Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-11 09:50
Ok, de titel van mijn bericht komt misschien wat lastig over maar ik zal hieronder uitleggen wat ik met een stabiele smartphone bedoel of misschien wel wat ik niet onder een stabiele smartphone schaar.

Ik zoek een?
Smartphone wat zo min mogelijk liefde / onderhoud nodig heeft en stabiel draait. Even een kleine toelichting. Ik ben al jaren gebruiker van Android telefoons (HTC Legend, Samsung Galaxy S3, LG G2 & nou de Oneplus One) maar al deze toestellen mankeert wel iets aan qua stabiliteit. Nou vond ik dit in het verleden niet zo'n probleem omdat ik graag mocht rommelen met custom roms etc. Maar tegenwoordig merk ik dat ik er wel klaar mee ben en op zoek ben naar een telefoon wat gewoon doet wat die moet doen.

Bij de Galaxy S3 liep ik tegen het feit aan dat deze na een factory reset eigenlijk binnen 3 maanden al stroperig was en vooral met browsen een doorn in het oog qua snelheid. De LG G2 was te fragiel qua scherm en die had ik dan ook 2 keer stuk en bij dit toestel had ik last van vastlopers en traagheid op zijn tijd. Toen maar besloten om een meer pure Android toestel te kopen en een Oneplus One aangeschaft. Maar ook dit toestel blijkt een kleine teleurstelling. Zoals bij alle Android toestellen krijg ik regelmatig de melding "Proces.... has stopped working" en ook regelmatig valt mijn verbinding (zowel wifi als 3g) gewoon weg. Ook vind ik het toestel sloom bij het activeren van het scherm en had ik laatste een Google play service battery drain waardoor ik via tweaks dit zelf moest fixen. Bij alle toestellen regelmatig een factory reset geprobeerd, maar het lijkt of niet of eventjes te helpen.

Mijn vraag is dus eigenlijk: Bestaat er een Android toestel wat wel gewoon altijd stabiel en zonder onderhoud en tweaks helemaal goed werkt? Of zal ik misschien toch eens moeten kijken naar een Iphone?

Blackberry is geen optie voor mij en WIndows phone ben ik wat huiverig voor omdat wij op het werk alles op Google hebben draaien (Gmail, calendar, drive etc...) en ik dat dagelijks gebruik op mijn telefoon.

Wat is je budget?
Budget is geen issue als het toestel dat waard is

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik de telefoon regelmatig om te browsen, muziek te luisteren via koptelefoon (dus geluidskwaliteit is belangrijk), bellen, whatsapp, instagram, een casual foto maken en voornamelijk veel op het werk waar we eigenlijk alles op Google hebben draaien (Gmail, Calendar, Drive etc)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben benieuwd of er een Android toestel is welke aan mijn eisen voldoet of dat ik misschien meer een kandidaat ben geworden voor een Iphone tegenwoordig omdat ik zat ben van het tweaken en aanpassen van mijn telefoon

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:31
Oef, je vraagt eigenlijk aan elke Tweaker of ze hun subjectieve vaststelling over stabiliteit van hun toestel wil delen. Zelf ervaring met Windows Phone en iPhone en zou qua pure stabiliteit zeggen de Windows Phone. Maar, die gebruikte ik, door het kleinere aanbod aan apps en omdat ik de iPhone fijner vind werken, minder. Dus, qua gebruik vind ik de iPhone ongeëvenaard, alleen, er crashen soms apps. Verder gaat alles vanzelf.

M'n schoonmoeder is van Android over naar Apple en heeft al 2 keer met FaceTime gebeld om te vertellen hoe onwijs leuk dit is en hoe fijn het werkt. Maarja.. of je hier echt wat aan zult hebben weet ik niet :) Mijn ervaringen met Android zijn niet zo geweldig, maar er is me altijd uitgelegd dat ik het verkeerde toestel had gekocht.

[ Voor 13% gewijzigd door NiGeLaToR op 02-04-2015 20:48 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoezo is Blackberry (bijv. Classic) geen optie? Kan veel Android apps draaien, de Blackberry hub, syncen met google calendar, goede batterijduur etc.?

