Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Rare cat pluggen?

Pagina: 1
Acties:

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:11
Ik was van plan een cat 6 kabel te voorzien van pluggen (wel zo handig ;)), maar nu heb ik van die shielded pluggen gekocht. Echter zijn deze een kriem om aan te sluiten, de aansluitingen liggen niet naast elkaar. Is dit gebruikelijk?

Ik heb verscheidene cat kabels voorzien van pluggen, maar zo irritant als deze zijn heb ik nog niet eerder gehad.
Is dit wel helemaal juist? Ondertussen ga ik het nog maar eens proberen :+ .

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mm2Y3dc.gif

Voor de duidelijkheid enkele aansluitingen zwart gemarkeerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Wietsee. op 02-04-2015 14:47 ]

Web Enrichment

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is een cat6 plug. Dat is normaal en je hoeft daar niks speciaals voor te doen trouwens.

[ Voor 62% gewijzigd door CyBeR op 02-04-2015 14:49 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Wietsee.
Ja dat snap ik, maar het juist aansluiten is wel erg lastig. Bij de meeste connectoren heb je een bepaald onderdeel die je om de bundel kabels kan doen zodat de onderlinge kabels niet meer kunnen verschuiven.
Bij mijn connector is dat niet het geval.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UU0tEWL.jpg

Web Enrichment

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Neehoor, dat is juist uitzonderlijk. Maar je kunt ze bij deze dus gewoon recht leggen en erin schuiven, ze komen vanzelf op de goede plek terecht.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

wat mij helpt, lange aders op volgorde leggen tussen twee vingers, dan recht en kort afknippen en naar binnenschuiven. (zonder dat je ze ooit loslaat) Die kleine dingetjes zijn eerder uitzondering dan regel (ook voor cat 5 aansluitingen) Maar wel handig :)

• Wietsee.
Zal wel niet aan mij besteed zijn, ik monteer cat 5 pluggen.
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:21:
wat mij helpt, lange aders op volgorde leggen tussen twee vingers, dan recht en kort afknippen en naar binnenschuiven. (zonder dat je ze ooit loslaat) Die kleine dingetjes zijn eerder uitzondering dan regel (ook voor cat 5 aansluitingen) Maar wel handig :)
Dat is normaal ook mijn methode, maar bij deze pluggen schieten de kabels naar beneden, ze komen door de ongelijkheid van de aansluitingen nooit in het goede gat.

[ Voor 81% gewijzigd door Wietsee. op 02-04-2015 15:45 ]

Web Enrichment

• Wietsee.
Irritante van deze connectors is ook dat het uiteinde gesloten is.

Inmiddels fatsoenlijke cat 6 pluggen ontvangen.

[ Voor 27% gewijzigd door Wietsee. op 02-04-2015 17:18 ]

Web Enrichment

Pagina: 1