Toon posts:

Allround pc max 450 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag Oldschool Runescape Livestreamen op Twitch met het programma Open Broadcaster Software, en ik wil ook graag youtubefilmpjes maken met behulp van Camtasia Studio.

Als uitwonende student heb ik een niet al te groot budget, het kan maximaal 450 euro kosten. Natuurlijk kan ik in de komende maanden als het nodig is langzaam sommige onderdelen verbeteren.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Helaas niet, ik heb momenteel een Sony Vaio i5 laptop en ik zou niet weten of ik hier iets van zou kunnen mee nemen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Oldschool Runescape is een spel dat niet heel veel nodig heeft, ik denk dat 1 aardig goede videokaart al genoeg zou zijn, verder is mijn kennis van desktops gering en ik weet dus niet of ik een SSD wil, als het beter is en het binnen mijn budget is dan zou ik er natuurlijk geen nee tegen zeggen. :P

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Er is mij verteld dat de i5 processor ontzettend goed is voor livestreamen maar zoals ik hierboven vermeld had is mijn kennis zo goed als 0%, er is mij verteld dat ik met mijn budget beter voor een AMD processor kan gaan.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb meerdere huisgenoten en ik heb insomnia ( stiekem ben ik gewoon verslaafd aan gamen) dus ik zit vaak tot diep in de nacht te gamen en een desktop die weinig geluid maakt zou dus ideaal zijn, mijn energieverbruik zit inbegrepen bij mijn huur, dus daar maak ik me niet zo veel druk over als het op kosten aankomt, maar zoals ik al zei heb ik meerdere huisgenoten dus misschien is een computer met niet te veel energieverbruik een betere optie voor mij.

Ga je overklokken?
Ik vind het al een wonder dat ik mijn Computer aan en uit kan zetten, dus ik denk dat overklokken het niet zal worden voor mij :9

Zoals U kunt zien is mijn kennis van computers echt dramatisch en daarom heb ik dan ook besloten om mijn vragen hier te posten, de desktop hoeft niet heel goed te zijn, en ik denk dat OSRS livestreamen en youtube filmpjes maken niet te veel zal vragen.
Alvast bedankt voor uw hulp en ik hoop dat U mij verder kunt helpen met het vinden van een desktop.

• Tonkowonko
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-03 21:09
Aangezien je maar een budget van 450 euro hebt maar toch redelijk veel wil doen met je pc zou ik dit aanraden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,95€ 179,95
1ASRock H81M-HDS€ 46,95€ 46,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,05€ 32,05
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 57,95€ 57,95
1Antec VPF Series 550W€ 54,26€ 54,26
1Crucial MX100 256GB€ 94,95€ 94,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 466,11

Alle onderdelen zijn redelijk basis maar bieden toch de optie voor veel uitbreiding later. de 256gb ssd zal er wel voor zorgen dat je even vooruit kunt. Later natuurlijk uit te breiden met een hardeschjf. De i5 gaat overigens zijn werk ook perfect doen. De voeding van 550W zorgt ervoor dat je later een hele dikke grafische kaart er later kan zetten. Ik heb er expres geen grafische kaart in gedaan omdat runescape perfect functioneert op de gpu van de i5 wil je echter andere iets zwaardere games gaan spelen gaat dit niet werken(league of legends zou eventueel nog kunnen). Toch zou ik met een budget van 450 de gpu voor nu weglaten zodat je flink kan investeren in je cpu zodat je toch wel redelijk kan streamen en niet een of andere flut processor hebt.

Het is trouwens eigenlijk wel de bedoeling dat je zelf al met een lijstje komt, zodat je zelf ook wat meer leert en het uiteindelijk zelf ook weet wat voor componenten je moet hebben. Nou heb ik dit voor jou gedaan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Tonkowonko op 03-04-2015 00:25 ]

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03 15:15
lijkt me toch wel handig om te weten of TS de pc zelf in elkaar laat/gaat zetten of dat het hier gaat om een kant en klare pc.
En hoe zit het met windows? Een student kan windows voor 60 euro krijgen maar is toch weer een happie uit je budget.

