetten.Alle instellingen zijn als de fabriekinstellingen vanaf hier zou je verder moeten kunnen gaan zoniet moederbord eruit en geld terug vragen.
klopt precies zoals je het hierboven zecht :)
Ik kan echt heel weinig met jouw antwoorden, sorry. Volgens mij snap je het algehele probleem niet.

[ Voor 3% gewijzigd door ViezeVis op 04-04-2015 10:34 ]

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 13:45
Begin eens met SMART tests te doen van al je schijven. Als je niet meer kan booten even een Ubuntu stickje maken of zo en daar vanaf werken.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Aangezien het beide SSD`s betreft krijg ik het vermoeden dat het je moederbord is. En dan specifiek de satacontroller. Is er een mogelijkheid dat je de SSD`s in een ander systeem kunt testen?

Het kan ook je ram geheugen zijn, als dat niet lekker is kan dat dingen als formatteren en data kopieren behoorlijk verkloten. Eerste indruk is dan dat de HDD/SSD stuk is, terwijl het probleem ergens anders zit.
Kun je testen met Memtest86.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
mcDavid schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 10:52:
Begin eens met SMART tests te doen van al je schijven. Als je niet meer kan booten even een Ubuntu stickje maken of zo en daar vanaf werken.
Schijven worden niet meer herkend in de BIOS dus dan wss ook niet op Ubuntu.
arbraxas schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 10:58:
Aangezien het beide SSD`s betreft krijg ik het vermoeden dat het je moederbord is. En dan specifiek de satacontroller. Is er een mogelijkheid dat je de SSD`s in een ander systeem kunt testen?

Het kan ook je ram geheugen zijn, als dat niet lekker is kan dat dingen als formatteren en data kopieren behoorlijk verkloten. Eerste indruk is dan dat de HDD/SSD stuk is, terwijl het probleem ergens anders zit.
Kun je testen met Memtest86.
Dat zou raar zijn, want een HDD via dezelfde poort boot keurig. Op de Z77 zit een MEMOK button, die gaf uiteindelijk geen fouten aan.

Toevoeging: via een HDD dock werken de schijven óók niet lekker.
Toevoeging 2: nieuwe SSD binnengekregen zojuist, die wordt wél gevonden door de BIOS. Vaag dat ineens 2 schijven kapot gaan...?

[ Voor 58% gewijzigd door ViezeVis op 04-04-2015 13:17 ]

Verwijderd

Hmmm, iets te vaag dat 2 ssd's op hetzelfde moment stuk gaan. Misschien voeding issue waardoor de ssd gegrild zijn en de hdd geluk heeft gehad. Zitten op dezelfde kabel.

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 17:30:
Hmmm, iets te vaag dat 2 ssd's op hetzelfde moment stuk gaan. Misschien voeding issue waardoor de ssd gegrild zijn en de hdd geluk heeft gehad. Zitten op dezelfde kabel.
HDD zat niet in de kast, had ik niet duidelijk verteld :P. Had nog een HDD liggen. Vreemde is, is dat de Samsung echt helemaal niks meer doet maar de Crucial vertoont kuren.

Verwijderd

😄 dat had ik er zo niet uitgehaald. In dat geval verdenk ik de voeding nog sterker. Zou de nieuwe ssd even niet aansluiten voordat we iets met kortsluiting kunnen uitsluiten. Kun je in de bios de spanning een checken, ruikt er iets aangebrand, hebben de aansluitingen op de schijven iets van brandkenmerken, e.d.?

Zitten de schijven op dezelfde voedingskabel, op dezelfde rail (heb je een voeding met meerdere rails of met 1 rail?)

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 19:09:
😄 dat had ik er zo niet uitgehaald. In dat geval verdenk ik de voeding nog sterker. Zou de nieuwe ssd even niet aansluiten voordat we iets met kortsluiting kunnen uitsluiten. Kun je in de bios de spanning een checken, ruikt er iets aangebrand, hebben de aansluitingen op de schijven iets van brandkenmerken, e.d.?

