Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-06-2024
Hoi,

Ik heb zojuist een spel bij steam gekocht, echter -ondanks dat ik aan de minimale eisen voldoe- werkt het spel niet en crashed door een out-of-memory error (my best guess). Zoals ik al zei is dit zeer betreurenswaardig: voornamelijk omdat ik volledig aan de minimum eisen van het spel voldoe (3 gb ipv 2gb memory, ~2.5 gb free memory when running the game).

Nu probeer ik al uren in contact te komen met steam, maar elke keer wordt ik naar de makers van het spel omgeleid. Dit is totale BS: ik heb geen koop overeenkomst met hen en ik wens hen niet te spreken hierover. Ik heb een koop overeenkomst met steam, en moet ook daar zijn voor mijn problemen.

Dus kan iemand mij helpen hoe in contact te komen met het steam support team?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 23:42
Beetje een merkwaardige redenering ... de personen die het beste in staat zijn om je te ondersteunen zijn de makers van het spel. Mij lijkt het dus helemaal niet vreemd dat ze je daarheen doorverwijzen.

Voldoet je systeem wel aan alle eisen, je noemt nu 1 aspect, maar hoe zit het met CPU, GPU, software (denk aan OS, drivers, DirectX, etc.)

Ofwel in contact komen met de makers (en dan niet gelijk zo arrogant doen als in je eerste post) en anders refund aanvragen bij Steam en het spel weer deleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul23
Alle eisen voldoe ik aan die gepost zijn toen ik het spel kocht, mijn memory is het enige dat dichtbij de minimal requirements zit. Maar ik heb gewoon enorm slechte ervaring met zulke support - vaak pas na weken een reactie, en dan ook nog vaak te horen gekregen "shit happens".

PS: ik heb al -onafhankelijk van steam support- een bug bij de developers neergelegd: en de admin op dat forum zegt basically "you have too little ram" (maar dat klopt niet met de produkt omschrijving).

[ Voor 26% gewijzigd door paul23 op 02-04-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
paul23 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 19:52:
Dit is totale BS: ik heb geen koop overeenkomst met hen en ik wens hen niet te spreken hierover. Ik heb een koop overeenkomst met steam, en moet ook daar zijn voor mijn problemen.
Dat is niet perse waar. Laatst zei iemand zelfs dat er jurisprudentie over bestaat (geen bron van). De verkoper mag hier van afwijken, zolang de consument er maar op vooruit gaat.

En dat is ook het geval. De maker kan betere support leveren. Vergelijk het met een Dell die je koopt bij de MyCom. MyCom zal je doorverwijzen naar Dell en dat is ook in het voordeel van de consument. Dell heeft namelijk NBD. MyCom niet. Natuurlijk kan MyCom dan wel weer de NBD voor je uitvoeren, maar daar word je alleen maar slechter van want dan ben je je Dell toch meerdere werkdagen kwijt.

[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 02-04-2015 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Misschien moet je even de specs van je computer posten en welke game je wil spelen. Dan kunnen de mensen hier ook voor je meedenken wat het probleem zou kunnen zijn. Misschien hoef je alleen een nieuwere video driver te installeren bijvoorbeeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:08

TTLCrazy

Listen to Frankie

En NBD betekent ?

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Next Business Day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 19:02
Gezien de context gok ik op: Next Business Day.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Als je het spel bij de Media Markt had gekocht, was je dan naar de Media Markt gegaan en had je erop gestaan dat zij je helpen met het werkend krijgen van het spel?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul23
Het probleem is niet dat ik geen technisch support kan vinden. Het probleem is: what als de makers me negeren? Ik kan dan helemaal niets meer doen omdat steam geen link heeft voor dat - en alles alleen naar de makers doorlinkt.

@Hahn: natuurlijk ga je terug als het initieel faalt. Heb ik vaak zat gedaan (ok niet mediamarkt, intertoys was bij ons in 't dorp aanwezig).

[ Voor 23% gewijzigd door paul23 op 02-04-2015 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
paul23 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 20:39:
Het probleem is: what als de makers me negeren?
Heb je al contact met de makers opgenomen? Zo niet, doe dat eerst in plaats van te gaan doemdenken en te wat-alsen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 18:52

Compizfox

Bait for wenchmarks

Tja, volgens de Nederlandse wet moeten dingen als garantie inderdaad de winkel en niet via de fabrikant, maar ik kan me voorstellen dat dat in het geval van software en games toch wat anders ligt.

Je kunt immers niet verwachten dat de winkel je kan helpen met technische problemen aan software die niet van hen is... de enige die daar wat mee kan is de maker van het spel.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Bovendien betwijfel ik dat Steam de verkopende partij is. Ik vermoed dat je Steam moet zien als de Ebay die alleen de verkoop faciliteert, maar niet de verkopende partij is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul23
Compizfox schreef op donderdag 02 april 2015 @ 20:57:
Tja, volgens de Nederlandse wet moeten dingen als garantie inderdaad de winkel en niet via de fabrikant, maar ik kan me voorstellen dat dat in het geval van software en games toch wat anders ligt.

