Dag Tweakers,
Ik zit sinds vandaag met een heel vreemd probleem. Sterker nog: ik ben eigenlijk ten einde raad. Sinds gisteren vertoonde mijn setup enkele kuren: Windows wilde continu in opstartherstel starten maar kwam niet verder. Sinds vandaag boot 'ie helemaal niet meer door, dus heb ik de SSD geformatteerd voor een nieuwe Windows installatie.
Als ik de harde schijf aansluit op een willekeurige SATA poort, komt 'ie zelfs niet door de POST van het BIOS heen: ik kan ook niet in de BIOS komen. Een lampje op het mobo blijft branden: "BOOT DEVICE LED". Ontkoppel ik de SSD, dan werkt het BIOS wel. Ik had in de kast nog een oude HDD liggen met Windows 8, die erin gezet en start wel zonder problemen op. Als ik de SSD formatteer, en vervolgens een "nieuw eenvoudig volume" aanmaak via die oude HDD komt er een melding:
2e ssd melding tijdens initialiseren
Ik heb het BIOS al eens teruggezet naar de default settings. Heb ook al andere aansluitingen geprobeerd in de voeding maar het probleem blijft. ALs alle USB randapparatuur is losgekoppeld gebeurt er ook vrij weinig.
Wie weet wellicht waar dit probleem aan kan liggen?
Alvast super bedankt en een fijn Pasen!
specs
ASUS Sabertooth Z77
Crucial 16GB BX Sport
Intel core i7 3770K
EVGA GTX660
Samsung 840 PRO SSD 128GB
Crucial SSD 512GB
Corsair CX500W Modular
Ik zit sinds vandaag met een heel vreemd probleem. Sterker nog: ik ben eigenlijk ten einde raad. Sinds gisteren vertoonde mijn setup enkele kuren: Windows wilde continu in opstartherstel starten maar kwam niet verder. Sinds vandaag boot 'ie helemaal niet meer door, dus heb ik de SSD geformatteerd voor een nieuwe Windows installatie.
Als ik de harde schijf aansluit op een willekeurige SATA poort, komt 'ie zelfs niet door de POST van het BIOS heen: ik kan ook niet in de BIOS komen. Een lampje op het mobo blijft branden: "BOOT DEVICE LED". Ontkoppel ik de SSD, dan werkt het BIOS wel. Ik had in de kast nog een oude HDD liggen met Windows 8, die erin gezet en start wel zonder problemen op. Als ik de SSD formatteer, en vervolgens een "nieuw eenvoudig volume" aanmaak via die oude HDD komt er een melding:
//EDIT//E:\
Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Installeer een programma, of, als dit al is geïnstalleerd, maak een snelkoppeling in het onderdeel Standaardprogramma's van het Configuratiescherm.
2e ssd melding tijdens initialiseren
Een 2e SSD die in de setup zit reageert praktisch nergens meer op. Ik heb een sterk vermoeden dat de SSD's mogelijk besmet zijn of defect, maar kan er niks uit halen. De Samsung SSD is amper anderhalf jaar oud, de Crucial nog geen halfjaar.Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O-apparaat
Ik heb het BIOS al eens teruggezet naar de default settings. Heb ook al andere aansluitingen geprobeerd in de voeding maar het probleem blijft. ALs alle USB randapparatuur is losgekoppeld gebeurt er ook vrij weinig.
Wie weet wellicht waar dit probleem aan kan liggen?
Alvast super bedankt en een fijn Pasen!
specs
ASUS Sabertooth Z77
Crucial 16GB BX Sport
Intel core i7 3770K
EVGA GTX660
Samsung 840 PRO SSD 128GB
Crucial SSD 512GB
Corsair CX500W Modular
[ Voor 8% gewijzigd door ViezeVis op 03-04-2015 10:47 ]