Toon posts:

Vervanging voor een MS 7502 ver 1.2 moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na ruim acht jaar trouwe dienst heeft mijn medion pc het begeven. Aangezien ik student ben heb ik vrij weinig te besteden en wil daarom kijken wat de mogelijkheden zijn met het repareren van mijn PC.
Na wat onderzoek gedaan te hebben blijkt dat mijn moederbord stuk is, omdat het zo'n oud beestje is vind je het moederbord: MS 7502 ver 1.2 van MSI nergens meer. Ik had op ebay een dealer gevonden die refurbished moederborden aanbood, maar die levert helaas niet meer. Daar loopt het spoor dus dood.
Ik weet redelijk wat van desktops, maar niet voldoende om dit op te kunnen lossen. Hoe kom ik erachter welk moederbord ik nodig heb om mijn desktop weer aan de praat te krijgen, ik moet daar uiteraard mijn hardware op aan kunnen sluiten.

Ik hoop zo voldoende informatie gegeven te hebben zodat jullie me kunnen helpen, mochten jullie meer info nodig hebben dan duik ik straks wel weer in mijn desktop!

Alvast bedankt,

ronaldnoob

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:23

Dark

who tweaked the light?

Als je echt dit moederbord wilt vervangen, probeer je een socket 775 moederbord uit de vraag en aanbod sectie.

Zelf raadt ik dat niet aan, het ene stuk antiek door het andere vervangen is het maar de vraag hoelang dat dan weer blijft werken, en of het niet een van de andere delen was die het oude board deed falen. spaar door voor een iets nieuwer 2e handsje of een geheel nieuw budget setje ;)

Verwijderd

Topicstarter
Fair enough, ik zal sowieso die socket 775 eens bekijken! Iemand anders nog tips?

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-01 21:12
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 19:27:
Fair enough, ik zal sowieso die socket 775 eens bekijken! Iemand anders nog tips?
Ja kijk eens op de tweede hands refurbisch websites daar staat leuke pc tjes tussen in voor weinig geld en met een orginele windows versie erbij. :)
Als je een nieuw planke koopt moet je weer een nieuwe prosecor erop met nieuw geheugen.
En dat kost ook veel geld ,ligt eraan natuurlijk wat je kan uitgeven.
amd processortje zijn goedekoper.

[ Voor 21% gewijzigd door rjmno1 op 02-04-2015 20:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, goed nieuws. Mijn ouders willen de helft mee betalen dus kan ik nu een iets betere unit kopen. Dankjulliewel voor het advies!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:23

Dark

who tweaked the light?

Ik zag van de week deze review van een budget setje voorbij komen:

http://www.guru3d.com/art...68h-chipset-review,1.html

misschien is het wat ter orientatie...
Pagina: 1