Zitten de schijven op dezelfde voedingskabel, op dezelfde rail (heb je een voeding met meerdere rails of met 1 rail?)
Ga ik even voor je doen! Er ruikt in ieder geval niets aangebrand en zie geen brandkenmerken. En met dezelfde rail denk ik dat je bedoelt aan dezelfde kabel? Beide SSD's zitten inderdaad aan dezelfde kabel.

Welke waardes horen er normaal te staan?

///
CPU Voltage: +0.960 V
3.3V Voltage: +3.312 V
5.0V Voltage: +5.120 V
12V Voltage: +12.096 V

[ Voor 17% gewijzigd door ViezeVis op 04-04-2015 20:19 ]

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
al eens geprobeerd om de firmware van de SSD's opnieuw te flashen?

voltages lijkt wel ok, maar de metingen in de bios zijn meestal niet zo betrouwbaar
de vraag is ook wat de waardes zijn onder belasting / over een langere periode

[ Voor 55% gewijzigd door catfish op 04-04-2015 20:25 ]

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
catfish schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 20:22:
al eens geprobeerd om de firmware van de SSD's opnieuw te flashen?

voltages lijkt wel ok, maar de metingen in de bios zijn meestal niet zo betrouwbaar
de vraag is ook wat de waardes zijn onder belasting / over een langere periode
Moeten de SSDs dan niet gedetecteerd worden in de BIOS voordat ze ook maar überhaupt geflasht kunnen worden?

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
ViezeVis schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 20:45:
[...]

Moeten de SSDs dan niet gedetecteerd worden in de BIOS voordat ze ook maar überhaupt geflasht kunnen worden?
Een ervan werkte toch?
Zou ook de SSD cells clearen, zie Google. ;)

Wat bedoel je precies met werkte in de dock niet lekker? Werden ze wel (beide) herkend?

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Wat voor HDD Dock is dat? Gewoon een dock bovenop de kast welke ook op het moederbord is aangesloten of een USB HDD Dock?
Die tweede heeft een eigen controller, als de SSD's het daar dus ook niet doen ligt het probleem nu bij de SSD's, hoewel de oorzaak van 2 SSD's die tegelijk kapot gaan eerder bij de voeding gezocht zou moeten worden.
De voltages lijken allemaal prima, zolang het BIOS accuraat meet, wat niet vaak het geval is helaas...
Overigens de SSD's al op een ander moederbord getest?

Fixing things to the breaking point...

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
RGAT schreef op zondag 05 april 2015 @ 01:27:
Wat voor HDD Dock is dat? Gewoon een dock bovenop de kast welke ook op het moederbord is aangesloten of een USB HDD Dock?
Die tweede heeft een eigen controller, als de SSD's het daar dus ook niet doen ligt het probleem nu bij de SSD's, hoewel de oorzaak van 2 SSD's die tegelijk kapot gaan eerder bij de voeding gezocht zou moeten worden.
De voltages lijken allemaal prima, zolang het BIOS accuraat meet, wat niet vaak het geval is helaas...
Overigens de SSD's al op een ander moederbord getest?
USB dock inderdaad. SSDs heb ik niet getest op een ander moederbord, ik heb de schijf ter RMA verzonden met het verzoek om te kijken wat het probleem is.
Ik houd jullie daarvan op de hoogte.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

http://www.asus.com/nl/support/FAQ/98404/

Intel Sata 3 = bruine connectors, naast je usb 3.0
Intel Sata 2= de vier daarnaast (3-6 / zwart?)
Asmedia Sata 3 = de twee grijze connectors (*deze controller ondersteunt geen Atapi devices (opticals))

Je kan ook nog proberen rapid storage uit te zetten.
De Sata poorten draaien met SSD's het best op AHCI. RAID kan ook eventueel, maar dan zou je ze alleen in een array moeten zetten en niet bij elkaar.

Hot Plug mag je ook uitzetten. Gewoon om te kijken of dat iets uitmaakt.

Btw; Als je de externe Sata gebruikt moet je ook wat aanpassen en de laatste drivers van Asmedia gebruiken.

