EA/origin account gehacked, maar hoe?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109640

Topicstarter
Dit is verholpen maar natuurlijk heb alleen vraagje van hoe?

Naar mijn weten heb ik geen rare links gedrukt dat leek op EA en Origin.
Mijn account was veranderd in Oktober blijkbaar, Ja kom er nu pas achter omdat ik toevallig iets wou checken.

* Is er een database uitgelekt van EA? "kan niks vinden op google 1, 2, 3."
* Er zijn geen andere accounts gehackt met het zelfde wachtwoord! Dus keylogger lijkt me uitgesloten.
* Is wazehell33@gmail.com te traceren ? :P
* Waarom kan EA niet toelichten hoe me account is gehackt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:43
Gebruik je de login van je e-mail adres en password voor Origin die combo ook ergens anders?

Beter geformuleerd: De gegevens die je gebruikt om in te loggen bij origin, dat wachtwoord, gebruik je dat ook bij andere sites?

[ Voor 41% gewijzigd door Freezerator op 02-04-2015 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

EA gaat niet toelichten hoe jouw account is gehackt, omdat ze niet prijs willen geven hoe hun hack-detectie werkt. Voor hetzelfde ben jij een hacker die naar hun beveilingsmaatregelen informeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Anoniem: 63975 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 19:33:
EA gaat niet toelichten hoe jouw account is gehackt, omdat ze niet prijs willen geven hoe hun hack-detectie werkt. Voor hetzelfde ben jij een hacker die naar hun beveilingsmaatregelen informeert.
Als je account bij Origin of Stream gecompromitteerd is lijk je dikke vette pech te hebben. Overleg is niet mogelijk en terugdraaien gebeurt simpelweg niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 02-04-2015 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Het kan prima zijn dat ze een brute force hebben losgelaten op je account.
De mijne hadden ze ook een keer te pakken, ik kwam er achter toen de nieuwe gebruiker een support request had ingediend om het wachtwoord te laten veranderen. Hij begreep namelijk mijn secret question niet. Hij is een Rus (lokatie ingesteld), mijn vraag was in het Nederlands.

Daarna heb ik natuurlijk MFA aangezet. Wel weer twee gratis games aan overgehouden. Thanks Rus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Freezerator schreef op donderdag 02 april 2015 @ 19:16:
Gebruik je de login van je e-mail adres en password voor Origin die combo ook ergens anders?

Beter geformuleerd: De gegevens die je gebruikt om in te loggen bij origin, dat wachtwoord, gebruik je dat ook bij andere sites?
Ja maar dit zijn sites als gmail en tweakers.net geen vage andere sites ;)
En ook is mijn wachtwoord verschillend. Alleen in nummer.

zoals: voorbeeld15@ en voorbeeld20@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CherandarGuard schreef op donderdag 02 april 2015 @ 19:38:
Het kan prima zijn dat ze een brute force hebben losgelaten op je account.
De mijne hadden ze ook een keer te pakken, ik kwam er achter toen de nieuwe gebruiker een support request had ingediend om het wachtwoord te laten veranderen. Hij begreep namelijk mijn secret question niet. Hij is een Rus (lokatie ingesteld), mijn vraag was in het Nederlands.

Daarna heb ik natuurlijk MFA aangezet. Wel weer twee gratis games aan overgehouden. Thanks Rus.
Tja..

Als gebruiker vind ik wel dat ik het recht heb om te weten hoe ze toegang hebben gekregen tot mijn account.
helaas laten dat weer niet toe, waarom weet ik niet. Want een veilig systeem kost minder dan een onveilig systeem. naar mate de tijd verstrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 63975 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 19:33:
Ik wou alleen weten als ze het in een keer hebben gelukt of hun database was uitgelekt.
dit heeft dan ook niks met hack dectectie te maken.
Anoniem: 172410 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 19:36:
[...]

Als je account bij Origin of Stream gecompromitteerd is lijk je dikke vette pech te hebben. Overleg is niet mogelijk en terugdraaien gebeurt simpelweg niet.
Het was binnen 10 minuten gedaan, iedergeval.
van steam support zou ik inderdaad niet teveel verwachten. :P

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 109640 op 03-04-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33272

Anoniem: 109640 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:35:
[...]

Tja..