Verwijderd

Ik zou gaan voor een besturingssysteem dat ook gemaakt is door de hardwarefabrikant.

Dan kom je dus uit bij.
  • Apple
  • Microsoft Windows Phone
  • BlackBerry.
Die laatste draait instragram trouwens alleen in een Android port of met 'alternatieven' . Dus die valt af.

Microsoft Windows Phone, wordt ook nog altijd door google's 'lockin & blocking' geplaagd. In hoeverre dat relevant is voor de google diensten die jij wilt gebruiken kun je het best aan een wp gebruiker vragen.

Apple heeft als nadeel dat ze een relatief beperkt modellen gamma hebben, en wat duurder zijn.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Als ik al jouw eisen bij elkaar optel ben je een echte iPhone klant geworden. Lekker alles binnen de lijntjes en strak georganiseerd. ;)

"When you grow up your heart dies"

• Ricktachtig
NiGeLaToR schreef op donderdag 02 april 2015 @ 20:47:
Oef, je vraagt eigenlijk aan elke Tweaker of ze hun subjectieve vaststelling over stabiliteit van hun toestel wil delen.
Ik snap idd dat dit een lastige vraag is. Misschien dat ik ook wel meer benieuwd ben of ik met een ander device af kan zijn van bovenstaande problemen of dat het misschien zo is dat ook ios, windows phone toestellen ook met dit soort gedonder te maken hebben.

Blackberry valt af omdat ik werkzaam ben in een bedrijf waar we ook veel werken aan mobiele apps en op de hoogte willen blijven van de nieuwste apps. Ik zie Blackberry qua innovatieve niet nu of in de nabije toekomst serieus meedraaien qua aanbod. Maar dat kan ik helemaal mis hebben natuurlijk :p

• NiGeLaToR
nul07 doet een prima suggestie - hardware en software vendor uit de zelfde stal maakt kans op stabiliteit groter. Misschien doe ik de Android fans geweld aan; maar Android voelt een beetje als Windows. Fantastische veel opties, werkt op 1001 verschillende configuraties maar daardoor wel lomp en wellicht minder stabiel. Dus tja, er blijven er twee over: Windows Phone / Apple iPhone.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
NiGeLaToR schreef op donderdag 02 april 2015 @ 21:03:
nul07 doet een prima suggestie - hardware en software vendor uit de zelfde stal maakt kans op stabiliteit groter. Misschien doe ik de Android fans geweld aan; maar Android voelt een beetje als Windows. Fantastische veel opties, werkt op 1001 verschillende configuraties maar daardoor wel lomp en wellicht minder stabiel. Dus tja, er blijven er twee over: Windows Phone / Apple iPhone.
Als Android-gebruiker onderschrijf ik dat :P Garanties heb je nooit, maar bij bedrijven die zowel hard- als software uitgeven zit je gevoelsmatig beter.

• NiGeLaToR
RoD schreef op donderdag 02 april 2015 @ 21:05:
[...]

Als Android-gebruiker onderschrijf ik dat :P Garanties heb je nooit, maar bij bedrijven die zowel hard- als software uitgeven zit je gevoelsmatig beter.
Pfew :P wat een ontzettend beschaafd topic maken we er van :*) trots op ons 8)

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-11 13:12
NiGeLaToR schreef op donderdag 02 april 2015 @ 21:03:
Waarom dan niet een Nexus toestel? Zelf heb ik ervaring met Motorola's en deze draaien ook erg stabiel.

http://tweakers.net/product/403233/motorola-nexus-6/
http://tweakers.net/product/401033/motorola-moto-x-(2014)/

Ben zelf een Windows liefhebber maar dit lijkt mij geen goede optie in jouw geval. Google weigert tot dusver apps voor Windows te maken.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-11 09:56
Nokia 3310[/knuppel]

Moet zeggen dat ik bv met de Note 3 en de S4 ervoor eigenlijk nooit gekke dingen heb gehad. Merk wel dat na 60 dagen uptime een keer rebooten wel wonderen doet voor je batterij-indicatie. Zal eerder een oplopende meetfout zijn door 60-70 chargeycles.

