Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultrabook voor werk 8+GB en 13inch

Pagina: 1
Acties:

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:09
Wat ga je met je laptop doen?
Windows met Excel, Powerpoint, Outlook, stuk of 4 andere basic programma's en 40-50 Chrome tabs open.

Wat is je budget?
Geen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
13 inch scherm. Batterij zo lang mogelijk, maar is niet het belangrijkste.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Dell wil mijn werk geloof ik niet, maar kan ik er vast doorheen drukken. Asus heeft een leuke Ultrabook (UX 305), maar geen 8GB in NL zover ik zie. Verder geen idee wat er te krijgen is.

Ik heb nu een Samsung 9 series ultrabook van 2 jaar oud, maar die begint traag te worden. Iedere maand opnieuw Windows erop want anders wordt ie onhandelbaar traag. Daarbij is 128GB SSD gewoon te weinig. Weinig eisen dus: min. 8GB ram, 256GB SSD en 13 inch scherm. Dell XPS 13 is een mooi ding, maar heeft schijnbaar niet de voorkeur van onze (externe) ICT man (waarschijnlijk omdat ze daar geen marge op kunnen pakken). Asus heeft max 4GB in NL (waarom in hemelsnaam). En met andere merken ben ik niet bekend.

Ergens lijkt me het ook wel eens leuk om voor een Mac te gaan, maar ik ben bang dat ik daar niet aan kan wennen.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Even voor de volledigheid; wordt het een laptop van de zaak of ga je een privé laptop voor de zaak gebruiken?
Kan me namelijk voorstellen dat een werkgever het niet leuk vindt dat je aan 'zijn' laptop sleutelt (lees: eventueel extra geheugen erin drukken e.d.)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• barrymossel
Laptop van de zaak. Maar de werkgever is de moeilijkste niet. Mag er best geheugen bij (laten) zetten. Draai momenteel ook Windows 10. Helaas kan in deze Samsung NP900X3C die ik nu heb het geheugen niet uitgebreid of vervangen worden.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 17:38
[b]barrymossel schreef op donderdag 02 april 2015 @ 21:22:
Ergens lijkt me het ook wel eens leuk om voor een Mac te gaan, maar ik ben bang dat ik daar niet aan kan wennen.
Heb een macb pro en ben er reuze blij mee, tenzij ik Office voor de Mac gebruik. Dat is een waardeloos product, Lync, Outlook, Excel, allemaal niet erg blij mee. Er komt van de zomer wat nieuws, hoop dat dit ons uit de brand helpt want ben hier niet blij mee. Dus, als je er veel doet met Office, doe dit nog even vanaf Windows, is het advies van een verstokte OSX gebruiker.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• barrymossel
Haha, geen Mac dus. Ben verslaafd aan Office ;) Kan niet wennen aan Google Docs, OpenOffice of wat dan ook.

Windows it is.

• Camo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-11 19:10
Werk hier ook op een iMac uit eind 2010 / 2011 met 12gb ram en office werkt prima?
Het hele pakket werkt gewoon naar behoren voor mij tenminste en daar zit zelfs nog een hdd in.. :o

[ Voor 11% gewijzigd door Camo op 02-04-2015 21:40 ]

Verwijderd

Lenovo thinkpad Yoga 14? 2 in 1 laptop met goede specificaties en natuurlijk de bouwkwaliteit van Lenovo. Deze is alleen wel 14 inch.

• sanniep9
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:03
Heb zelf de pricewatch: HP Spectre 13-4040nd x360. Prachtige convertible met 8 GB intern, core i7 en 1440p beeldscherm. Zeker een aanrader.

• barrymossel
14 inch is ook prima, maar liever niet groter, aangezien ik hem ook naast me heb staan op de bank thuis.

Wat is de meerwaarde van (en wat zijn de nadelen aan) een touchscreen? Dacht namelijk dat dat vaak ervoor zorgde dat je scherm minder was. Want die HP vind ik wel wat.

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:43
Een Mac is zeker een leuke optie maar zolang Office for Mac 2011 nog de huidige Office-versie is, ben je qua Office gebruik beter af met een Windows laptop. Ik denk dat iWork niet echt een optie is voor je werk ivm compatibiliteit. Office for Mac 2011 is nou niet bepaald een genot om mee te werken. Ik draai al een tijdje de beta van Office 2016 for Mac en die draait erg goed en lijkt ook wat meer op de Windows versie dus tegen de tijd dat die gereleased is, is een Mac een goede keus.

