Ik heb gisteren weer eens een standaard scan uitgevoerd en wat zie ik tot mijn grote verbazing. Tijdens het scannen vind da ding in 1 keer een worm die dnetc.exe lekker in mijn c:\windows neerzet. Nou op zich heel erg vreemd want ik gebruik calypso om te mailen dus die opent geen worms. Nu heb ik de mazzel dat mijn eigen koe al draaide dus die graast vrijwel geen blokjes maar ook dat die script-kiddie er geen rekening mee heeft gehouden dat windows 2000 ook kan draaien (dus dat ie em in winnt neer had moeten zetten). Overigens ik draai ME en 2K advanced server. Nu heb ik zelf ff zitten zoeken in het bestandje en kom ik een mail adres tegen. Mail adres opgezocht op d.net en t.net en daar kwam ik tot de interresante conclusie dat het een members is die sinds een tijdje steedsmeer blokjes inlevert en ook nog eens lid is van t.net/dpc.
Nou ga ik natuurlijk niet hier die persoon aanvallen waarom dat ie dat gedaan heeft ofzo maar na wat zoekwerk kwam ik uit op een stukje wat een tijdje terug geschreven is:
Mijn vraag is wie weet hoe ik deze worm zelf kan vinden en hoe ik die knakker aan moet pakken.
Nou ga ik natuurlijk niet hier die persoon aanvallen waarom dat ie dat gedaan heeft ofzo maar na wat zoekwerk kwam ik uit op een stukje wat een tijdje terug geschreven is:
Klinkt allemaal heel erg aannemelijk maar omdat ik windows 2000 draai heb ik er zelf voor gezorgd dat er niemand zomaar op mijn computer kan komen. Niet alleen de standaard beveiliging maar ook een leuke firewall die mijn computer beschermt van ftp-ende kindjes. Ook kan je er niet opkomen via de gedeelde bestanden want die zijn alleen intern gedeeld en niet extern (ook door de firewall nog eens een keer extra beveiligd).Currently, there are some known trojans being passed around. Many of the recent variants leverage the openness and connectivity of the Internet to actively look for weakly protected computers that can be remotely infected. Because of this new method of infection, computers can be infected without the user explicitly executing an infected program by themself. These computers (specifically Win9x machines) are infected not because of a specific operating system weakness, but because of a common mistake explicitly made by the user to share their entire hard-drive with full write access to anybody. This is roughly equivalent to leaving your front door completely unlocked.
Mijn vraag is wie weet hoe ik deze worm zelf kan vinden en hoe ik die knakker aan moet pakken.
Ik draag een rok, wat is jouw excuus?