Maar de andere kant van de schutting is altijd beter. Elk OS heeft zo zijn eigenaardigheden en bugs vermomd als features (of was het andersom ;)).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Lijkt me duidelijk: het is iPhone-tijd.

Als je geen BlackBerry wil, en met Windows qua content niet aan je trekken komt is dat eigenlijk de enige die over blijft. Andere mobiele ecosystemen zijn op het moment eigenlijk nagenoeg irrelevant. Er zijn nog wel andere soorten hardware en software, maar eigenlijk kom je met je eisen eigenlijk niet verder dan de grote 4, waarbij er 2 afvallen door gebrek aan stabiliteit of populariteit en 1 door gebrek aan content.

Stel dat je echt heel graag nog wat verder kijkt: platformen met Android compatibility layer kunnen goed werken als je zeker weet dat je apps het gaan doen. Sailfish en BBOS zijn dan opeens ook opties.

• Ricktachtig
Bedankt voor alle nuttige tips!

Ik ga als proef eens een maand met een geleende Iphone 5 rondlopen en ervaren hoe dat gaat bevallen. Mocht dat heel goed bevallen qua stabiliteit, maar ook een aantal andere zaken dan moet ik misschien eens de overstap gaan maken idd.

Verwijderd

Software die het beste draait is vermoedelijk iOS, Android stock en Windows Phone. Die Moto X is eigenlijk de enige optie, want de Nexus 6 is geen erg goede telefoon. Windows Phone heeft geen Google apps dus die valt eigenlijk af. Blijft over iOS van Apple. Je hebt een paar smaken die volgende mij goed zijn de 5S, de 6 en de 6 Plus.

Ik snap niet dat mensen hier een BB durven aan te raden. Het laatste OS, 10.3, zit vol met fouten. Die zijn al meer dan een maand niet gefixt en wanneer dat wel gaat gebeuren niemand die het weet.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2015 18:03 ]

Verwijderd

Ik draai zelf MIUI op mijn telefoon. In meer dan een jaar nooit crashes gehad, niet langzamer geworden, geen rare dingen meegemaakt. Lijkt me prima draaien dus. Ook waarschuwt het wanneer je "junk" bestanden over een limiet die je ingesteld hebt heen komen. Dan druk je op "clean" en is al je cache weer leeg, zijn alle ad-bestanden weg, en alle restanten van oude apps worden dan verwijderd.

Ik heb zelf ook zo'n beetje alles geflashed en geprobeerd wat er mogelijk was ( HTC HD2 FTW :Y) ) maar uiteindelijk kwam ik uit op MIUI als "winnaar." Nooit meer behoefte gehad om iets te flashen of iets te tweaken :) Anderen zullen andere ervaringen hebben, maar ik zit wat mij betreft goed.

( PS. Mijn ervaring met een iPhone 4s was dat hij crashte zodra je de frontcamera aan zette. De 5 was inconsistent qua snelheid. De 3g was dan wel weer heel stabiel, maar die is ook nogal oud. Mijn iPad was traag en instabiel vanwege te weinig RAM, en mijn Powermac was ( begrijpelijk) langzaam. )

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2015 18:15 ]

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:22
Ik zou je vanwege je uitdrukkelijke verzoek een Windows Phone aanraden. Ik hebzelf ook een S3 gehad en daar zo klaar mee dat ik bewust voor een Lumia 930 heb gekozen.

Windows Phone voelt vloeiend aan en is heel stabiel. Helaas kleeft er wel een nadeel aan Windows Phone en dat is dat op dit moment het aantal populaire apps beperkt is. Zoek daarom eerst goed uit of je bij je eventuele overstap geen apps gaat missen.

Je zou WP zonder al te veel pijn in je portmenee kunnen testen door een 640(xl) aan te schaffen.

Verwijderd

Miki schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 18:18:
Ik zou je vanwege je uitdrukkelijke verzoek een Windows Phone aanraden. Ik hebzelf ook een S3 gehad en daar zo klaar mee dat ik bewust voor een Lumia 930 heb gekozen.