• Mad Maniak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
Dell XPS 13, FHD, 8GB, 256GB
~1000 euro (met VIP korting)

http://www.dell.com/nl/p/xps-13-9343-laptop/pd?ref=PD_OC

Als je bedrijf echt geen Dell wil is de Spectre x360 een mooi alternatief. (Dat is het sowieso wel eigenlijk.)

[ Voor 70% gewijzigd door Mad Maniak op 04-04-2015 03:12 ]

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-11 15:43

• barrymossel
De Dell heeft voorlopig nog mijn voorkeur. Voor mijn gevoel is HP niet echt en goed merk, maar is nergens op gebaseerd. En ik heb zo m'n twijfels bij een touchscreen. Ga het voor mijn gevoel niet gebruiken en ben bang dat ik dan wat qua beeldkwaliteit inlever.

Waarom is de UX305 eigenlijk een stap terug t.o.v. de UX303?

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Zou je dan niet eerst even uitzoeken hoe het komt dat je huidige laptop traag wordt?
Bij een 2 jaar oude laptop met ssd lijkt mij het erg onwaarschijnlijk dat het aan de hardware ligt.

• sanniep9
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:03
barrymossel schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 08:30:
Voor mijn gevoel is HP niet echt en goed merk, maar is nergens op gebaseerd. En ik heb zo m'n twijfels bij een touchscreen. Ga het voor mijn gevoel niet gebruiken en ben bang dat ik dan wat qua beeldkwaliteit inlever.
Beeldkwaliteit is uitstekend. Het is alleen geen mat scherm (combinatie touch & mat is vrij zeldzaam, alleen toshiba heeft dat geloof ik, maar die hebben weer andere nadelen). Dus wel meer reflectie in zonlicht. HP is een prima merk. Ze hebben ook wel mindere laptops uitgebracht maar de x360 spectre heeft een erg goede bouwkwaliteit. Het is een volledig aluminium behuizing.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
barrymossel schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 08:30:
Ga het voor mijn gevoel niet gebruiken
Mijn ervaring is dat je een touchscreen veel vaker gaat gebruiken dan je denkt. Nadeel is dan wel weer dat je daarna op normale schermen zit te drukken en je afvraagt waarom er niets gebeurd.

Juist voor "kleine" handelingen gebruik ik het veel, zoals een bijlage in een mail openen, een document wat op mijn bureaublad staat, dat soort dingen. Even een tikje en het is geopend.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

wappiewappie schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:13:
Zou je dan niet eerst even uitzoeken hoe het komt dat je huidige laptop traag wordt?
Bij een 2 jaar oude laptop met ssd lijkt mij het erg onwaarschijnlijk dat het aan de hardware ligt.
Ik denk dat hij gewoon een nieuwe wil :)
elke maand re-install, dan ligt het niet aan windows. Ik denk eerder aan de 50 tabs open in Chrome met weinig ram...
Tel daarbij een 128GB ssd, die waarschijnlijk te vol gepropt wordt..
Heb hier een core i5 ultrabook van toshiba van 3 jaar oud, dat ding vliegt nog steeds ;)

[ Voor 6% gewijzigd door KillerAce_NL op 05-04-2015 15:18 ]

• wappiewappie
Dan kan hij beter een andere browser gebruiken.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

NiGeLaToR schreef op donderdag 02 april 2015 @ 21:36:
[...]

Heb een macb pro en ben er reuze blij mee, tenzij ik Office voor de Mac gebruik. Dat is een waardeloos product, Lync, Outlook, Excel, allemaal niet erg blij mee. Er komt van de zomer wat nieuws, hoop dat dit ons uit de brand helpt want ben hier niet blij mee. Dus, als je er veel doet met Office, doe dit nog even vanaf Windows, is het advies van een verstokte OSX gebruiker.
De preview van Office2016 geeft weer hoop, die versie werkt naar mijn idee net zo goed als de Windows variant. Werkt goed met Sharepoint en andere online diensten samen.

