GEVRAAGD : Aankoop advies over ear koptelefoon <200

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaron-l
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-10 14:34
Hallo,
Door lange sessies achter de computer werkend aan een code heb ik behoefte aan een goede koptelefoon.
En door de bomen zie ik het bos niet meer dus zou ik graag de hulp willen vragen aan mijn mede tweakers.

Ik zoek een?
Ik zoek namelijk een over ear koptelefoon met deze eigen schappen
  • Bekabelt, max 2meter aan kabel
  • 3.5 mm jack
  • Over ear
  • Het design
  • Goed geluid, duidelijke klanken voor alle muziek soorten
  • Opvouwbaar
  • meeneem doosje of tasje
  • Lang op mijn hoofd kunnen zitten zonder dat het zeer doet
Wat is je budget?
Mijn budget bedraagt maximaal €200,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
om ongestoord te kunnen werken achter mijn computer. Mijn collega's vinden het namelijk niet altijd fijn om te horen wat ik luister.... Dus hij moet redelijk stil zijn voor de buiten wereld.

Ook reis ik elke dag met de trein naar school of werk en moet ik deze koptelefoon mee kunnen nemen in mijn tas, zonder dat het stuk gaat.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik al een tijd lopen speuren op het internet, maar ik heb nog niks gevonden wat mij echt wat leek.
Dit kan komen aan mijn gebrek van kennis op dit gebied.

Mijn voorkeur gaat uit naar deze merken
  • Sennheiser
  • Bose
  • Sony
  • Phillips
  • Teufel
  • Beats by dre liever niet
Alvast bedankt voor het lezen, _/-\o_

M.v.g. Yaron L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Audio technica wel eens bekeken? Zelf heel tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimerax
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:58
De Audio-Technica ATH-M50X kan ik je, zoals merryb, ook ten zeerste aanraden. Zeer kwalitatief voor die prijs (+-140 euro). Een review bekijk je bv hier.

Een opvolger is er ook, de Audio Technica ATH-M70X. Maar die deze kan je niet meer opvouwen zoals de 50X en is wat duurder dan je vooropgestelde budget.

M50X komt in een zakje, de 70X in een 'doosje'. Beide worden ze geleverd met 3 afneembare kabels: 3.0 m coiled kabel, 3.0 m straight kabel en 1.2 m straight kabel. Allen 3,5mm met een 6,3mm adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:30
Chimerax schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 10:17:
De Audio-Technica ATH-M50X kan ik je, zoals merryb, ook ten zeerste aanraden. Zeer kwalitatief voor die prijs (+-140 euro). Een review bekijk je bv hier.

Een opvolger is er ook, de Audio Technica ATH-M70X. Maar die deze kan je niet meer opvouwen zoals de 50X en is wat duurder dan je vooropgestelde budget.

M50X komt in een zakje, de 70X in een 'doosje'. Beide worden ze geleverd met 3 afneembare kabels: 3.0 m coiled kabel, 3.0 m straight kabel en 1.2 m straight kabel. Allen 3,5mm met een 6,3mm adapter.
Aangezien de TS vaak erg lang achter de computer zit (en waarschijnlijk dus ook erg lang de koptelefoon zal dragen), zou ik de M50(X) niet aanraden. Deze staat namelijk bekend om het niet al te beste draagcomfort. (zie het topic of Head-fi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaron-l
De Audio-Technica ATH-M50X lijkt mij een goede optie, het zit echter wel redelijk onder het budget en ik vindt het niet erg om wat meer te betalen.

De M70x is wel weer aan de dure kant...

Deze 2 koptelefoons heb ik nog kunnen vinden.

pricewatch: Sennheiser HD6 Mix
En deze
pricewatch: Philips Fidelio L2BO (Zwart)

Het nadeel is wel dat ze groot zijn en dus lastig zijn mee te nemen :(

Alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaron-l
Door aankomende drukte dit weekend (geen Pasen voor mij ) heb ik de Philips Fidelio L2BO besteld, volgens Wehkamp kunnen ze hem morgen al leveren dus dan ben ik dit weekend al voorzien :)

In ieder geval bedankt voor de reacties en het advies

M.v.g. Yaron L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakehh
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-10 13:16
Yaron-l schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:34:
Door aankomende drukte dit weekend (geen Pasen voor mij ) heb ik de Philips Fidelio L2BO besteld, volgens Wehkamp kunnen ze hem morgen al leveren dus dan ben ik dit weekend al voorzien :)

In ieder geval bedankt voor de reacties en het advies

M.v.g. Yaron L
Hij is wel half-open, dus wellicht zullen je collegas je muziek horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaron-l
Ik hoop van niet ;)
Pagina: 1