Windows Phone voelt vloeiend aan en is heel stabiel. Helaas kleeft er wel een nadeel aan Windows Phone en dat is dat op dit moment het aantal populaire apps beperkt is. Zoek daarom eerst goed uit of je bij je eventuele overstap geen apps gaat missen.

Je zou WP zonder al te veel pijn in je portmenee kunnen testen door een 640(xl) aan te schaffen.
Daar moet bij gezegd worden dat Samsung sinds de S3 zijn leven gebeterd heeft, het draait allemaal wat beter. Ik ben er nog steeds niet erg van onder de indruk, maar ze lijken beter te worden. Een voordeel van WP is dan wel weer dat het lekker goedkoop is inderdaad.

Verwijderd

Oh die heb ik hier nog voor je in de aanbieding: een Alcatel 991D
Dualsim met android 2.3
De batterij heeft 5 - 7 dagen standby tijd en 20+uur telefoneer tijd.
Er komen geen updates meer voor uit, dus je hoeft hem niet iedere dag te updaten.
Verder is er maar 200mb geheugen beschikbaar dus extra apps hoef je je ook niet druk over te maken.

Lijkt me een ideale telefoon voor jou.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2015 19:11 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 19:10:
Oh die heb ik hier nog voor je in de aanbieding: een Alcatel 991D
Dualsim met android 2.3
De batterij heeft 5 - 7 dagen standby tijd en 20+uur telefoneer tijd.
Er komen geen updates meer voor uit, dus je hoeft hem niet iedere dag te updaten.
Verder is er maar 200mb geheugen beschikbaar dus extra apps hoef je je ook niet druk over te maken.

Lijkt me een ideale telefoon voor jou.
Lijkt me eerder een gevaarlijk End-of-Life product waar je maar beter van weg kan blijven.

Verwijderd

Sorry, ik vergat de :+

Verwijderd

Android 2.3 bugs en beveiligingslekken overal. Niet kopen.

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb de overstap gemaakt van Android naar iPhone en ben er enorm blij mee. Ik had ook voornamelijk dezelfde verwachtingen als jij, stabiliteit, daarbij wilde ik ook een redelijke batterijduur.

Ik kijk er niet meer naar terug, eindelijk stabiel toestel dat gewoon goed werkt, weinig gezeur. De prijs is inderdaad wat minder, maar ik mis eigenlijk helemaal niets aan mijn Google Nexus 5, misschien wat makkelijkere media erop te zetten doordat je geen iTunes nodig gebruikt.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Ik denk dat de problemen iets verder gezocht moeten worden. Het probleem is vaak de persoon die het toestel vol plempt met alles en nog wat, alles laat draaien in de achtergrond, en waar vervolgens problemen optreden. Als telecom beheerder zie ik het zowel op Android als Apple devices gebeuren.

Een vieze oplossing is dan fabrieksreset zonder backup te maken (het zakelijke deel synct veilig met onze servers), en dan moet de gebruiker opnieuw beginnen te verzamelen, maar ineens zijn wel de problemen weg.

Kijk ik privé heb ik een zelfde ervaring, mijn vader is nog steeds blij met zijn HTC Desire S op Android 2.3. Hij doet er mail, klaverjassen en weer en nieuws op lezen naast bellen en sms, zonder problemen.

Dus mijn advies, wil je zonder problemen, pas je eigen gedrag aan, wil niet de laatste update, nieuwste hardware en alles wat de app store biedt, en dan kom je heel ver met het realiseren van een stabiel toestel.

• Miki
swhnld schreef op zondag 05 april 2015 @ 13:06:
Ik denk dat de problemen iets verder gezocht moeten worden. Het probleem is vaak de persoon die het toestel vol plempt met alles en nog wat, alles laat draaien in de achtergrond, en waar vervolgens problemen optreden. Als telecom beheerder zie ik het zowel op Android als Apple devices gebeuren.

Een vieze oplossing is dan fabrieksreset zonder backup te maken (het zakelijke deel synct veilig met onze servers), en dan moet de gebruiker opnieuw beginnen te verzamelen, maar ineens zijn wel de problemen weg.