• NiGeLaToR
sebastius schreef op zondag 05 april 2015 @ 15:42:
[...]

De preview van Office2016 geeft weer hoop, die versie werkt naar mijn idee net zo goed als de Windows variant. Werkt goed met Sharepoint en andere online diensten samen.
Thx, hopen we uiteraard ook op - heb overwogen nog met 'n windows VM Office seamless aan te bieden, maar we zingen het nog wel even uit. Hebben ook O365 nog, in het ergste geval :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb een Windows VM + Office werken, maar momenteel kan ik voor 95% van de gevallen zonder de VM af :)

• barrymossel
KillerAce_NL schreef op zondag 05 april 2015 @ 15:17:
[...]

Ik denk dat hij gewoon een nieuwe wil :)
elke maand re-install, dan ligt het niet aan windows. Ik denk eerder aan de 50 tabs open in Chrome met weinig ram...
Tel daarbij een 128GB ssd, die waarschijnlijk te vol gepropt wordt..
Heb hier een core i5 ultrabook van toshiba van 3 jaar oud, dat ding vliegt nog steeds ;)
4GB is gewoon te weinig inderdaad. Het geheugen loopt voortdurend vol op (idd) Chrome.
wappiewappie schreef op zondag 05 april 2015 @ 15:40:
Dan kan hij beter een andere browser gebruiken.
Momenteel gebruik ik Firefox om die reden, maar zoveel scheelt dat natuurlijk ook weer niet. Extra ram zet net wat meer zoden aan de dijk. Dit zit bij deze laptop helaas op het moederbord gesoldeerd.

• wappiewappie
Als ik het uit probeer gebruikt Chrome bij 50 tabjes 1.5GB meer dan Firefox.
Op 4GB is dat toch behoorlijk veel.

Om nu €1000,- uit te geven, alleen maar omdat je dan 50 tabjes kunt openen in Chrome, vind ik eerlijk gezegd wat overdreven.

• barrymossel
Ja, alleen wil ik liever Chrome gebruiken (extensies, etc.). Met mijn gebruik is er niet mee te werken. Te langzaam.
Als mijn baas dan dus 1500 euro wil betalen om mij sneller te laten werken (en om een afgeschreven laptop te vervangen die iemand anders bij ons op kantoor dan kan gebruiken), prima toch?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:15

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als UX31A gebruiker kan ik de Zenbooks aanraden. Helaas was de mijne destijds alleen met 4GB te kiezen, maar daar heb ik zelf weinig tot geen last van.

• barrymossel
Helaas is de laatste Zenbook niet met 8GB beschikbaar in NL. En ik wil dan toch wel weer graag de laatste :)

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-11 19:17
Van die ux305fa zijn toch ook 8gb modellen? Ik zie in de pricewatch deze staan:
pricewatch: Asus Zenbook UX305FA-FC014H
wel met 128gb ssd helaas.

Max-ict heeft verder nog meer modellen met 8gb ram op voorraad of verwacht. Het lijken Duitse modellen te zijn, geen idee of ze een Duits toetsenbord hebben.
De fc005h (geen vooraad) staat daar voor ~1130 euro te koop. In Duitsland is deze versie echter al te krijgen voor 900 euro. Uiteraard heeft die dan wel een Duits toetsenbord. Dan heb je wel een 256gb ssd. Zouden de modellen bij max-ict wel een qwerty toetsenbord hebben? Ik zie geen specs staan.

• barrymossel
Ja, ik zie het. Duits toetsenbord is uiteraard een no-go, maar ik zal MaxICT eens mailen. Thanks!

• barrymossel
Helaas is het bij MaxICT een QWERTZ toetsenbord. En verder:
We hebben net even gebeld met onze distributeur, maar zij kunnen op dit moment echt alleen de 4GB leveren en er is nog niks bekend bij hen of Asus ook de 8GB versie in Nederland op de markt gaat brengen helaas.
Verdorie. Valt de Asus UX305 dus af.

• wappiewappie
En een Thinkpad Yoga 12 of 14 was geen optie?

• barrymossel
Tijdje geleden weer. Heb nu een groen licht vanuit het werk. Zit toch te twijfelen over een 15 inch. Is een HP Omen dan aantrekkelijk, of andere game laptop?

