Nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

• DutchDirk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06-2023
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Videokaart

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
60/70 euro, daarom lijkt het mij handig om een tweedehands videokaart te kopen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik speel op mijn computer momenteel League of Legends. Ik wil met mijn nieuwe videokaart ook andere spellen gaan spelen (grafisch geen zware spellen) zoals bioshock of Skyrim.

Hallo,
Met mijn huidige systeem heb ik met Skype en LoL soms framedrops naar 30 FPS op low settings. Met mijn nieuwe videokaart wil ik graag op high/very high constant 60 FPS kunnen halen. Mijn huidige systeem zal ik hieronder neerzetten.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-5600K Black Edition€ 82,95€ 82,95
1Asus A55BM-PLUS€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Core 1000 USB 3.0€ 29,99€ 29,99
1Corsair VS350€ 40,-€ 40,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 152,94

Hierbij zitten nog de componenten:
- 1 TB HDD
- DVD speler
- SD kaartlezer
- 4 GB RAM DDR3
Van deze componenten weet ik het merk niet, want daar hebben we de dozen niet meer van en in de kast is dat moeilijk te zien.

En mijn huidige beeldscherm is een HP w2228h

Ik heb zelf al gekeken naar een tweedehandse videokaart.
Een HD 7770 lijkt me een goede keuze, maar die zijn er op het moment bijna geen tweedehands.
Ik ben nu aan het kijken naar een HD 6870. ( V&A aangeboden: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort )

Mijn vraag aan jullie is of deze videokaarten goed zijn of zouden jullie mij een andere videokaart aanraden?

Ik heb nog 2 andere vragen:
Kan ik met dit systeem en een aftermarket koeler goed overklokken?
En is de voeding daar groot genoeg voor? (met videokaart en CPU overklokken)

Alvast bedankt,
Dirk

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:09
I could be wrong, maar hoord een apu niet gewoon acceptale fps neer te zetten bij lol? Ik dacht dat lol niet heel zwaar is. De reden dat ik dit vraag is ddat je maar 4 gig ram hebt, en je daar niets over de snelheid hebt staan. Mss bottlenecked je ram wel! Dan ga je niet veel hebben aan een andere gpu. Dus wat voor ram heb je? Welke speed? 1 maal 4 gig of 2 maal 2 gig?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-02 20:27

MsG

Forumzwerver

Kan je niet een paar centen meer er tegenaan gooien? Ik heb vorig jaar juni voor 95 euro tweedehands een HD7950 gekocht, die kan veel spellen nog prima aan. Misschien heb je ze nu al wel voor rond de 80-90?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• DutchDirk
1 maal 4 gig. Mijn huidige gpu is trouwens een Radeon HD 7560D. (geïntegreerde graphics)

• DutchDirk
MsG schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:10:
Kan je niet een paar centen meer er tegenaan gooien? Ik heb vorig jaar juni voor 95 euro tweedehands een HD7950 gekocht, die kan veel spellen nog prima aan. Misschien heb je ze nu al wel voor rond de 80-90?
Ik weet niet of dat nodig is met de spellen die ik speel?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:55

br00ky

Moderator Harde Waren
Maar wat Ardjee ook al vroeg, hoe snél is dit RAM. Het maakt voor een apu nogal uit of het 1333 is of het dubbele. En tevens of het single of dual channel is, zie ook reviews: De grote Tweakers-geheugentest. Aangezien je maar 1 reepje 4GB hebt is dat al niet helemaal ideaal.

[ Voor 15% gewijzigd door br00ky op 02-04-2015 15:14 ]

• DutchDirk
br00ky schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:13:
[...]

Maar wat Ardjee ook al vroeg, hoe snél is dit RAM. Het maakt voor een apu nogal uit of het 1333 is of het dubbele. En tevens of het single of dual channel is, zie ook reviews: De grote Tweakers-geheugentest. Aangezien je maar 1 reepje 4GB hebt is dat al niet helemaal ideaal.
Ik zal dalijk proberen te kijken wat de snelheid van het RAM is, maar ik snap niet wat je bedoelt met single of dual channel. Wat houdt dit in en hoe kan ik het vinden? Ik heb het al opgezocht op internet, maar daar kan ik het zo snel niet vinden.
Alvast bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door DutchDirk op 02-04-2015 15:32 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:55

br00ky

Moderator Harde Waren
DutchDirk schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:29:
[...]
dual channel. Wat houdt dit in en hoe kan ik het vinden?
Kortgezegd twee reepjes RAM. Je hebt er maar één dus per definitie single channel.

• DutchDirk
Oke bedankt, omdat op internet allemaal dingen stonden met kanalen snapte ik het niet, maar 1 geheugenreepje kan dus maar 1 kanaal hebben.

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-02 10:44
DutchDirk schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:43:
Oke bedankt, omdat op internet allemaal dingen stonden met kanalen snapte ik het niet, maar 1 geheugenreepje kan dus maar 1 kanaal hebben.
de snelheid van het geheugen kan je vinden door in de BIOS te komen, je moet daarvoor een knop indrukken terwijl de PC opstart, in de BIOS staat ergens de sneldheid van het geheugen.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-02 20:27

MsG

Forumzwerver

DutchDirk schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:12:
[...]

Ik weet niet of dat nodig is met de spellen die ik speel?
Nou ja Skyrim kan nog redelijk zwaar zijn, zeker als je hem wat hoger zet of wat high texture mods aan zet. De 6870 zou wellicht ook kunnen werken, maar het is imo minder waar voor je geld voor 50 euro.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• DutchDirk
Ik heb net gekeken en de snelheid van mijn ram is 1600. Weet iemand dan of dat een bottleneck kan vormen met mijn APU?

[ Voor 36% gewijzigd door DutchDirk op 03-04-2015 11:19 ]

Pagina: 1