aankoop nieuwe componenten

Pagina: 1
Acties:

• rogerdeboer1993
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-01-2019
ik ben van plan binnen nu en een paar weken een vrijwel nieuwe pc in elkaar te zetten.
heb van de vorige keer nog wat onderdelen opgeslagen en wil graag kijken of deze nu nog relevant zijn.
ook ben ik op zoek naar een nieuwe videokaart omdat degene die bij de vorige vraag genoemd werd, niet meer te krijgen is.

onderstaand lijstje is wat ik van de vorige keer over heb:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 196,80€ 196,80
1ASRock B85M Pro4€ 63,05€ 63,05
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 0,-€ 0,-
1Aerocool Mechatron Zwart€ 74,90€ 74,90
1Aerocool Strike-X 500W€ 48,91€ 48,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 383,66

de behuizing wil ik zeker gaan gebruiken aangezien ik een kast nodig heb die goed gekoeld kan worden.
(krijg je als je de pc in een bureau plaatst :/ )
ook de voeding lijkt me goed genoeg voor de nieuwe onderdelen.

wat voor mij nu het meest belangrijk is, zijn het moederbord, de processor en de grafische kaart en het feit of alles samen werkt.

totaalplaatje mag max €600,- zijn. goedkoper mag natuurlijk zeker.

ben op zoek naar een combinatie waarmee ik een spel als Call of Duty Ghosts met zeer hoge kwaliteit kan spelen. verder zal er af en toe een schoolprogramma als solidworks(denk het meest zware programma) op moeten kunnen draaien.

heb zelf niet veel ervaring met het uitzoeken van alle onderdelen dus ik zal vast wel wat informatie zijn vergeten. laat het maar even weten als er nog meer informatie nodig is.

• Mrten
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-02 21:21
Je processor is prima. Daar zou je gewoon CoD op kunnen spelen. Je moederbord is volgens mij ook nog prima dus die hoef je ook niet te upgraden. Een nieuwe videokaart is het beste, bijvoorbeeld de R9 290(x) of de GTX 970.

• rogerdeboer1993
even voor de duidelijkheid. ik moet het hele lijstje nog aanschaffen. ben dus op zoek naar een grafische kaart van max €200,- mits de rest nog allemaal goed is om nu aan te schaffen.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-02 18:41
Weet niet of je nu perse een fancy kast wil hebben of een kast met goede airflow. Maar er zijn kasten voor dat gel dmet betere specs en toch goede koeling.

Bv. dit kastje heb ik een keer gebruikt voor een micro-ATX build en was erg onder de indruk van de kwaliteit,features en prestaties :

pricewatch: Fractal Design Arc Mini R2

Komt meteen met 3 fans en ingebouwde fancontroller. Goed kabelmanagement.

Tevens is dit kastje kleiner dan je zelf gekozen model waardoor er rondom de kast meer ruimte is voor de aanzuiging/afvoer van lucht?

Maarruh hoe moet ik dat zien "in je bureau" voor het zelfde geld valt het wel mee waardoor je voor een wat goedkopere kast zou kunnen gaan.

Processor prima maar je zou ook deze kunnen aanschaffen : V&A aangeboden: Intel Core i5 4460 Tray

Scheelt 50 euro met de 4590. Zeer betrouwbare tweaker.
Heb je wel een koeler nodig : pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

De door jou gekozen voeding is erg matig. Niet al te beste prestaties en interne componenten.
Dan kun je beter deze nemen : pricewatch: Antec VPF Series 450W

Dan heb je nog zo'n 230 euro voor een GPU... Daar kun je op V&A een r9 290 of gtx 780 met garantie voor scoren..

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:07
als je een kast in je bureau plaats als [url="hier"][url="http://www.mobistoxx.nl/bureau-leonor.html?gclid=Cj0KEQjw0fOoBRDn88Pol8bqhN0BEiQARGVJKiAyhm-_vYjePywST5_7fV02mtkON8Yowe5Hr9v0JAcaAp0i8P8HAQ"]http://www.mobistoxx.nl/bureau-leonor.html?gclid=Cj0KEQjw0fOoBRDn88Pol8bqhN0BEiQARGVJKiAyhm-_vYjePywST5_7fV02mtkON8Yowe5Hr9v0JAcaAp0i8P8HAQ[/url][/url]

kan elke kast prima. misschien zelfs een FD arc mini zelfs nog beter.(die blaast alle lucht naar achter ipv de zijkant). maak eens een foto. het probleem ligt meestal niet in warmte uit de kast krijgen.(dit is makkelijk met fans. zeker 1 gpu). het probleem is de warmte uit de omgeving krijgen. als dit niet goed lukt. zal zelfs de beste kast niet werken.

• rogerdeboer1993
het probleem van mijn pc nu is dat die de warmte vooral in het bureau laat hangen. zit ook maar 1 fan aan de behuizing. maar die FD kast ziet er ook wel goed uit ja.

@Baloes,
al met al ben ik dus niet veel goedkoper uit als ik jou kast, cpu incl koeling en voeding koop. blijft ongeveer op het zelfde hangen

• Baloes
Ah, ok... Maar wat is dan de bedoeling?

Moet het goedkoper of mag het goedkoper?

Dan kun je voor een goedkopere videokaart gaan toch?

En als het goedkoper moet : Waar mik je dan op qua budget?

De cpu koeling houdt zowiezo de cpu koeler dan de stockkoeler van intel en draagt bij aan de airflow in de kast..

[ Voor 22% gewijzigd door Baloes op 03-04-2015 10:44 ]

• rogerdeboer1993
zoals ook al in de originele post wil ik max €600,- uitgeven (mag eventueel iets meer zijn als de gpu prestaties te ver achteruit gaan). verder moet de kast wel goed gekoeld blijven. zit er veel verschil tussen de beide i5 cpus? kan ik nu niet meteen vergelijken.