Eisen zijn nu:
  • 16GB
  • min. 256GB opslag, waarvan deel SSD
  • 13"of 15"
  • Snelle processor (i7?)
  • Niet te zwaar (minder dan 2 KG)
  • HDMI, 2-3 USB
Nog opties?

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-11 16:34
Puur op de looks zou ik, mocht je de HP Omen als een optie zien, liever gaan voor de Asus Zenbook Pro UX501. In de eerste voorzichtige review schijnt het een heel mooi apparaat te zijn, niet foutloos maar desalniettemin een heel mooi ding. Qua specs denk ik in ieder geval dat je niet veel beters gaat vinden dan dit (i7 4720HQ, 512GB M.2 SSD, 16GB RAM, 4K display en een GTX960M), zonder een grote logge gamebak te halen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• barrymossel
Draagbaarheid en snelheid zijn voor mij het belangrijkst. Dat is waar ik op gezocht heb. Ik zit zo'n twee jaar lang (of langer) 15+ uur (ook privé) aan dat apparaat vast. Dan wil ik ook het beste. Bij voorkeur dus ook klein, maar dat lukt niet met de andere voorkeuren.

Maar dit is zeker een interessante dus ja.

Vreemde is dat budget er niet echt toe doet omdat de rest op kantoor met een dikke MacBook Pro loopt...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:13
Ik neem aan dat je je eisen ook al in de pricewatch heb geplugd?

Er komen dan toch een hele hoop opties uit?
http://tweakers.net/categ...eSnhn6sGa4VqNfy6GWGOZ5_gM

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• barrymossel
Ik kwam hier op uit: http://goo.gl/iXsJnA

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 20:19
NiGeLaToR schreef op donderdag 02 april 2015 @ 21:36:
[...]

Dan moet je echt de preview van de nieuwe office gaan downloaden. Ik heb gelijk office 2011 verwijderd.

Maar ff OT, MBP zijn prima laptops, maar de nieuwe DELL XPS 13 inch.. brrr.. heerlijk apparaat.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:13
De eis van i7 is niet echt nuttig omdat het voor jouw gebruik toch niet uitmaakt. Maargoed als de baas betaald moet je het lekker doen. Van jouw lijstje zou ik zelf voor de Dell XPS 15 gaan, dat is een uitstekende laptop.

Overigens, als je Windows iedere maand opnieuw moet installeren omdat het te langzaam wordt zou ik eerst uitzoeken hoe dat komt, want dat is niet normaal, en als je dat niet oplost kan je het verkeerde gedrag ook gewoon weer ongemerkt meenemen naar je nieuwe laptop.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• PostHEX
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-04-2019
De Lenovo T450s iets?

Heeft zo'n beetje alle opties die je wilt hebben denk ik.'t Is misschien niet de dunste, lichtste en mooiste in de ultrabook wereld, maar 't heeft zeker een ontzettend lange accuduur (liggend voor welke batterij configuratie je gaat natuurlijk) en een beter toetsenbord dan de meeste ultrabooks.

Edit: en als je voor de non-touch versie gaat, heb je een mat scherm. Iets dat steeds meer een zeldzaamheid is jammer genoeg.

[ Voor 14% gewijzigd door PostHEX op 14-05-2015 08:59 ]

• barrymossel
Ook interessant.

Maar naar aanleiding van enkele reviews lijkt dit me ook wel wat: http://www.laptopshop.nl/vergelijken/565158/565159/

• Beat The Best
  • Laatst online: 28-08 09:23
Wat dacht je van bto.

kan je samenstellen wat je wil.

13 14 of 15 inch.
i3 i5 of i7
128 gb 256 of 500 ssd
een 2e ssd?
geen dvd speler maar een hdd

best makkelijk. en volgens mij nog wel rredelijk bouwkwaliteit

• barrymossel
Dat is inderdaad handig. Voor 1500 euro alles dat ik wil in een 13 inch behuizing. Hmmm, kan dat wel iets zijn dan?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

PostHEX schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 08:43:
De Lenovo T450s iets?