Kijk ik privé heb ik een zelfde ervaring, mijn vader is nog steeds blij met zijn HTC Desire S op Android 2.3. Hij doet er mail, klaverjassen en weer en nieuws op lezen naast bellen en sms, zonder problemen.

Dus mijn advies, wil je zonder problemen, pas je eigen gedrag aan, wil niet de laatste update, nieuwste hardware en alles wat de app store biedt, en dan kom je heel ver met het realiseren van een stabiel toestel.
Je wilt beweren dat mijn waardeloze ervaring met de Samsung S3 geheel aan mij te verwijten valt? Vreemd genoeg vertoont mijn Lumia 930 geen enkel probleem terwijl ik zó goed als dezelfde apps en doeleinden gebruik.
De S3 was traag en buggy er waren zelfs momenten bij dat mijn oude Nexus One sneller aanvoelde.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Het zal niet alleen aan jou gelegen hebben, maar de s3 was in zijn tijd niet voor niets de best verkochte smartphone, als het toestel an sich slecht was, was het wel vermeden door veel mensen.

En ja, een app update kan verkeerd uitpakken, alsmede een OS update, of juist de situatie verbeteren.

Vandaar mijn advies conservatief te zijn als je voor stabiliteit wil gaan. Zelfs de Apple iPhone OS updates hebben initieel vaak problemen, terwijl dat de top moet voorstellen.

• Miki
Blijkbaar verdiep je je maar weinig in de materie om dit soort boute uitspraken te kunnen doen. Als je een kijkje had genomen in het S3 forum had je genoeg geweten, sterker nog zelfs de TS heeft kuren met zijn S3, toeval zeker :)

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
De S3 telefoon kreeg wel structureel hoge cijfers (zie ook Tweakers reviews) en kostte ook gewoon €500 tegenover een iPhone 5 van €600. Ik hoorde ook veel mensen erover klagen.

• Ricktachtig
Ook ik had altijd veel problemen met mijn S3 inderdaad. En te veel apps installeren is daar zeker weten geen oorzaak van. De apps die ik namelijk draai:

- Whatsapp
- Facebook messenger
- Instagram
- Dropbox
- Gmail / Calendar
- Spotify

Verder niks. Mag er toch vanuit gaan dat een telefoon deze apps toch moet kunnen draaien.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:35

Barrycade

Through the...

Ik heb een Moto G met die apps (behalve FB maar wel metwat andere apps) en draait echt nu na 1,5 jaar nog steeds als een zonnetje.

Nog geen enkele keer reboot ofzo moeten forceren.

Ook snelheid is nog steeds prima.
En dan ook nog steeds een prima batterij tijd.

Het is jammer van de matige camera, maar dat is zo'n beetje het enige minpunt aan dit toestel.

• Sustain
  • Laatst online: 08-11 01:24
Ik heb zelf nu de iPhone 4 ongeveer een jaar (tevens mijn eerste iPhone) verder altijd Samsung telefoons met Android gehad en ik zit te wachten tot mijn abonnement is afgelopen zodat ik weer naar Android kan (van plan om de 1plus te halen). Maargoed, we hebben dan natuurlijk andere doeleinde maar ik vind de vrijheid op iPhone echt 3 keer niks en die van mij is ook snel traag geworden. Ik doe er niets intensiefs mee maar ik krijg veel vastlopers en soms staat mijn scherm eventjes vast en sluit hij alle apps. Ik zelf zou dus iPhone niet aanraden, misschien een beetje voor de veiligheid, maar verder niet. Verder lijkt me de OnePlus wel wat en heb ik een Samsung Galaxy gehad die ik prima vond werken, maar deze heb jij dus ook al gehad en vind je niet fijn, dus ik kan je niet echt verder meer helpen. Succes!

• Miki
Als je een vijf jaar oude toestel als maatstaf gaat hanteren om je punt duidelijk te maken... :F

Zullen we de HTC Hero van stal halen?

