• KenanSaray
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-10-2024
Een tijdje geleden had ik een topic gemaakt omdst ik geen beeld kreeg terwijl m'n pc toch wel opstartte. Het gaat om Sapphire radeon 4870. Toen had iemand mij geadviseerd om een 2x molex -> 6 pin pci aanteschaffen omdat mijn psu er maar 1 had. zo gezegd zo gedaan heb ik net de adapter ingeplugd maar nu start het helemaal niet op. Twee leds geven heel kort licht namelijk d1602 en d1603. Op een andere forum staat er als volgt :
D1601 - red led on, shows critical temperature fault
D1602 - red led on, shows external power connector A was removed
D1603 - red led on, shows external power connector B was removed
D601 - red led on, shows critical Core power fault.

Zonder de molex adapter start m'n pc op maar komt er een scherm waarop staat dat een tweede 6 pin pci moet aangesloten worden.
Wat moet ik nu doen?

Pc specs
Gigabyte ga ma-790xt-ud4p
Amd athlon ii x2 260
1 x 4 Gb kingston hyperx genesis
Western digital harde schijf.
Corsair cx430m

Wat is een signature?

• durotan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-02 03:22
wat voor een voeding heb je ?

zijn de 2x molex op 2 verschillende rails aan gesloten. of op 1 rail?

• KenanSaray
Het gaat om de corsair cx430m. ik weet niet wat je precies bedoelt met rails maar er is maar 1 lijn aan molex connectoren waar ik het kan inpluggen.

Wat is een signature?

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:02
Of de kaart is gaar, of je voeding is niet toereikend.

• KenanSaray
Is er een manier om het te controleren zonder een andere pc.
Ik zelf denk dat de voeding niet genoeg vermogen heeft, maar misschien is er een andere reden.

Wat is een signature?

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-03 17:11
Heeft het al wel gewerkt? Want in dat geval zou ik zeggen dat de kaart defect is. Gezien het model gaat deze waarschijnlijk ook al een aardig tijdje mee. Als die foutcodes van toepassing zouden zijn, zouden die lichtjes dan ook niet aan moeten blijven staan?

• KenanSaray
Wat er is precies gebeurd is dit:
-met molex adapter : de pc start niet op alleen de videokaart voor niet eens een seconde. twee van de vier leds geven heel kort ligt ook voor niet eens een seconde.
-zonder adapter : de pc start op, ik krijg heel voor ongv. 10 seconden een beeld waarop staat dat ik nog 6 pin pci connector moet aansluiten en daarna komt er een zwart scherm.

Wat is een signature?

Pagina: 1