Heeft zo'n beetje alle opties die je wilt hebben denk ik.'t Is misschien niet de dunste, lichtste en mooiste in de ultrabook wereld, maar 't heeft zeker een ontzettend lange accuduur (liggend voor welke batterij configuratie je gaat natuurlijk) en een beter toetsenbord dan de meeste ultrabooks.

Edit: en als je voor de non-touch versie gaat, heb je een mat scherm. Iets dat steeds meer een zeldzaamheid is jammer genoeg.
Ook de versie met touch heeft een mat scherm. Ik heb zelf een T440s (heerlijke laptop) met touch omdat die een glanzend scherm zou hebben. Dat is dus niet zo. Het oppervlak is wel iets gladder dan bij een laptop met een echt mat scherm, maar het reflecteert totaal niet.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• PostHEX
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-04-2019
Hmm. De indruk die ik kreeg was eerder semi-glossy. Als het inderdaad weinig reflecteert is dat zeker vooruitgang. :)

• NiGeLaToR
TFZ61 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 01:07:
[...]

Dan moet je echt de preview van de nieuwe office gaan downloaden. Ik heb gelijk office 2011 verwijderd.

Maar ff OT, MBP zijn prima laptops, maar de nieuwe DELL XPS 13 inch.. brrr.. heerlijk apparaat.
Thx ga ik doen!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 07:04
Kan iemand laten weten of Photoshop en/of Lightroom prettig zal werken op de XPS13 met 8GB intern + SSD? De laptop lijkt mij erg interessant alleen kan het geheugen niet uitgebreid worden. Ik vraag mij daarom af of 8GB genoeg is om lekker te kunnen werken met eerder genoemde twee fotobewerkings applicaties?

En weet iemand waar je de XPS13 kan bekijken / zien alvorens deze aan te schaffen? Zou deze toch eerst even gezien willen hebben alvorens op de bestelknop te drukken

[ Voor 21% gewijzigd door bluecupra op 15-05-2015 13:03 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:13

Bolletje

Moderator Harde Waren
bluecupra schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:02:
Kan iemand laten weten of Photoshop en/of Lightroom prettig zal werken op de XPS13 met 8GB intern + SSD? De laptop lijkt mij erg interessant alleen kan het geheugen niet uitgebreid worden. Ik vraag mij daarom af of 8GB genoeg is om lekker te kunnen werken met eerder genoemde twee fotobewerkings applicaties?

En weet iemand waar je de XPS13 kan bekijken / zien alvorens deze aan te schaffen? Zou deze toch eerst even gezien willen hebben alvorens op de bestelknop te drukken
Daarvoor kan je een eigen topic openen en/of het algemene Dell XPS 13 topic raadplegen. Maar eerst raad ik je aan om enig eigen onderzoek te doen. Veel van je vragen over het werkgeheugen, ssd en de processor zijn niet specifiek voor de Dell XPS 13.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:26

Major_ton

Shoot!

8GB voor Lightroom sowieso genoeg en voor PS in 95% van de gevallen genoeg. Wanneer ik met extreem hoge resolutie files en heel veel layers werk, dan loopt bij mij 12GB wel vol. Het gaat bij mij dan wel om files met een resolutie van bijna 7500 x 5000 pixels. Je zou misschien eerder vraagtekens moeten zetten bij de Ci7 5500u.

Some infinities are bigger than others.

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 07:04
Bedankt Major_ton. Hier kan ik wat mee

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
ik heb deze zelf ook. (GS ghost pro, FHD 970M) Heerlijk snelle en lichte machine. Als op batterij werken voor jou nooit voorkomt is het zeker een zeer snelle machine, maar de accuduur is toch wel een beetje dramatisch te noemen ;)

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Major_ton schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 21:44:
8GB voor Lightroom sowieso genoeg en voor PS in 95% van de gevallen genoeg. Wanneer ik met extreem hoge resolutie files en heel veel layers werk, dan loopt bij mij 12GB wel vol. Het gaat bij mij dan wel om files met een resolutie van bijna 7500 x 5000 pixels. Je zou misschien eerder vraagtekens moeten zetten bij de Ci7 5500u.
Ik heb zojuist nog even via resmon.exe gekeken naar mijn RAM verbruik tijdens een Lightroom/Photoshop edit. Eerst bewerk ik een 7360 x 4140 pixel bestand voor in Lightroom die van daaruit wordt geopend in Photoshop. Het betrof in dit geval een portretfoto die nog een 9 layer edit nodig had, allemaal niet heel special. Uiteindelijk stond de RAM teller op 9507 MB. Chrome draaide ook nog op de achtergrond met 5 tabs, verder geen andere programma's. 8GB RAM kán dus echt aan de krappe kant zijn.