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-11 17:36
Ik zou dan een Android toestel nemen dat zo dicht mogelijk bij stock ligt, maar GEEN Nexus is. Denk aan een Motorola toestel en Sony is ook wel mooi spul. Welke telefoon je ook kiest, iPhone, Android of Windows, NIET direct updaten als er een major release is! iOS 7, iOS8, Android 5.0... allemaal bugs, je kan beter wachten op de x.1 release :)

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:17
Vanuit mijn eigen ervaringen en op professioneel vlak:

Iphone (model maakt niet uit)
Windows Phone: Nokia, geen huawei (helft van de toestellen had stabiliteits/of batterijproblemen)
Android: Moto G, HTC one M8(=> heb ik zelf en is de eerste HTC waarvan ik zelf vind dat ie rocksolid is)

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• Sustain
Miki schreef op zondag 05 april 2015 @ 22:20:
Als je een vijf jaar oude toestel als maatstaf gaat hanteren om je punt duidelijk te maken... :F

Zullen we de HTC Hero van stal halen?
Daarom zeg ik ook dat die van mij snel traag is geworden, weet verder niet hoe dat bij bijvoorbeeld de iPhone 6 is, maar verder draai ik de nieuwste versie van iOS en de vrijheid van de iPhone 4 is denk ik redelijk te vergelijken met die van de iPhone 6 dit maakt qua toestel niet zoveel verschil lijkt mij.

Bovendien ben ik de iPhone 4 nu aan het vergelijken met de andere toestellen die ik heb gehad waaronder de Galaxy S die ook redelijk oud is (had ik voor de iPhone 4) en daar kwamen de vastlopers echter pas na een jaar of 2-3.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:31
Sustain schreef op maandag 06 april 2015 @ 01:08:
[...]

Daarom zeg ik ook dat die van mij snel traag is geworden, weet verder niet hoe dat bij bijvoorbeeld de iPhone 6 is, maar verder draai ik de nieuwste versie van iOS en de vrijheid van de iPhone 4 is denk ik redelijk te vergelijken met die van de iPhone 6 dit maakt qua toestel niet zoveel verschil lijkt mij.

Bovendien ben ik de iPhone 4 nu aan het vergelijken met de andere toestellen die ik heb gehad waaronder de Galaxy S die ook redelijk oud is (had ik voor de iPhone 4) en daar kwamen de vastlopers echter pas na een jaar of 2-3.
De iPhone 4 is volgens mij ouder dan de Galaxy S. Dat is echt niet representatief voor een moderne iPhone qua stabiliteit en snelheid.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:40

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

MarcoC schreef op maandag 06 april 2015 @ 01:18:
[...]
De iPhone 4 is volgens mij ouder dan de Galaxy S. Dat is echt niet representatief voor een moderne iPhone qua stabiliteit en snelheid.
Nee, de Galaxy S (i9000) is ouder dan de iPhone 4, De SII was er ten tijde van de iPhone 4.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• MarcoC
FooLsKi schreef op maandag 06 april 2015 @ 01:24:
[...]

Nee, de Galaxy S (i9000) is ouder dan de iPhone 4, De SII was er ten tijde van de iPhone 4.
Feitelijk onjuist wat je zegt.
The Samsung Galaxy S is a touchscreen-enabled, slate-format Android smartphone designed, developed, and marketed by Samsung Electronics. It is the first device of the third Android smartphone series produced by Samsung.[4] It was announced to the press in March 2010 and released for sale in June 2010.
The iPhone 4 is an iOS smartphone developed by Apple Inc. Following a number of notable leaks, the iPhone 4 was first unveiled on June 7, 2010, at Apple's Worldwide Developers Conference in San Francisco,[6] and was released on June 24, 2010, in the United States, United Kingdom, France, Germany and Japan.
Allebei uitgebracht in juni 2010.

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

I stand corrected :)
Zal wel komen omdat ik mijn Samsung samples al veel eerder had (en Apple me eerlijk gezegd niet zoveel doet).

