Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ruw ER
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-07 15:19
Wat ik niet snap, is dat iedere keer als er een rits nieuwe telefoons gereleased wordt, ik direct kan vertellen wat er mis mee is.

Hoe moeilijk is het denk ik dan? maak een telefoon met:
Een 5-5.5 inch scherm.
1080p resolutie.
Gewoon goede camera, hoeft niet extreem te zijn, het is maar een telefoon.
Stereo speakers
Micro sd support
(spat)waterdichtheid
STOCK ANDROID (ik wil gewoon snelle updates, en geen honderden opties die ik niet gebruik)
Dikke accu, die gemakkelijk verwisselbaar is, en dan niet per sé als we van samsung kennen, een paar schroefjes loshalen is geen probleem. Mijn htc one m7 is waardeloos geworden omdat de accu lam werd na 2 jaar intens gebruik, en er is geen enkele manier om deze te vervangen.

Design maakt me niks uit, zolang de bezels maar klein zijn. minimaal een goeie 70% screen to body ratio, niet die bizarre boven en onderkanten die we bij de iphones zien.

Hoe moeilijk kan het zijn? of zou een telefoon als dit te lang mee gaan?
Heb nu zelf een nexus 6, komt naar mijn mening nog het beste in de buurt van mijn wensen, al is de batterij al niet geweldig, ik ben bang dat na anderhalf jaar intensief gebruik die ook lam is. En dan maar zien of die enigszins te vervangen is, zonder dat je nadat de telefoon weer in elkaar is gezet overal kieren hebt.

Wat is voor jou een ideale telefoon?
Is mijn gedachtegang raar?

Ik heb nu het idee dat de fabrikanten alleen maar hogere resolutie schermen, en snellere processoren in telefoons pompen, terwijl dit gewoon niet nodig is. Een moto g loopt vloeiend zat, en die heeft hele crappy hardware in vergelijking met de nieuwe high end toestellen.

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:07
Op het moment dat ik las 'ik wil' ben ik gestopt met lezen :p. Niet iedereen wilt hetzelfde hebben, en geven bijvoorbeeld veel waarde aan een Android Skin (Samsung is er vrij goed in volgens mij..). Zo zijn er vast nog wel andere persoonlijke voorkeuren.

Ik heb ook nooit een telefoon die volledig voldoet aan mijn eisen, maar soms moet je nou eenmaal consessies doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Rednas_N op 02-04-2015 14:56 ]

Just do it.

• Ruw ER
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-07 15:19
Rednas_N schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:55:
Op het moment dat ik las 'ik wil' ben ik gestopt met lezen :p. Niet iedereen wilt hetzelfde hebben, en geven bijvoorbeeld veel waarde aan een Android Skin (Samsung is er vrij goed in volgens mij..). Zo zijn er vast nog wel andere persoonlijke voorkeuren.
Daarom vraag ik ook, wat is jou ideale telefoon, en, is mijn idee van een ideale telefoon raar?

Verwijderd

Ik snap je helemaal, ik snap ook niet waarom telefoons niet zo gemaakt worden. Mijn lijst:

- FHD 5'' scherm, AMOLED, zo klein mogelijke bezels
- Aluminium unibody
- Minimaal 3000MAh batterij, de mobiel mag meer dan een centimeter dik zijn als het nodig is
- Goede speakers
- SD-slot
- Dualsim
- Goede 16MP camera met OIS en goede lens
- USB-C aansluiting
- NFC, 4G+, Bluetooth 4 LE, draadloos laden, de hele meuk
- Stevig glas wat niet breekt én niet krast
- Minimaal 128GB interne opslag
- Goede DAC
- Een quadcore versie van de Apple A8 chip erin met geupgrade GPU
- Simpel ontwerp zonder te veel naden, frutsels, hartslaglezers en andere meuk
- Vingerafdrukscanner
- MIUI als skin, dualboot mogelijk met welk OS je maar wilt
- Verwisselbare accu
- Goede bouwkwaliteit

En voor die telefoon zou ik geld overhebben. Anders hou ik het nog wel even vol met mijn Xiaomi Mi2s van 190 euro :+

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2015 16:30 ]

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:07
Je vraagt een paar keer 'hoe moeilijk kan het zijn?', met mijn antwoord heb ik daar geprobeerd antwoord op te geven. Het is lastig om de 'ideale' telefoon te maken, aangezien iedereen iets anders wilt.

De ideale telefoon bestaat denk ik niet, als je hem langer mee wilt laten gaan komt er waarschijnlijk een dikkere accu in en wordt het apparaat weer te dik. ;)

Just do it.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-11 20:03
Een telefoon die aan de eisen voldoet bestaat niet, echter ben ik van mening dat fabrikanten ons wijs maken dat wij die grotere telefoons moeten hebben, terwijl zo veel mensen om een handzame en krachtige telefoon smeken, enige die daar aan voldoet is dr Xperia Compact echter die heeft weer bouw kwaliteit problemen.

Ik moest zelf inleveren op snelheid maar ik ben wel erg tevreden met mijn Moto E (2015), het is ren verademing om een telefoon weer eens met 1 hand te kunnen bedienen, laatste keer dat ik dat kon was nog met de iPhone 4, 3 jaar geleden.
Pagina: 1