• WouterL
Major_ton schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:33:
[...]

Ik heb zojuist nog even via resmon.exe gekeken naar mijn RAM verbruik tijdens een Lightroom/Photoshop edit. Eerst bewerk ik een 7360 x 4140 pixel bestand voor in Lightroom die van daaruit wordt geopend in Photoshop. Het betrof in dit geval een portretfoto die nog een 9 layer edit nodig had, allemaal niet heel special. Uiteindelijk stond de RAM teller op 9507 MB. Chrome draaide ook nog op de achtergrond met 5 tabs, verder geen andere programma's. 8GB RAM kán dus echt aan de krappe kant zijn.
Kan dit niet zo zijn dat, omdat je aan de ruime kant zit met ram Windows gewoon meer ram geserveerd/toebedeeld voor lightroom? ;)

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Dat zou zeker kunnen. Ik weet wel, dat toen er nog slechts 4GB RAM in mijn laptop zat (andere uiterste) er geen doorkomen aan was. Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar de balans ligt tussen het beschikbaar stellen van RAM 'want er is toch genoeg' en het ook daadwerkelijk nodig hebben voor de draaiende applicaties.

• barrymossel
http://www.toshiba.nl/lap...-z30-b/portege-z30-b-12e/

Heeft iemand ervaring met de Toshiba Portégé? Dit ziet eruit als een mooie kleine laptop, waar nog 8GB bij te prikken is. Ben alleen bang dat de bouwkwaliteit minder is (uit eerdere ervaringen met goedkope Toshiba's).

• barrymossel
Het wordt de MSI Ghost Pro. Helaas 15 inch, maar wel leuk speelgoed.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Bij een Fujitsu LIFEBOOK S935 had je eventueel nog 4 of 8GB kunnen bijprikken, ziet er IMHO ook wel interessant uit

[ Voor 20% gewijzigd door begintmeta op 21-05-2015 20:56 ]

• WouterL
barrymossel schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:47:
Het wordt de MSI Ghost Pro. Helaas 15 inch, maar wel leuk speelgoed.
Ben er nog erg tevreden mee:( zal je vast niet teleurstellen op de accu na.

• barrymossel
begintmeta schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:56:
Bij een Fujitsu LIFEBOOK S935 had je eventueel nog 4 of 8GB kunnen bijprikken, ziet er IMHO ook wel interessant uit
Tsja, de systeembeheerder was niet fan van Toshiba of BTO, dus stuurde hij me richting Asus. Denk dat hij liever ook geen Fujitsu had gezien.
Wouter lucassen schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:57:
[...]

Ben er nog erg tevreden mee:( zal je vast niet teleurstellen op de accu na.
Accu gebruik ik alleen als ik buiten muziek luister. Maar daarvoor zijn verlengkabels (en ben een kistradio aan het bouwen). Daarbij lever ik graag aan accuduur in voor een dedicated grafische kaart (die ik nog nooit gehad heb). Ben best wel happy vooraf.

• WouterL
barrymossel schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 21:02:
[...]

Tsja, de systeembeheerder was niet fan van Toshiba of BTO, dus stuurde hij me richting Asus. Denk dat hij liever ook geen Fujitsu had gezien.

[...]

Accu gebruik ik alleen als ik buiten muziek luister. Maar daarvoor zijn verlengkabels (en ben een kistradio aan het bouwen). Daarbij lever ik graag aan accuduur in voor een dedicated grafische kaart (die ik nog nooit gehad heb). Ben best wel happy vooraf.
Zou ik ook zeker zijn :p momenteel aan het genieten met The Witcher 3 die als een zonnetje draait op de PGU !

• barrymossel
Alhoewel het een "werk"laptop is, ga ik straks zeker wat games testen haha. Sowieso was ik anders wel voor een 13 inch Dell gegaan. :)
Pagina: 1