Het laatste bios is zeker aan te bevelen:
http://www.asus.com/nl/Mo...TH_Z77/HelpDesk_Download/

Zou het echter alleen doen als je systeem goed functioneert (met die oude harddisk?)

ps: In dit geval zou ik zo kaal mogelijk beginnen, omdat je een serieus probleem hebt. Dus alleen mobo/ram/gpu en 1 ssd bijv. Eventueel schroef je het moederbord er even helemaal uit en legt het naast de kast (een houten plankje mag het wel op of zo'n anti-statische mat die je vaak bij je mobo krijgt).

Wat ook nog kan is dat je psu connectors niet lekker aangesloten zitten of zelfs 1tje defect is. Haal alles er eens af, maak schoon en sluit weer aan. Eventueel heb je nog een extra kabel voor sata-stroom, probeer die eens.

[ Voor 170% gewijzigd door Madrox op 05-04-2015 10:40 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Nooit een moederbord leggen op een anti-statische zak en starten, deze zak geleid stroom, dus helemaal fout.
Een stuk karton is al goed, of de doos van je moederbord.

Pc flink belasten, dan stroom meten, kijken of voeding dipt of te hoog gaat.(zie overclockings forum voor welke software).
Hardware goed verspreiden over je voeding kabels,zodat er niet teveel belast wordt aan 1 kabel.
Zelf heb ik bin iemand gezien dat er 3 hd's defect gingen, door slechte voeding, na 1 nacht hd testen, ging hd defect.
Voeding misschien vervangen, alleen weten we niet of het daar aan ligt.
Kontroleer ook alle stekkers van je hd aansluitingen.

[ Voor 11% gewijzigd door jan99999 op 05-04-2015 12:17 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

jan99999 schreef op zondag 05 april 2015 @ 12:15:
Nooit een moederbord leggen op een anti-statische zak en starten, deze zak geleid stroom, dus helemaal fout.
Sorry, ik bedoel niet de alu zak, maar dat zachte foam. Dat is absoluut niet geleidend. Dat bedoelde ik met "mat" maar schijnbaar was ik niet duidelijk genoeg.

[ Voor 10% gewijzigd door Madrox op 06-04-2015 01:22 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Madrox schreef op zondag 05 april 2015 @ 10:16:
Je kan ook nog proberen rapid storage uit te zetten.
De Sata poorten draaien met SSD's het best op AHCI. RAID kan ook eventueel, maar dan zou je ze alleen in een array moeten zetten en niet bij elkaar.
Hot Plug mag je ook uitzetten. Gewoon om te kijken of dat iets uitmaakt.

Het laatste bios is zeker aan te bevelen:
http://www.asus.com/nl/Mo...TH_Z77/HelpDesk_Download/

Wat ook nog kan is dat je psu connectors niet lekker aangesloten zitten of zelfs 1tje defect is. Haal alles er eens af, maak schoon en sluit weer aan. Eventueel heb je nog een extra kabel voor sata-stroom, probeer die eens.
Die instellingen die je noemde stonden allemaal al goed. BIOS Flash heb ik ook al een aantal maanden geleden eens gedaan. Heb wel alle PSU connectoren gecontroleerd en schoongeblazen. De kabels leken in orde en kan daar ook niet zo snel een fout uit halen.
jan99999 schreef op zondag 05 april 2015 @ 12:15:

Zelf heb ik bin iemand gezien dat er 3 hd's defect gingen, door slechte voeding, na 1 nacht hd testen, ging hd defect.
Voeding misschien vervangen, alleen weten we niet of het daar aan ligt.
Zouden 2 SSD's al cruciaal kunnen zijn op de spanning? Ze hangen aan dezelfde rail maar het heeft altijd een extreem lange tijd gewerkt zonder problemen. Na enkele complicaties ging het pas mis. Windows bleef bijvoorbeeld eerst hangen in het herstel en enkele tijd daarna de BIOS-bootproblemen.

[ Voor 22% gewijzigd door ViezeVis op 06-04-2015 12:18 ]

• RGAT
  • Niet online
ViezeVis schreef op maandag 06 april 2015 @ 12:15:
[...]