Verwijderd

Topicstarter
Ik laat de pc het liefst in elkaar zetten en windows heb ik al een cd van.

• Baloes
In elkaar laten zetten bij een shop kost je zo'n 60 euries..

Niemand in je kennissenkring die het zou kunnen? Je zou ook op Vraag en aanbod een ad kunnen zetten waarin je vraagt of een tweaker die in de buurt woont je zou kunnen helpen. PCtje is zo in elkaar gezet.

Dat zou je namelijk de mogelijkheid geven om uit te wijken naar 2e hands onderdelen (CPU en GPU) zodat je voor 450 een behoorlijk dikke bak in elkaar kunt zetten met een leuke videokaart..

Hoef je niet eens meer te upgraden :)

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 00:46:
In elkaar laten zetten bij een shop kost je zo'n 60 euries..

Niemand in je kennissenkring die het zou kunnen? Je zou ook op Vraag en aanbod een ad kunnen zetten waarin je vraagt of een tweaker die in de buurt woont je zou kunnen helpen. PCtje is zo in elkaar gezet.

Dat zou je namelijk de mogelijkheid geven om uit te wijken naar 2e hands onderdelen (CPU en GPU) zodat je voor 450 een behoorlijk dikke bak in elkaar kunt zetten met een leuke videokaart..

Hoef je niet eens meer te upgraden :)
Ik heb zojuist met een vriend van mij overlegd die zelf zijn pc gebouwd heeft en hij gaf aan dat hij het ook wel voor mij zou kunnen doen, bent U het verder wel eens met de lijst die Tonkowonko gemaakt had, zo niet zou het dan mogelijk zijn dat U een lijstje zou maken?

• Baloes
Het is de basic i5 config. Wat zware voeding maar verder ok. Dat lijstje gaat je inclusief verzendkosten 490 euro kosten. Ik neem aan dat je voor jouw budget (en het feit dat het geld bij studenten niet op hun rug groeit) het liefst zoveel mogelijk in 1 keer hebt?

Verwijderd

Je zou ook op vraag en aanbod kunnen kijken, zoals:
V&A aangeboden: Zelfbouw computer i5, 8GB, 120 GB SSD, HD5870
Iets op afdingen, nog een harddisk er bij kopen, en je hebt een mooie PC (inclusief grafische kaart).

• Baloes
Leuke processor en mobo.. De voeding is ook belangrijk om te weten.. matige videokaart.

Dan zou ik eerder voor deze gaan : V&A aangeboden: Game PC!

Prima onderdelen. De videokaart is helemaal prima en je kunt hem gebruiken om te streamen..

Windows heb je zelf. Omdat ie 50 euro onder je budget is zou je nog een SSDtje aan kunnen schaffen hierbij : pricewatch: Crucial BX100 120GB

Dan ben je voor minder dan het lijstje met de i5 4460 een hele leuke pc rijker :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Titelfix naar iets minder hulpbehoevends: "Geen kennis, hulp nodig voor een computer voor maximaal €450" --> "Allround pc max 450 euro"

• XAEROCOOL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-03 14:51
Hoe zit het met randapparaturr? Scherm, toetsenbord, muis, speakers?

• Baloes
Moch TS voor dat V&A systeempje gaan dan zitten daar al een muis en tobo bij :)

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:11:
Moch TS voor dat V&A systeempje gaan dan zitten daar al een muis en tobo bij :)
Dat V&A systeempje ziet er goed uit,
maar mijn broer had deze gevonden op marktplaats http://link.marktplaats.nl/m915703156. zou U mij kunnen vertellen of deze beter is dan het V&A systeem?

• vincent120420
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-01 19:48
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 19:40:
[...]

Dat V&A systeempje ziet er goed uit,
maar mijn broer had deze gevonden op marktplaats http://link.marktplaats.nl/m915703156. zou U mij kunnen vertellen of deze beter is dan het V&A systeem?
Edit: Wel een gpu, maar de V&A is beter

[ Voor 13% gewijzigd door vincent120420 op 03-04-2015 20:15 ]

Pagina: 1