Als gebruiker vind ik wel dat ik het recht heb om te weten hoe ze toegang hebben gekregen tot mijn account.
helaas laten dat weer niet toe, waarom weet ik niet. Want een veilig systeem kost minder dan een onveilig systeem. naar mate de tijd verstrekt.
En hoe weet jij 100% zeker dat de fout niet bij jou zit? Virus/malware/keylogger, mensen in jouw direct omgeving. Beetje raar om dan te denken dat je in je recht staat om dat soort dingen te vragen.

Daarbij als "hacked" alleen betekend dat iemand anders ingelogd is zonder jouw toestemming... wat verwacht je dan als antwoord: "Er heeft iemand ingelogd met jouw username en password" en dat wist je al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 33272 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:39:
[...]

En hoe weet jij 100% zeker dat de fout niet bij jou zit? Virus/malware/keylogger, mensen in jouw direct omgeving. Beetje raar om dan te denken dat je in je recht staat om dat soort dingen te vragen.

Daarbij als "hacked" alleen betekend dat iemand anders ingelogd is zonder jouw toestemming... wat verwacht je dan als antwoord: "Er heeft iemand ingelogd met jouw username en password" en dat wist je al.
Je beantwoord mijn vraag van hoe weet ik 100% zeker dat de fout niet bij mij zit? Daarom wil ik het graag weten. Daarom verklein ik graag mijn zoek gebied.

Stel een gedeelte van de database was uitgelekt dan kan ik er toch automatisch van uitgaan dat de oorzaak dat mijn account is gehackt niet aan mij lag.

Want ik zou het wel fijn vinden om te weten of er een keylogger op me systeem staat. Maar als die er stond was ik dus meer kwijt geweest. dan een gamersaccount.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 109640 op 03-04-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

* Er zijn geen andere accounts gehackt met het zelfde wachtwoord! Dus keylogger lijkt me uitgesloten.
Absoluut onzin. keyloggers (mensen erachter) gaan veelal in grote cijfers werken, systematisch op zoek naar bepaalde accounts, Blizzard, Origin, Steam, zaken als je inlog op T.net of <insert page> boeit hun absoluut niet.
Anoniem: 33272 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:39:
Dit dus. Veelal is er 'geheel legitiem' ingelogd bij die website, maar zijn de gegevens gewoon via minder legitieme manieren achterhaald.
Anoniem: 109640 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:43:
Je beantwoord mijn vraag van hoe weet ik 100% zeker dat de fout niet bij mij zit? Daarom wil ik het graag weten. Daarom verklein ik graag mijn zoek gebied.

Stel een gedeelte van de database was uitgelekt dan kan ik er toch automatisch van uitgaan dat de oorzaak dat mijn account is gehackt niet aan mij lag.
100% bestaat niet, stel dat er een database was gelekt, geeft dat jou dan 100% zekerheid dat het dus de database en niet jou? Een database lekken is 1, daar alle 'juiste' info uit halen is 2, EA die het niet ziet is 3. En zelfs als dát allemaal goed gaat, heb je nog geen zekerheid of het die oorzaak was.

1x een verkeerde link of site of 1x even iemand hebben laten meekijken, je kan na zo'n tijd niets op 100% zekerheid krijgen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:46:
[...]

Absoluut onzin. keyloggers (mensen erachter) gaan veelal in grote cijfers werken, systematisch op zoek naar bepaalde accounts, Blizzard, Origin, Steam, zaken als je inlog op T.net of <insert page> boeit hun absoluut niet.

[...]

Dit dus. Veelal is er 'geheel legitiem' ingelogd bij die website, maar zijn de gegevens gewoon via minder legitieme manieren achterhaald.

[...]

100% bestaat niet, stel dat er een database was gelekt, geeft dat jou dan 100% zekerheid dat het dus de database en niet jou? Een database lekken is 1, daar alle 'juiste' info uit halen is 2, EA die het niet ziet is 3. En zelfs als dát allemaal goed gaat, heb je nog geen zekerheid of het die oorzaak was.

1x een verkeerde link of site of 1x even iemand hebben laten meekijken, je kan na zo'n tijd niets op 100% zekerheid krijgen.
Inderdaad 1 verkeerde link, maar ik wil hier bij zeggen had ik een paypal/creditcard account is toch meer waard dan een paar gamesaccount bijvoorbeeld! Daarom ging er ook van uit dat het geen keylogger was.

plus het helpt ook dat ik jaar die inlog gegevens niet heb gebruikt ;) hoe anders kom ik er zo laat achter!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 109640 op 03-04-2015 19:05 ]

Pagina: 1