OT: een stabiel systeem hou je imo door eens in de zoveel tijd een factory reset te doen, het liefst direct nadat je een update hebt gedaan. De meeste problemen ontstaan na een update en vaak verhelpt een factory reset die problemen. Verder inderdaad niet tig apps open laten staan, etc. Het is net alsof het je Windows pc thuis is... ;)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Sustain
MarcoC schreef op maandag 06 april 2015 @ 01:18:
[...]
Ik heb ook niet gezegt dat de Galaxy S ouder is, maar ze zijn 'ongeveer' even oud, en dus beter om te vergelijken als een iPhone 4 met een OnePlus of de Galaxy S met de iPhone 6.

Maargoed, ik kreeg dus sneller snelheids problemen met mijn iPhone 4 als met mijn Galaxy S. En daarnaast vind ik het gebrek aan vrijheid bij iPhone/iOS niet fijn (persoonlijke mening natuurlijk). Maar de veiligheid van de iPhone is een plus, maar daar heeft TS niks over in zijn eisen staan.

Misschien had ik het beter zo kunnen zeggen ;)

• MarcoC
Sustain schreef op maandag 06 april 2015 @ 02:11:
[...]

Ik heb ook niet gezegt dat de Galaxy S ouder is, maar ze zijn 'ongeveer' even oud, en dus beter om te vergelijken als een iPhone 4 met een OnePlus of de Galaxy S met de iPhone 6.

Maargoed, ik kreeg dus sneller snelheids problemen met mijn iPhone 4 als met mijn Galaxy S. En daarnaast vind ik het gebrek aan vrijheid bij iPhone/iOS niet fijn (persoonlijke mening natuurlijk). Maar de veiligheid van de iPhone is een plus, maar daar heeft TS niks over in zijn eisen staan.

Misschien had ik het beter zo kunnen zeggen ;)
Ja, dat snap ik, alleen is dat geen juiste vergelijking omdat (zoals ik je begrijp) je niet tegelijkertijd de iPhone 4 en Galaxy S gebruikt had. Als je eerst de iPhone 4 had en daarna de Galaxy S had je eerder tegen problemen met de Galaxy S aangelopen.

Maar goed, beetje offtopic discussie verder.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Inderdaad geen juiste vergelijking, telefoons worden elk jaar beter en sneller, in 2010, toen die oude telefoons nieuw waren, waren we er hartstikke blij mee, nu vinden we ze traag. Je kunt dus een oud model, dat je enkele jaren geleden had (toen hij nog nieuw was en we niet beter wisten), niet vergelijken met een even oud toestel dat je nu gebruikt, omdat we nu sneller gewend zijn.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

FooLsKi schreef op maandag 06 april 2015 @ 01:36:
I stand corrected :)
OT: een stabiel systeem hou je imo door eens in de zoveel tijd een factory reset te doen, het liefst direct nadat je een update hebt gedaan.
Heb ik voor mijn iPhone anders nog nooit hoeven doen en ik upgrade gewoon lekker door.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

JackBol schreef op maandag 06 april 2015 @ 16:15:
[...]

Heb ik voor mijn iPhone anders nog nooit hoeven doen en ik upgrade gewoon lekker door.
Dan ben je een van de gelukkigen. Ik zie het elke major release weer voorbijkomen, dan heb ik weer tientallen collega's met problemen.

Edit ter verduidelijking: ik heb het over de iOS-gebruikers in dit geval

[ Voor 9% gewijzigd door FooLsKi op 06-04-2015 16:20 ]

• Sustain
Marly schreef op maandag 06 april 2015 @ 16:03:
Inderdaad geen juiste vergelijking, telefoons worden elk jaar beter en sneller, in 2010, toen die oude telefoons nieuw waren, waren we er hartstikke blij mee, nu vinden we ze traag. Je kunt dus een oud model, dat je enkele jaren geleden had (toen hij nog nieuw was en we niet beter wisten), niet vergelijken met een even oud toestel dat je nu gebruikt, omdat we nu sneller gewend zijn.
Ik snap wel wat jullie bedoelen, en ik geef jullie ook deels gelijk. Maar toch, ik heb naast de iPhone 4 geen andere telefoon gehad dus ik ben persoonlijk niet echt "sneller" gewend ofzo. Ben van de Galaxy S naar de iPhone gegaan. Maar zoals @MarcoC net al zei, we gaan een beetje offtopic!
Pagina: 1