Die instellingen die je noemde stonden allemaal al goed. BIOS Flash heb ik ook al een aantal maanden geleden eens gedaan. Heb wel alle PSU connectoren gecontroleerd en schoongeblazen. De kabels leken in orde en kan daar ook niet zo snel een fout uit halen.

[...]

Zouden 2 SSD's al cruciaal kunnen zijn op de spanning? Ze hangen aan dezelfde rail maar het heeft altijd een extreem lange tijd gewerkt zonder problemen. Na enkele complicaties ging het pas mis. Windows bleef bijvoorbeeld eerst hangen in het herstel en enkele tijd daarna de BIOS-bootproblemen.
Kan altijd zijn dat de eerste schade erger wordt gemaakt, na bijvoorbeeld een hoge stroompiek.
Overigens, heb je een paar maanden terug je bios gereset? Dat is weinig relevant hier ;)
Zo heb ik zo rond 2007 de bios van mijn oude server gereset, maar of dat nu mijn laptop gaat repareren mocht die problemen krijgen... >:)
Als je het een paar maanden geleden hebt gedaan, doe het nu maar nog een keer ;)
Edit ik las verkeerd... BIOS flash een paar maanden geleden, anyway het gaat nu om een bios reset, dus alle stroom eraf, batterijtje uit het moederbord, even wachten en weer opnieuw proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door RGAT op 06-04-2015 18:03 ]

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01-2025
RGAT schreef op maandag 06 april 2015 @ 17:57:
[...]

Kan altijd zijn dat de eerste schade erger wordt gemaakt, na bijvoorbeeld een hoge stroompiek.
Overigens, heb je een paar maanden terug je bios gereset? Dat is weinig relevant hier ;)
Zo heb ik zo rond 2007 de bios van mijn oude server gereset, maar of dat nu mijn laptop gaat repareren mocht die problemen krijgen... >:)
Als je het een paar maanden geleden hebt gedaan, doe het nu maar nog een keer ;)
Edit ik las verkeerd... BIOS flash een paar maanden geleden, anyway het gaat nu om een bios reset, dus alle stroom eraf, batterijtje uit het moederbord, even wachten en weer opnieuw proberen.
BIOS Flash heb ik ook al een aantal maanden geleden eens gedaan.
Een BIOS Flash is wat anders als je BIOS resetten he. >:) En je vergelijking slaat al helemaal nergens op, als die zijn BIOS een aantal maanden geleden gereset zou hebben was dat nog steeds op de zelfde machine en niet op een totaal andere dus 'Dat is weinig relevant hier ;) '

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
BIOS versie gecontroleerd. BIOS versies zijn hetzelfde in ieder geval. :)

• RGAT
  • Niet online
revertive schreef op maandag 06 april 2015 @ 18:15:
[...]

[...]

Een BIOS Flash is wat anders als je BIOS resetten he. >:) En je vergelijking slaat al helemaal nergens op, als die zijn BIOS een aantal maanden geleden gereset zou hebben was dat nog steeds op de zelfde machine en niet op een totaal andere dus 'Dat is weinig relevant hier ;) '
Had ik 12 minuten voor je post al aangepast ;)
Overigens ging het niet om dat het een server en laptop was, maar dat het geen effect op elkaar had, iets wat een BIOS reset van maanden geleden ook niet zou hebben ;)

[ Voor 15% gewijzigd door RGAT op 07-04-2015 00:51 ]

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Gek genoeg zijn de 2 SSD's een soort van defect bevonden.

Samsung SSD:
Compleet overleden, reageerde volgens de webshop nergens meer op.

Crucial SSD:
Probleem bij Intel processoren/chipsets tijdens doorstarten. Probleem met de Hot Plug (zoals hierboven al eens vermeld). SSD werkte alleen wanneer Hot Plug aan stond. Dan het probleem met het formatteren: dit was opgelost met een flash.

Vreemd dat beide SSD's ineens uit het niets fouten gingen vertonen. Alles werkt, voor zover nu weer.

Pagina: 1