[ Voor 16% gewijzigd door rogerdeboer1993 op 03-04-2015 12:11 ]

• Baloes
In games ga je weinig verschil merken en dat kleine verschil is wanneer je die V&A neemt het hele prijsverschil niet waard. Daarbij kun je er nu mooi een goede CPU koeler opzetten en zit je nog steeds onder de prijs van de 4590.

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Arc Mini R2€ 75,95€ 75,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Antec VPF Series 450W€ 46,71€ 46,71
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 208,66

Bovenstaand lijstje komt op 225 euro incl. verzendkosten

158 voor de CPU van V&A incl. verzend.

Dan kom je dus op 383 euro.

Dan hebbie nog 217 voor een videokaart..

Voor ong 175 heb je een r9 280x met garantie op V&A : V&A aangeboden: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB

Vraag ff een fototje van de kaart en de bon ter confirmatie

Of deze : V&A aangeboden: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB

Tweaker heeft al 1 positieve beoordeling gehad.

Die zou genoeg moeten zijn voor COD : http://www.guru3d.com/art...formance_benchmark,6.html

Dat gezegd hebbende. Het geld hoeft niet op natuurlijk..

En hoewel de r9 290 en gtx 780 een stuk krachtiger zijn is het prijsverschil nu wel erg groot. Die gaan voor zo'n 250 euro op V&A. Een gtx kaartje zou dan voorkeur hebben omdat deze wat minder warmte genereren dan de 290.

Maar zoals ik al zei. De 280x is voldoende en speelt de nieuwste spellen ook nog op high/ultra.

Wanneer je dat kaartje scoort van V&A is er nog ruimte in je budget voor een nog betere voedig waar je nog langer plezier van kunt hebben : pricewatch: Seasonic G-series 450 watt

Gold rated. Nog wat zuiniger dan de Antec, nog wat betere bouwkwaliteit en 5 jaar garantie. Ding gaat je heel lang plezier opleveren.

Hij heeft trouwens ook nog eens zwart gesleevede kabels wat er mooier uitziet omdat je een window in je kast hebt zitten.

Geld hoeft niet op natuurlijk, maar als het budget er is en je hebt wat extremere omstandigheden voor je pc dan is het wel een idee.

[ Voor 4% gewijzigd door Baloes op 03-04-2015 13:19 ]

• rogerdeboer1993
in ieder geval bedankt voor je tips. ben niet echt fan van de V&A. komt omdat ik er zelf geen ervaring mee heb. maar zal zeker eens kijken naar jou voorstel

• Baloes
Zolang je maar verstandig handelt op V&A is er niks aan de hand. Altijd om de factuur vragen of wanneer je niet helemaal zeker bent een duidelijke foto van de kaart met de factuur.

Oplichting op V&A is niet bepaald schering en inslag door het beoordelingssysteem dat gebruikt wordt. Wil niet zeggen dat nog niet (vaak) beoordeelde tweakers niet te vertrouwen zijn. Dan gewoon foto vragen.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:09
Als je niet van tweedehands houdt dan zou ik het zo doen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,95€ 179,95
1Club 3D Radeon R9 280 royalKing€ 188,-€ 188,-
1Fractal Design Arc Mini R2€ 75,95€ 75,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Antec VPF Series 450W€ 46,71€ 46,71
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 576,61

Maar zo te horen heb je al werkgeheugen. Wat zijn de componenten van je huidige systeem eigenlijk?

• loki504
Maak nog even een foto van je bureau want. Meer fans in je kast zorgt er niet voor dat de warmte uit je bureau gaat.

• rogerdeboer1993
@loki, het is gewoon een kastje, 5 kanten afgesloten en voorkant een deurtje.

• rogerdeboer1993
nog even 1 vraagje voordat ik de aanschaf ga doen.
de componenten die door Ardjee genoemd worden, werkt dit allemaal samen?
bestel het liefst alles via 1 site, ben op Alternate gaan snuffelen maar kan dit niet samenstellen met de PC-builder. hier kan ik de voeding en behuizing niet combineren met de rest.

• rogerdeboer1993
ben zojuist even bezig geweest op alternate met het samenstellen van de pc.
als laatste wilde ik de GPU toevoegen, deze kon ik niet meer vinden nadat ik de rest had toegevoegd.
Alternate heeft deze GPU wel gewoon op de site staan. weet niet of dit betekend dat er ergens iets fout zal gaan bij het in elkaar zetten van de pc? of zal alles gewoon moeten passen/werken?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:09
De pc builder werkt wel vaker niet precies hoe 'we' het willen, gewoon even een mailtje sturen met de items die je wilt en dan krijg je een offerte per mail (doorgaans binnen een dag).

• Baloes
Zeg uh dat kastje waar de pc in moet...kun je dat echt niet aanpassen zodat er toch lucht in kan komen of zet je steeds wanneer je gaat gamen het deurtje open? De pc zal toch aanvoer van koele lucht moeten hebben.

Gaten boren aan de achterkant?

• rogerdeboer1993
Baloes, ik heb meestal het deurtje open zodra de pc aan gaat. achterkant staat tegen de muur dus gaten boren aan achterzijde heeft niet heel veel zin

• loki504
Dan heeft een kast met super airflow weinig nut als het alsnog ophoopt rondom je kast. Misschien een paar fans boven in de kast die de warmte kan afvoeren

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:09
In dat geval zou ik voornamelijk voorin alle fans de lucht naar buiten laten blazen.

• rogerdeboer1993
Lokie, dit is een bureau geen gewone kast. zit nog een lade tussen en me scherm staat er recht boven.
Pagina: 1