Je kunt immers niet verwachten dat de winkel je kan helpen met technische problemen aan software die niet van hen is... de enige die daar wat mee kan is de maker van het spel.
Ik kan ook niet van bcc verwachten dat ze m'n wasmachine kunnen fixen, maar ze zorgen wel voor een vervanging als het niet werkt. En werken als directe tussenpersoon - zodat de consument niet bij het bedrijf hoeft uit te zoeken wie nu eigenlijk over de juiste details gaat.

@wild: daar wringt hem dan de schoen: ik heb toch echt via ideal aan steam betaalt en niet aan de makers.

[ Voor 6% gewijzigd door paul23 op 02-04-2015 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-10 17:45

BLACKfm

o_O

Steam heeft toch gewoon een niet goed, geld terug regeling als je binnen een korte tijd (weet niet of dat uren of dagen zijn) na aankoop van een spel gewoon je geld terug kan krijgen.

Ik zie het probleem niet :).

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

paul23 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 21:27:
[...]

Ik kan ook niet van bcc verwachten dat ze m'n wasmachine kunnen fixen, maar ze zorgen wel voor een vervanging als het niet werkt.
En dat is precies waar je een wasmachine niet kunt vergelijken met een spel. Een wasmachine kun je vervangen als hij stuk is.

Wil je graag van Steam dat ze je een "nieuwe kopie" van het spel geven? Hoe stel je je dat überhaupt voor in het geval van Steam? :P
Wild Chocolate schreef op donderdag 02 april 2015 @ 21:27:
Bovendien betwijfel ik dat Steam de verkopende partij is. Ik vermoed dat je Steam moet zien als de Ebay die alleen de verkoop faciliteert, maar niet de verkopende partij is.
Nope, Steam is in dit geval wel degelijk de winkel.

[ Voor 25% gewijzigd door Compizfox op 02-04-2015 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul23
Compizfox schreef op donderdag 02 april 2015 @ 21:34:
[...]

En dat is precies waar je een wasmachine niet kunt vergelijken met een spel. Een wasmachine kun je vervangen als hij stuk is.

Wil je graag van Steam dat ze je een "nieuwe kopie" van het spel geven? Hoe stel je je dat überhaupt voor in het geval van Steam? :P

[...]

Nope, Steam is in dit geval wel degelijk de winkel.
Ik zie dit niet direct als mijn taak om op te lossen. Ik ben de consument he, ik heb gewoon recht op deugelijk product. En aangezien de minimum specs precies mijn grafische kaart & memory zijn, verwacht ik dat het werkt. (Was een blij toeval in dit geval, ik had nooit verwacht dat het ging werken).
Als de eisen zo gecompiliceert zijn dat een maker/steam niet goed van te voren kan inschatten of het gaat werken of niet zijn zij verantwoordelijk om mij van deugelijk advies te dienen.

En als dit niet mogelijk is, waarom zijn er dan niet standaard "try out" methodes voor software ontwikkeld?

Back to te wasmachine; dit is vergelijkbaar als wanneer een wasmachine alleen op 100 volt werkt. - De verkoper is dan verantwoordelijk (als het van te voren niet vermeld staat) om een trafo of beter model wasmachine te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik denk niet dat dit een kwestie is van systeemeisen... Als je PC aan de systeemeisen voldoet zoals je zegt, zou het gewoon moeten werken. Doet het dat niet, dan is die crash het resultaat van een bug/probleem met het spel. En daar kan Steam nou eenmaal niet zoveel aan doen... Daarvoor moet je toch echt bij de developer zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 02-04-2015 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 15:27
paul23 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 22:04:
[...]

Ik zie dit niet direct als mijn taak om op te lossen. Ik ben de consument he, ik heb gewoon recht op deugelijk product. En aangezien de minimum specs precies mijn grafische kaart & memory zijn, verwacht ik dat het werkt. (Was een blij toeval in dit geval, ik had nooit verwacht dat het ging werken).
Als de eisen zo gecompiliceert zijn dat een maker/steam niet goed van te voren kan inschatten of het gaat werken of niet zijn zij verantwoordelijk om mij van deugelijk advies te dienen.

En als dit niet mogelijk is, waarom zijn er dan niet standaard "try out" methodes voor software ontwikkeld?

Back to te wasmachine; dit is vergelijkbaar als wanneer een wasmachine alleen op 100 volt werkt. - De verkoper is dan verantwoordelijk (als het van te voren niet vermeld staat) om een trafo of beter model wasmachine te leveren.
Oke, ik zou zeggen:

Post je specs hier (doe nou maar gewoon, meer info is altijd beter) vertel ook ff welk spel. Zeg welke os enzo je draait.

Je kan zelf ook nog dingen proberen (het spel uitvoeren in admin mode (rechtsclick het .exe en klik op uitvoeren als administrator(als dit nu werkt kan je bij de eigenschappen instellen dat dat bestandje altijd als admin moet worden uitgevoerd)) of update je graphic drivers.

«Nooit geschoten is altijd mis»

Pagina: 1